שתף קטע נבחר

כתב אישום, בכפוף לשימוע, נגד שרה נתניהו בפרשת המעונות

היועמ"ש יודיע לציבור כי יגיש נגד אשת ראש הממשלה כתב אישום בגין עבירה של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות. האישום המרכזי יעסוק בניפוח חשבונות הוצאות אירוח כדי ליהנות מארוחות ללא תשלום. בני הזוג כינסו התייעצות דחופה עם עורך דינם. משפחת נתניהו: "הטענות נגד רעיית ראש הממשלה הן אבסורדיות ויוכחו כמופרכות"

שרה נתניהו (צילום: AP) (צילום: AP)
שרה נתניהו(צילום: AP)
 

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט יודיע לציבור על החלטתו להעמיד לדין, בכפוף לשימוע, את אשת ראש הממשלה שרה נתניהו בפרשת מעונות ראש הממשלה. מנדלבליט הודיע אמש לשרה נתניהו על החלטתו. האישום המסתמן נגדה הוא קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות. בני הזוג נתניהו כינסו התייעצות דחופה עם עו"ד יוסי כהן כדי לדון במצב.

 

על פי המסתמן, האישום המרכזי נגד נתניהו יהיה ניפוח החשבונות של הוצאות האירוח במעון ראש הממשלה, וניפוח רשימות המוזמנים כדי ליהנות מארוחות מבלי שתשלם עליהן מכיסה.

  

פרשת רהיטי הגן לא תיכלל בכתב האישום כיון שהיועץ המשפטי לממשלה קיבל את טענתה של נתניהו כי החזירה אותם למעון הרשמי. המדובר ברכישת רהיטי גן חדשים למעונו הפרטי של נתניהו בקיסריה והצגתם כרכישה עבור המעון הרשמי.

 

טיוטת כתב האישום מוכנה מזה כמה חודשים בעקבות ביצוע השלמות חקירה אשר חיזקו את המלצתה המקורית של פרקליטות מחוז ירושלים ושל פרקליט המדינה שי ניצן להעמיד לדין את רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו.

היועמ"ש אביחי מנדלבליט (צילום: אלכס קולומויסקי) (צילום: אלכס קולומויסקי)
היועמ"ש אביחי מנדלבליט(צילום: אלכס קולומויסקי)
 

מיד לאחר פסח המליצה פרקליטות המחוז, אשר צפויה לנהל את התיק בבית המשפט, כי על פי חומר הראיות, ומספר השלמות חקירה, יש מקום לאמץ את המלצת המשטרה.

 

בהודעת המשטרה לפני יותר משנה נאמר שנמצאה תשתית ראייתית להעמדה לדין של נתניהו ושלושה אנשי עזר שהעניקו שירותים לנתניהו ולמעונות.

 

הפרשיות שנחקרו במשטרה עסקו בהעסקת מטפלת לאביה המנוח של נתניהו שאת עלותם גלגלה נתניהו על חשבון המדינה. החקירה גם עסקה בגלגול הוצאות פרטיות של משפחת נתניהו על חשבון המדינה ובהם העסקת החשמלאי אלי פחימה בעבודות פרטיות שהוסבו להוצאות המעון לכאורה.

בני הזוג נתניהו (צילום: AFP) (צילום: AFP)
בני הזוג נתניהו(צילום: AFP)

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב בעמוד הפייסבוק שלו בשם משפחת נתניהו. "הטענות כנגד רעיית ראש הממשלה הן אבסורדיות ויוכחו כמופרכות", נכתב. "שרה נתניהו היא אישה אמיצה וישרה ומעולם לא נפל פגם כלשהו במעשיה. לצד עבודתה כפסיכולוגית חינוכית מומחית המטפלת בילדים מדי שבוע, היא מקדישה זמן רב לסיוע לילדים חולי סרטן, לניצולי שואה ולחיילים בודדים.

 

"העליה התלולה בהוצאות הארוחות במעון ראש הממשלה נגרמה כתוצאה מעבירות שביצע אב הבית הבעייתי מני נפתלי, עד מדינה עבריין ושקרן סדרתי. ההוצאה החודשית הממוצעת על ארוחות מוזמנות בתקופה שבה נפתלי כיהן כאב הבית היא פי 5 (!) לעומת הממוצע החודשי בארבע השנים שלאחר מכן, כשנפתלי לא עבד שם. זה אומר הכל.

 

"נפתלי טופל האשמות שווא על רעיית ראש הממשלה כדי למלט את עצמו מאחריות לעבירות שביצע. לא זו בלבד שרעיית ראש הממשלה לא עברה שום עבירה - אלא שעצם העיסוק במזון של ראש הממשלה נתניהו, שפועל סביב השעון למען המדינה וביטחונה, ובמזון של משפחתו הוא עיסוק פתטי ואובססיבי. אף ראש ממשלה קודם לא זכה לחטטנות כזאת הגם שההוצאות של ראשי ממשלה אחרים על ארוחות היו זהות ולעתים אף גבוהות בהרבה. עד מתי תימשך ההתעסקות האובססיבית הזאת במשפחת נתניהו"?

 

מני נפתלי, אב הבית לשעבר במעון ראש הממשלה, אמר אמש כי "במידה שכתב האישום יהיה רק על הארוחות, זה תרגיל בעיניי, טריק שבא להראות כאילו היועמ"ש עובד ואשר יגרום לשרה נתניהו לצאת חלק מהכל. אני לא מחפש נקמה".

 

עורך הדין דניאל חקלאי המייצג את נפתלי מסר בשמו: "אין מקום לשמוח לאידה של הגברת נתניהו. הגשת כתב אישום היא דבר עצוב הן לנאשמת עצמה והן לקרובים שלא חטאו (כדוגמת בנה הצעיר אבנר שהוא חייל ואדם טוב לב שלא חטא בדבר). עם זאת, אין מנוס מהגשת כתב אישום במצב דברים שבו הוצאות אישיות בסך מאות אלפי שקלים מגולגלות על קופת המדינה לכאורה. על קופת הציבור. על כספי המסים שלנו. של אזרחי מדינת ישראל. של כולנו".

 

עוד אמר: "אנחנו מכבדים את טענת גברת נתניהו לחפותה. אך מטבע הדברים אנחנו נעמוד בקשיחות מול כל ניסיון כוזב לגלגל את האישומים החמורים לפתחו של מני נפתלי שהוא אדם ישר, אמיץ ואמין שהעז לחשוף חלק מהפרשה החמורה הזו. אנחנו קוראים לגברת נתניהו, למקורביה וגם לראש הממשלה, להפסיק את מסע הכזבים נגד מני נפתלי, להימנע משיבוש מהלכי המשפט ולהתמקד בהגנתה המשפטית של גברת נתניהו. מני נפתלי, מצדו, יתייצב להעיד עדות אמת במשפטה הפלילי של גברת נתניהו ככל שיידרש לעשות כן במעמד של עד תביעה שזכה בחסיון מפני הפללה עצמית. הוא אינו עד מדינה".


פורסם לראשונה 07/09/2017 21:28

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים