שתף קטע נבחר

בסיוע טילים רוסיים: אסד שבר את המצור במעוז דאעש

עוד הישג לצבא סוריה בסיוע רוסיה, איראן וחיזבאללה: אחרי שלוש שנים נשבר המצור של דאעש על הכוחות הסוריים בעיר דיר א-זור, שמסתמנת כמעוז החשוב ביותר של המדינה האיסלאמית כיום. פוטין בירך את אסד: "ניצחון אסטרטגי"

 

 

ההישגים של המשטר הסורי בשטח נמשכים והיום (ג') הצליחה סוריה ובעלות בריתה לשבור את המצור שהטיל דאעש בעיר דיר א-זור. סוריה, בסיוע חיזבאללה רוסיה ואיראן, שברה את המצור על הכוחות הסוריים שנותרו במערב דיר א-זור אחרי שלוש שנים.

 

לאור מצבו הקשה של דאעש בעיר א-רקה בצפון מזרח סוריה, שנחשבת לבירתו ושבה מתנהלת מערכה קשה בין דאעש לקואליציה שמובילה ארה"ב, מסתמנת דיר א-זור כמעוז החשוב ביותר של המדינה האיסלאמית כיום. מדובר באזור שגובל בעיראק ושלדאעש עדיין יש בו רצף טריטוריאלי.

שיגור טילי שיוט רוסיים למטרות דאעש בדיר א-זור (צילום: AP) (צילום: AP)
שיגור טילי שיוט רוסיים למטרות דאעש בדיר א-זור(צילום: AP)

 (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)

זמן קצר אחרי ההכרזה על שבירת המצור בכלי התקשורת של חיזבאללה והמשטר הסורי התקשר הנשיא בשאר אסד לגנרל רפיק שחאדה, ראש הוועדה הביטחונית של המשטר בדיר א-זור, ולבכירים נוספים בצבא. אסד בירך אותם על ההישג.

 

"בעמידה האיתנה שלכם אל מול אחד מארגוני הטרור המטורפים עלי אדמות הוכחתם שאתם נושאים באחריות. שמרתם על הבטחתכם והיוויתם דוגמה למופת עבור הדורות הבאים. ההיסטוריה תלמד שלמרות מספרכם המועט לא חסכתם ביקר לכם כדי להגן על האזרחים חסרי הישע", אמר אסד לבכירי הצבא.

 

חיילים סורים חוגגים את שבירת המצור  ()
חיילים סורים חוגגים את שבירת המצור

חיילים סורים בדיר א-זור (צילום: AP) (צילום: AP)
חיילים סורים בדיר א-זור(צילום: AP)

 (צילום: AP) (צילום: AP)
(צילום: AP)
 

בתקופה האחרונה מצליח אסד להשתלט על עוד ועוד שטחים, גם של דאעש וגם של ארגוני מורדים. ההישגים בשטח לא היו מתרחשים ללא הסיוע הנרחב של בעלות הברית שלו - חיזבאללה, איראן ורוסיה.

 

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין שלח היום מברק לאסד, ובירך אותו על "הניצחון האסטרטגי" בדיר א-זור. בהודעת הקרמלין נמסר כי טילים רוסיים פגעו במטרות של דאעש בסוריה, וסייעו לכוחות הצבא הסורי להתקדם במהירות לעבר דיר א-זור.

פוטין ואסד. מברק מהקרמלין לדמשק (צילום: AP) (צילום: AP)
פוטין ואסד. מברק מהקרמלין לדמשק(צילום: AP)

לפי דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב הקרבות ברחובות דיר א-זור נמשכים - בסיוע תקיפות אוויריות של רוסיה על מטרות דאעש. פסקוב הוסיף כי שר ההגנה הרוסי סרגיי שויגו העביר לפוטין עדכונים על התקדמות הכוחות הסוריים ושבירת המצור.

 

ברשתות החברתיות המזוהות עם המשטר הסורי הופיע היום ההאשטאג "דיר הניצחון". הפיקוד הכללי של צבא סוריה מסר הודעה מיוחדת שבה נאמר: "החשיבות של ההישג הזה היא מעצם היותו תפנית אסטרטגית במלחמה נגד הטרור. זה מראה את היכולת של הצבא הסורי ובעלי בריתו, ואת הנחישות שלהם להביס לחלוטין את התכנית של הטרוריסטים בסוריה, להפיל את כל המזימות לחלוקתה לנותני החסות שלהם ולתומכים שלהם".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AP
טיל שיוט רוסי לעבר מטרות דאעש בדיר א-זור
צילום: AP
מומלצים