שתף קטע נבחר

רכז הביטחון שחזר: "נפגעתי בכתף. למרות הכאבים, שלפתי אקדח ויריתי לעברו"

עמית שטיינהרט שנפצע בפיגוע בהר אדר סיפר למפקד מחוז ירושלים שביקר אותו בבית החולים: "צעקתי לעבר המחבל שהוא הרג לי שלושה ילדים ויריתי שוב לעברו". נשיא המדינה ראובן ריבלין קיים ביקורי תנחומי במשפחות שניים מהנרצחים: "הבן שלכם מנע מהמחבל להגיע לבית הספר של הנכד שלי"

 

ביקורו של מפקד מחוז ירושלים אצל עמית שטיינהרט שנפצע בפיגוע  (צילום: דוברות המשטרה) (צילום: דוברות המשטרה)
ביקורו של מפקד מחוז ירושלים אצל עמית שטיינהרט שנפצע בפיגוע (צילום: דוברות המשטרה)

 

רכז הביטחון עמית שטיינהרט שנפצע בפיגוע בהר אדר שחזר היום (ד') את רגעי הפיגוע שבו נרצחו אתמול לוחם מג"ב סולמון גברייה ושני המאבטחים יוסף עותמאן ואור אריש: "הם חברים שלי, אחים ממש. ברגעים אלו גם אני נפגעתי בכתף. על אף הכאבים שאחזו בי שלפתי האקדח שלי ויריתי לעברו", סיפר למפקד מחוז ירושלים, ניצב יורם הלוי שהגיע לבקרו בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים.  

 

"ראיתי את המאבטחים שלי ואת לוחם מג"ב שנלחמו בגבורה, שרועים על הרצפה. צעקתי לעברו שהוא הרג לי שלושה ילדים ויריתי שוב לעברו", סיפר, "בשלב הזה כבר הגיעו שאר הכוחות ומד"א שטיפלו בנו. אני חושב שכבר אז הבנתי שאיבדתי את המאבטחים שלי ואת לוחם מג"ב סולומון חברי, זכרם לברכה".

 

שטיינהרט סיפר על האופן שבו החל הפיגוע: "הכרתי את המחבל כמו שהכרתי את כל שאר הפועלים שנכנסו מדי יום דרך המעבר ליישוב. הוא תמיד היה בין האחרונים להיכנס ואתמול משהו בהתנהגותו עורר את החשד שלי, גם כי לבש ז'קט ביום חם. פנינו אליו שיציג את אישור העבודה. בשלב הזה הוא התמהמה מעט ואז פתח את הז'קט והחל לירות במאבטחים שלי ובלוחם מג"ב", סיפר שטיינהרט.

 

הנרצחים בפיגוע בהר הדר, אתמול
הנרצחים בפיגוע בהר הדר, אתמול

מפקד מחוז ירושלים אמר לרכז הביטחון: "פעלת בגבורה והצלת חיים. שילמת מחיר ונפגעת, אך בגופך הצלת חיי אדם. זה התפקיד שלנו כאנשי כוחות הביטחון - לעמוד בחזית, למנוע ולהדוף ניסיונות פגיעה בחפים מפשע. ובמקום הזה הייתם, אתה, המאבטחים והלוחמים". בביקור נכחו מנהל בית החולים פרופ' יורם וייס וד"ר אבו-ביח, רופא בכיר ביחידה לטיפול נמרץ בבית החולים שעדכנו על הניתוח שעבר. מפקד המחוז גם שוחח עם הוריו של עמית, ואמר להם שבנם פעל באומץ ובגבורה והציל חיי אזרחים.

 

הנשיא ריבלין ונדיה, אחותו של יוסף עותמאן שנרצח בפיגוע (צילום: מארק ניימן/ לע"מ) (צילום: מארק ניימן/ לע
הנשיא ריבלין ונדיה, אחותו של יוסף עותמאן שנרצח בפיגוע(צילום: מארק ניימן/ לע"מ)

הנשיא בבית משפחתו של אור אריש (צילום: מארק ניימן/ לע"מ) (צילום: מארק ניימן/ לע
הנשיא בבית משפחתו של אור אריש(צילום: מארק ניימן/ לע"מ)
 

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, ערך היום ביקורי תנחומים בבתי משפחתם של אור אריש ויוסף עותמאן. בבתיהם של שני הנרצחים אמר הנשיא לבני המשפחה כי בא לומר תודה כנשיא בשם העם כולו על חיי האזרחים, מבוגרים וילדים, שהצילו בניהם, אבל שהפעם הוא אומר תודה גם כסבא: "הנכד שלי שהוא שכן, היה בבית ספר של הר אדר והבן שלכם מנע מהמחבל להגיע לבית ספר", אמר הנשיא. "כשאומרים, ׳מנע בגופו׳ מתארים במדויק את מות בניכם שנפל כשהוא מונע מהמחבל לפגוע באזרחי היישוב. הוא הגן על ביתו וגם על הבית של כולנו".

 

זירת הפגיוע בהר אדר, קליעים בבודקה (צילום: AP) (צילום: AP)
זירת הפגיוע בהר אדר, קליעים בבודקה(צילום: AP)

עמית שטיינהרט הפצוע ()
עמית שטיינהרט הפצוע

בבית משפחת אריש שמע הנשיא על אור, שתרם בנדיבות מזמנו לכל חבר שנקלע לצרה. הוא שמע על התוכניות הגדולות שנגדעו ללימודים וחיבק בחום את שני אחיו ואחותו וביקש מהם להעניק כוחות להוריהם. הנשיא פגש גם את הסבתות של אור, המבכות את מות נכדן: "הלב שלי נשבר גם כסבא לנכדים. אנחנו מלווים אותם חיים שלמים והכאב שלכן בלתי נתפס".

 

בבית משפחת עותמאן באבו גוש פגש הנשיא את הוריו, אחיו ואחותו של יוסף ושמע על אהבתו למדינה ועל התוכניות שרקם לעתיד: "אני מתפלל יחד אתכם כי בבית הזה יהיו מעתה רק שמחות. אני מתפלל שכמדינה נפסיק לדבר רק על ברית הדמים שבנינו יהודים ומוסלמים ונקדש את ברית החיים. פה באבו גוש יש ברית חיים. באתי להשתתף איתכם באבלכם הקשה והכבד ולומר לכם כמה אנחנו מעריכים את הבחורים, שבאמת בגופם הגנו על הנכדים של הרבה אנשים, וביניהם גם על הנכד שלי".

 

"כבוד הנשיא", אמר עיסאם, אביו של יוסף, "אנחנו בחרנו בחיים. חד-משמעית. בחרנו בעם הזה, זה העם שלנו. אין לנו ספק. אנחנו רוצים לחזק את שאר המשפחות. לא רק השכול צריך לחבר אותנו, אלא גם החיים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: דוברות המשטרה
ביקור מפקד המחוז אצל רכז הביטחון שנפצע בפיגוע
צילום: דוברות המשטרה
מומלצים