שתף קטע נבחר

8 לוחמי חיזבאללה נהרגו בתקיפה אווירית בסוריה

כלי טיס שזהותו אינה ידועה פגע באנשי חיזבאללה במדבר הסורי. אתר המזוהה עם חיזבאללה: "מל"ט אמריקני תקף". מחלקת המדינה האמריקנית מכחישה

 

 

מכה קשה לחיזבאללה בסוריה: רשת אל-ג'זירה דיווחה במהלך היום (ב') כי שמונה חמושים מארגון חיזבאללה נהרגו באזור העיירה אל-חמימה בפרבר המזרחי של חומס. בהמשך דיווחה סוכנות הידיעות רויטרס כי החמושים נהרגו מתקיפת כלי טיס בלתי מזוהה באזור.

 

ברשתות החברתיות המזוהות עם חיזבאללה ועם משטר הסורי כבר העריכו שמדובר בכלי טיס אמריקני. גם ב"דיילי סטאר" הלבנוני נכתב כי אתר המזוהה עם חיזבאללה טען כי מל"ט אמריקני הוא שתקף באזור. אך גורמים השוחחו עם רויטרס הבהירו כי זהות המטוס אינה ידוע, ולא שללו את האפשרות שמדובר ב"אש ידידותית" רוסית. דובר מחלקת המדינה האמריקנית מסר ל"דיילי סטאר" הלבנוני כי ארה"ב מכחישה את הדיווח.  

 

במרכז המעקב הסורי הוסיפו "לפחות שמונה הרוגים לחיזבאללה ועוד פצועים שחלקם במצב קשה, בתקיפה של כלי טיס לא מאויש שזהותו לא ידועה". מדובר באזור שנמצא עמוק במדבר הסורי, במזרח המדינה. לפי שעה, לא אוזכרה מעורבות ישראלית בתקיפה.

 

 

בנאום ממקום מסתורו לציון יום העשורא הקדוש לשיעים ברחבי העולם, קרא אתמול מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה ליהודים לעזוב את ישראל. "אני רוצה להעביר מסר ברור לכל הישראלים והיהודים ברחבי העולם - אנחנו ב'התנגדות' אמרנו מההתחלה שהמערכה שלנו היא נגד הציונים הכובשים באדמות הפלסטינים ולא נגד היהודים", אמר.

 

נסראללה הוסיף: "היהודים שהגיעו מכל רחבי העולם צריכים לדעת שהם משמשים דלק למלחמה האזורית ולתוכנית האמריקנית ששמה לה למטרה את עמי האזור". כמו כן, הוא פנה ל"חכמי הדת היהודים" ואמר כי "ממשלת ישראל בראשותו של נתניהו מובילה אתכם לחורבן ואבדון כיוון שהוא מחפש מלחמה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים