שתף קטע נבחר

צילום: AFP

ישראלים באזור הטבח בווגאס: "ריק כמו יום כיפור. הגופות עדיין ברחוב"

יותר מחצי יממה חלפה מאז שסטיבן פאדוק ירה למוות ב-59 בני אדם בפסטיבל בעיר ההימורים. "המשטרה והצבא עברו חדר חדר במלון", מספר ירדן ברדה. פיני בטיטו, ישראלי החי בעיר: "הרבה לא הלכו לעבודה, פתאום אין ביטחון"

 

ישראלים שנקלעו לאזור שבו בוצע אתמול (יום ב', שעון ישראל) הטבח בלאס וגאס מנסים לעכל את החוויה שתפסה אותם באמצעה של החופשה. ירדן ברדה, ששוהה עם משפחתו במלון מנדליי ביי שממנו בוצע הירי, סיפר ל-ynet: "כוחות המשטרה והצבא האמריקני באו לתחקר אותנו ועברו חדר חדר. כשהכול קרה אנחנו בדיוק עמדנו לעלות לחדרים שלנו ואמרו לכולנו לפנות את הלובי ולעלות למעלה. ראיתי מהחלון מלא משטרות, אמבולנסים נוסעים, אנשים וגופות על הרצפה.

 

 

"עכשיו אנחנו מחכים שיעבירו אותנו מלון, אבל חברת הנסיעות לא מאשרת לנו וטוענת שאין מקום במקומות אחרים. הסטריפ של וגאס ריק לגמרי מאנשים. השדרה הגדולה נראית כמו יום כיפור. רק כוחות משטרה שמכתרים את כל הרחובות. סגרו לנו את המסדרונות של החדרים ואנחנו לא יכולים לצאת".

 

הבוקר שאחרי: שדרת המלונות בלאס וגאס

 (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)

 (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)

 (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)

 (צילום: AFP) (צילום: AFP)
(צילום: AFP)

הטבח בוצע בשעות הלילה (שעון מקומי): סטיבן פאדוק, תושב נבאדה בם 64, ירה בנשק אוטומטי מהקומה ה-32 של המלון לעבר הקהל בפסטיבל קאנטרי סמוך, ובמשך כמה דקות רצח 59 בני אדם ופצע 527 לפני שהתאבד. המניע לטבח עדיין לא ברור. בחדרו של פאדוק במלון נמצאו לפחות עשרה רובים, אך לא נמצאו פריטים שיכולים ללמד מה הייתה הסיבה לרצח ההמונים.

  

פיני בטיטו, ישראלי שגר בווגאס 12 שנה, שהה בזמן הפיגוע במסעדה לא רחוק מהזירה. "היו המון אמבולנסים, המולה נוראית, אנשים ברחו", הוא מספר. "אנחנו 12 שעות אחרי והגופות עדין ברחוב. מתייחסים לזה כאן כמו זירת רצח. היום מורגש כאן את השקט. הרבה לא הלכו לעבודה, פתאום אין ביטחון".

זירת הירי בלאס וגאס (צילום: AFP) (צילום: AFP)
זירת הירי בלאס וגאס(צילום: AFP)

היורה סטיבן פאדוק ()
היורה סטיבן פאדוק

 (צילום: AP) (צילום: AP)
(צילום: AP)

אלינור קוזיאל הגיעה לווגאס רק שלשום: "קנינו כרטיסים למסיבה במלון MGM ובדרך ראינו מלא משטרה באמבולנסים. כשהגענו ראינו את כולם חבולים ופצועים. היה אזור נפרד לאנשים שקיבלו טיפול ראשוני. ניגשנו למישהי ושאלנו מה קרה והיא סיפרה לנו. חשבנו שהכול נגמר אבל פתאום כולם התחילו לרוץ אז רצנו איתם מההיסטריה. התחבאנו עד שאמרו לנו שהכול בסדר. אנשים השתגעו ורצו כמו עדר אחריהם למרות שהמקום היה מאובטח וסגור. אישרו לנו לצאת למלון שלנו רק ב-4:00 בבוקר. כל וגאס הייתה מלאה משטרות. לא היו אנשים ברחוב".

 

לטם עטיה (25) הגיעה לווגאס לפני שלושה ימים: "היינו כמה מלונות ליד אבל לא שמענו כלום. עכשיו כל הרחובות סגורים וכבר אי אפשר לעשות כלום. אי אפשר להיכנס לאזור וכולם נראים מפוחדים. יש עמדות של תרומות דם ואנשים עומדים בתור כדי לעזור במה שאפשר. הקהילה, המשטרה והאנשים ממש התגייסו לזה וזה מדהים. זה אירוני לחלוטין כי זה קרה במקום הכי שמח בעולם".

 

ענת קלו לברון, ששוהה עם משפחתה במלון פריז: "הגענו לווגאס אתמול. לא שמענו כלום מהירי, אבל כשהגיעו הודעות מישראל הבנו. כשהגענו למלון היו הרבה שומרים שבדקו אם אנחנו באמת מהמלון. הכריזה הודיעה לא לצאת מהחדרים, לא להסתובב במלון. מי שנמצא בלובי לווה לחדר על ידי שומרים. התחושה הייתה כמו מלחמה. תחושה של פיגוע שאנחנו מכירים כישראלים. הרחוב הראשי של ווגאס היה ריק מאנשים והיה מלא ניידות ושוטרים".


פורסם לראשונה 02/10/2017 23:15

 

גל סלומינסקי השתתפה בהכנת הידיעה
לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AFP
שדרת המלונות ריקה. לאס וגאס בבוקר שאחרי
צילום: AFP
מומלצים