שתף קטע נבחר

אוסטרלי ששתק למשך שנה ישתתף במצעד למען בע"ח בישראל

מארגני המצעד למען זכויות בעלי החיים מצפים לעשרות אלפי משתתפים. אחד הנואמים באירוע הגיע מאוסטרליה כדי "לעורר מודעות למען חסרי הקול בכוכב הזה". מחאתו הייחודית עוררה הדים בכל העולם

 

 

 

חברי עמותות למען זכויות בעלי חיים ותומכיהן יצעדו בשבת בתל אביב במטרה לעורר מודעות בנושא. המארגנים מצפים לכ-30 אלף פעילים שישתתפו באירוע. אחד הנואמים המרכזיים בערב הוא ג'יימס אספי, אקטיביסט בינלאומי למען זכויות בעלי חיים. הוא נדר נדר שתיקה מוחלט במהלך שנת 2015 לאות הזדהות עם סבלם של בעלי החיים במשקים.

 

אספי סיפר בראיון לאולפן ynet: "הסיבה שבגללה נדרתי לשתוק היא להעלות מודעות למען חסרי הקול בכוכב הזה, בעלי החיים". את הרעיון הוא שאב מקורס ויפאסנה, שבמהלכו שותקים למשך עשרה ימים. "ביום החמישי היה לי רעיון: אולי אני יכול לעשות את זה למשך זמן רב, אולי אני יכול לעשות את זה כדי להעלות מודעות לנושא שחשוב לי. בעלי החיים חשובים לי והם חסרי קול, אז אני אהיה חסר קול. אבל אז הבנתי שהם לא ממש חסרי קול, הם בוכים מכאב והם צורחים מפחד, אבל הבעיה היא שאנחנו לא מקשיבים לצרחות שלהם ולא לוקחים את הסבל שלהם ברצינות, בגלל שהם מכוסים במשהו שונה מאיתנו. אנחנו לא רואים אותם כבעלי ערך או כחשובים מספיק בשביל לדאוג להם".

 

ג'יימס אספי: "בעלי החיים זקוקים לכל קול שהם יכולים להשיג" ()
ג'יימס אספי: "בעלי החיים זקוקים לכל קול שהם יכולים להשיג"

 

הוא אמר כי המעשה הקיצוני שלו עורר מודעות לנושא, אך אין בכוונתו לחזור עליו. בישראל הוא התרשם מאוד מאחוז הטבעונים הגבוה. "נהדר לראות את זה כי זה נושא חשוב, בעלי החיים זקוקים לכל קול שהם יכולים להשיג. יש מלחמה נגדם ואין להם דרך להילחם בחזרה. זה מאוד חשוב להיות כאן ולהראות את תמיכתי בטבעונים הישראלים".

 

לדברי אספי, "אני רוצה לקדם כבוד לכל היצורים החיים. אנחנו לא צריכים רק לכבד זה את זה, זה חשוב אבל אנחנו צריכים גם לכבד כלבים, חתולים, דולפינים וגם מעבר לזה, חזירים, פרות, תרנגולים, דגים. לכל הייצורים החיים על הכוכב הזה מגיע כבוד ומגיע לחיות את חייהם בחופשיות. כל דבר מתחת לטבעונות משמעו שאנחנו תורמים לאלימות ואכזריות והרג לא נחוץ בלי שום סיבה יותר טובה מאשר - שאנחנו אוהבים את הטעם שלהם. אני רוצה שכולם יבינו את זה שהחיים שלהם הם יותר חשובים מתחושת הטעם החולפת שלנו".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים