שתף קטע נבחר

במהלך כיפור: שליח חב"ד בנפאל פעל לחילוץ ישראלי

הרב חזקי ליפשיץ ניהל מבצע חילוץ של ישראלי ששבר את רגליו ואת ידו בטרק באוורסט. לאורך שעות הצום הפעיל ליפשיץ את קשריו וגייס צוות מקומי ורופאים ישראלים ששהו בכפר לטובת החילוץ: "פיקוח נפש דוחה שבת וחג"

הודעה שהתקבלה בבית חב"ד בקטמנדו, בירת נפאל, בלילה של יום הכיפורים על מטייל ישראלי שנפל ושבר את שתי רגליו ואת ידו במהלך טרק בכפר נמצ'ה באיזור האוורסט הקפיצה את שליח חב"ד, הרב חזקי ליפשיץ, בעיצומו של הצום.

 

ישראלי בשנות ה-50 לחייו, שטייל עם בנו בקבוצה מאורגנת, נפצע במצב קשה וסבל מדימום בלתי פוסק. ליפשיץ יצר קשר עם רופאים ישראלים ששהו בכפר ורתם אותם לטפל בפצוע בגסט האוס סמוך והם ייצבו במעט את מצבו. תוך כדי כך, יחד עם מרכז החילוץ של מגנוס, נעשו כל העת ניסיונות לבצע חילוץ אווירי.

הערפל הכבד בנפאל בעת החילוץ (צילום: בית חב"ד בנפאל) (צילום: בית חב
הערפל הכבד בנפאל בעת החילוץ(צילום: בית חב"ד בנפאל)

 (צילום: בית חב"ד בנפאל) (צילום: בית חב
(צילום: בית חב"ד בנפאל)

אזור החילוץ של התייר הישראלי (צילום: בית חב"ד בנפאל) (צילום: בית חב
אזור החילוץ של התייר הישראלי(צילום: בית חב"ד בנפאל)

לא הפעם הראשונה שלו. ליפשיץ (משמאל) (צילום: בית חב"ד קטמנדו) (צילום: בית חב
לא הפעם הראשונה שלו. ליפשיץ (משמאל)(צילום: בית חב"ד קטמנדו)

ניסיון החילוץ התבצע תחת ערפל כבד וגשמים. עם אור ראשון של בוקר, וכשהתייצב מעט מזג האוויר, הצליח הרב חזקי למצוא צוות חילוץ מקומי, שיחד עם מרכז החילוץ של חיליק מגנוס, פינה את הפצוע באלונקה ואז במסוק לעיר הבירה קטמנדו ומחר הוא ינותח.

 

"ידוע שפיקוח נפש דוחה שבת וחג", אמר חזקי לאחר החילוץ. "על אף המצב והמקום המורכב, עשינו את כל מה שיכולנו לעשות כדי להציל אותו".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: בית חב"ד בנפאל
הערפל הכבד בנפאל
צילום: בית חב"ד בנפאל
מומלצים