שתף קטע נבחר

צילום: רויטרס

הפרות סדר לאחר שצה"ל כיתר את המרחב שממנו יצא המחבל

כוחות צה"ל ומג"ב הטילו כתר על מרחב בידו שבו נמצא הכפר סוריכ, שממנו יצא המחבל בפיגוע הירי בהר אדר שבו נרצחו שלושה בני אדם. כתוצאה החלו הפרות סדר בין מתפרעים לכוחות הביטחון. אחיו של המחבל נעצר

 

כוחות צה"ל ומג"ב מכתרים את מרחב בידוּ שממנו יצא המחבל שביצע את הפיגוע הבוקר (יום ג') בהר אדר. בפיגוע נרצחו שלושה ואדם נוסף נפצע קשה. דובר צה"ל הודיע כי יציאה מהאזור תתאפשר במקרים הומניטריים בלבד. המחבל, בן 37 ואב לארבעה, התגורר בכפר סוריכ, ובשב"כ ציינו כי אין לו עבר ביטחוני.

 

בעקבות הכתר החלו הפרות סדר בין מתפרעים לכוחות הביטחון. הכוחות עצרו את אחיו של המחבל לחקירה.

מהומות החלו לאחר הכתר. כפר בידו (צילום: אליאור לוי) (צילום: אליאור לוי)
מהומות החלו לאחר הכתר. כפר בידו(צילום: אליאור לוי)

 

מפקד פיקוד מרכז אלוף רוני נומה ומפקד אוגדת איו"ש תת-אלוף ערן ניב הגיעו למקום הפיגוע על מנת לקיים הערכת מצב. כמו כן הוזנקו לנקודה כוחות צה"ל מהחטיבה המרחבית בנימין.  

 

 

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן אמר במקום הפיגוע כי לא הייתה התרעה נקודתית: "ראיתם כאן את הכוחות המיוחדים של המשטרה שנמצאים פה בסריקות משיקולים כאלה ואחרים במסגרת חקירת הפיגוע. ההיערכות של משטרת ישראל לחגים היא כידוע על רקע מפלס ההסתה וכוונות הפיגועים שעולה". 

 

ארדן ציין כי "נמצאים בעידן של טרור שקוראים לו 'טרור יחידים' על רקע של הסתה וטרור אידיאולוגי שמבוסס על איסלאם קיצוני שקורא להרוג את הכופרים. מחבל עם היתר לעבודה - אי אפשר לדבר על מאבק לאומני, טריטוריאלי. זה רק מוכיח שהסכסוך הוא דתי ולא טריטוריאלי". הוא אמר כי "יש צורך לבחון את הבידוק והאישורים, אבל לא צריך לקפוץ למסקנות חפוזות. בתקופת החגים צריך לקיים סגר על יהודה ושומרון כי יהודים רבים מבקרים במקומות הקדושים ויש להקטין את החיכוך".


פורסם לראשונה 26/09/2017 10:03

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אליאור לוי
כפר בידו
צילום: אליאור לוי
מומלצים