שתף קטע נבחר

קים ג'ונג און קידם את אחותו לתפקיד בכיר

שליט צפון קוריאה הודיע כי קים יו ג'ונג צורפה לפוליטבורו, המועצה העליונה של ארצו. היא מסתמנת כמחליפה של דודתו של קים ג'ונג און, שהייתה ממקבלי ההחלטות הראשיים בשנים עברו

שליט צפון קוריאה, קים ג'ונג און, הודיע כי אחותו, קים יו ג'ונג, קודמה לתפקיד חברה בפוליטבורו, המועצה העליונה המקבלת את ההחלטות החשובות ביותר בנוגע להתנהלות צפון קוריאה ונתונה כמובן למרותו. כך דיווחה לפנות בוקר (יום א') התקשורת הממלכתית בפיונגיאנג.

קים יו ג'ונג, אחותו של שליט צפון קוריאה (צילום: AP) (צילום: AP)
קים יו ג'ונג, אחותו של שליט צפון קוריאה(צילום: AP)
הרודן הצפון-קוריאני מסר את ההודעה בישיבה של הוועדה המרכזית של מפלגת הפועלים הצפון-קוריאנית, גוף רב עוצמה במפלגת השלטון. במהלך הישיבה הכריז קים על כמה שינויים במרכז הכוח של המדינה המסוגרת.

 

אחותו של קים תהפוך בכך לאדם הצעיר ביותר המכהן כחבר בגוף רב ההשפעה. הקידום שלה מלמד שהיא הפכה למעשה למחליפתה של דודתו של קים ג'ונג און, קים קיונג הי, שהייתה ממקבלי ההחלטות המובילים במשטר הצפון-קוריאני כשקים ג'ונג איל, אביו של המנהיג הנוכחי, היה בחיים והחזיק בשלטון.

 (צילום: AFP) (צילום: AFP)
(צילום: AFP)

"זה מראה שתפקידה הרבה יותר חשוב מכפי שהעריכו בעבר וזהו חיזוק נוסף של כוחה של משפחת קים", הסביר הבוקר מייקל מדן, מומחה לצפון קוריאה מהאתר "צפון 38" של אוניברסיטת ג'ונס הופקינס.

 

בינואר השנה הכניס משרד האוצר האמריקני את קים יו ג'ונג – יחד עם בכירים אחרים במשטר הצפון-קוריאני – לרשימה שחורה שבה נכללים "אנשים הפוגעים קשות בזכויות האדם בצפון קוריאה".

 (צילום: AP) (צילום: AP)
(צילום: AP)

בהודעתו מסר קים ג'ונג און כי גם קים ג'ונג סיק ורי פיונג צ'ול, שניים משלושת האנשים המובילים את תוכנית הטילים של פיונגיאנג, קודמו לתפקידים רמים. שר החוץ של צפון קוריאה, רי יונג הו, שבנאום שנשא בעצרת הכללית של האו"ם בחודש שעבר כינה את דונלד טראמפ "נשיא הרשע", קודם לחבר בעל זכות הצבעה מלאה בפוליטבורו.

 

"אפשר להגיד עכשיו בביטחון שרי הוא ממקבלי ההחלטות הראשיים בצפון קוריאה", הסביר הבוקר מדן. "כשהוא מנהל פגישות לא רשמיות או חשאיות, בני שיחו יכולים להיות בטוחים שכל הצעה שהם יציעו תועבר ישירות לדרג הגבוה ביותר".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AP
קים יו ג'ונג. ברשימה השחורה
צילום: AP
מומלצים