שתף קטע נבחר

ביום שאחרי: לקשישות מבית האבות שהוצף חמים ונעים

דיירות בית האבות "לה ויטה בלה" בטקסס, שישבו שעות בכסאות גלגלים ובספות ששקעו במים, שוכנו בעיירה סמוכה ויישארו שם עד שהסופה תעבור. גם לחתול שנראה בתמונה שלום

 

התמונה שלהן מוטלות במים עד גובה המותניים שברה אתמול את לבם של רבים ברחבי העולם, אבל אתמול (ג') הקשישות מבית האבות "לה ויטה בלה" בדיקינסון, טקסס, שהוצף בגלל הסופה "הארווי", כבר יושבות מחוממות, יבשות ומחויכות בעיירה הסמוכה אלבין. הן יישארו שם עד שהסופה תעבור.

 

 
התמונה שזעזעה ()
התמונה שזעזעה

גם החתול ניצל. בית האבות המוצף ()
גם החתול ניצל. בית האבות המוצף

בתמונה שהופצה בטוויטר נראו דיירות בבית האבות יושבות בכיסאות גלגלים ובספות וגופן שקוע למחצה במים. רשת ABC האמריקנית דיווחה כי בתחילה היו שפקפקו באמינות התמונה משום שהדיירות נראות בה רגועות, נדמה שאחת מהן אפילו סורגת או מנפחת חגורת הצלה, אולם אחר כך אישר קן קלארק משירותי ההצלה של גלבסטון כי התמונה אמיתית וכי 25-20 דיירים פונו בבטחה מהמקום בעזרת מסוק. גם דיירים גברים היו שם ופונו.

 

"צריכים סיוע דחוף של שירותי ההצלה בבקשה", כתבה בטוויטר קים מקינטוש, בתה של מנהלת בית האבות. לאחר החילוץ סיפרה ל"ניו יורק דיילי ניוז" כי הדיירים לא פונו מראש משום שלאמה נאמר שהמקום מעולם לא הוצף קודם לכן.

מבצע החילוץ בטקסס נמשך. הרחובות מוצפים (צילום: AFP) (צילום: AFP)
מבצע החילוץ בטקסס נמשך. הרחובות מוצפים(צילום: AFP)

 (צילום: AFP) (צילום: AFP)
(צילום: AFP)

 (צילום: AFP) (צילום: AFP)
(צילום: AFP)

בבית האבות משתכנות נשים בנות 99-59, וחלק מהנשים שחולצו מהחדרים המוצפים סובלות מדמנציה. ארבע נלקחו לבית חולים. הבעלים של בית האבות, טרודי למפסון, סיפרה כי היום שבה לשם כדי לחלץ את החתול שנראה בתמונה. למפסון אמרה כי אף שבתמונות המצב נראה רע, הדיירות הגיבו עליו בשעשוע: "היה שמח, היה מצחיק. היינו חייבות לצחוק כי אם לא היינו צוחקות היינו עומדות ובוכות".

 

בתה של למפסון, מקינטוש, הדפה את הטענות שהושמעו נגד אמה משום שלא פינתה את הדיירים מבעוד מועד: "בית האבות היה חייב לעמוד בכללי הפרוטוקול כי זה סיפור גדול לפנות אותו. הנשים האלה יושבות בכיסאות גלגלים ורובן מחוברות לבלוני חמצן".

 

כשלמפסון הבינה שהסיוע אינו בדרך ושלחה לבתה את התמונה, זו החליטה לפרסם אותה כדי לזרז את כוחות ההצלה: "קיוויתי שמישהו שמכיר את דיקינסון או את בית האבות ילך לשם ויעזור להן", סיפרה הבת. בתחילה התגובה הייתה שלילית ורבים טענו שמדובר ב"פייק ניוז" ובתמונה מזויפת וערוכה כמו תמונות רבות שנפוצו באינטרנט במהלך הסופה, אבל כשעיתונאי מקומי נתקל בה ודיווח עליה היא נעשתה ויראלית וכנראה גם זירזה את הרשויות. הן מיהרו לשם וחילצו את הקשישות.

 (צילום: AFP) (צילום: AFP)
(צילום: AFP)

 (צילום: AFP) (צילום: AFP)
(צילום: AFP)

בחלק האחורי בתמונה נראית רות, אישה בת 64. אחותה בת ה-68 סוזן בובריק סיפרה כי בגלל ההצפות לא הצליחה להגיע לבית האבות וכי נחשפה למתחולל בתוכו דרך התמונה בטוויטר. לדבריה היא לא הופתעה לגלות שהנשים בתמונה רגועות: "הן נראו די רגועות בתמונה, אבל בשלב שהיא צולמה הן היו במים כבר כמה שעות". אחותה רות ספגה פציעת ראש קשה בגיל 19.

 

אחת הסיבות לדאגה לנשים הייתה שהשהות במי השיטפון זמן רב עלולה לגרום לזיהומים. מים עומדים יכולים להעביר מחלות, ויתושים עשויים להתרכז באזורם ולסכן אף הם את הנצורים.


פורסם לראשונה 29/08/2017 22:10

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים