שתף קטע נבחר

בר מצווה ליתומי צה"ל: "תעשו את הטוב ביותר למען הסביבה"

הרמטכ"ל הגיע במיוחד מדיון בקבינט ונשיא המדינה תרם את ביתו כדי לחגוג בר מצווה ל-28 יתומי צה"ל. איזנקוט: "תמשיכו לחלום", ריבלין: "מפגש מיוחד במינו"

 

 

28 יתומי צה"ל חגגו היום (ב') את חגיגת בר המצווה שלהם בטקס מיוחד שנערך בבית הנשיא בירושלים. יחד עם הרמטכ"ל, רב אלוף גדי איזנקוט, ועם נשיא המדינה ראובן ריבלין ורעייתו נחמה, סיכמו המשתתפים יום שלם של מבר מילדות לבגרות. אחד המשתתפים: "עצוב לי שאבא שלי לא כאן".

יתומי צה"ל עם הנשיא והרמטכ"ל. "תמשיכו לחלום" (צילום: מארק ניימן, לע"מ) (צילום: מארק ניימן, לע
יתומי צה"ל עם הנשיא והרמטכ"ל. "תמשיכו לחלום"(צילום: מארק ניימן, לע"מ)

הרמטכ"ל הגיע לאירוע בהפתעה, לאחר שהבוקר הודיע כי לא יוכל להשתתף בטקס, בעקבות תדרוך מיוחד בקבינט. "הכרתי חלק מהאבות שלכם ומה שייחד אותם, מעבר לאהבה שלכם, זו האהבה למדינה והאחריות הגדולה לביטחון המדינה. אנחנו זוכרים אותם גם ביום הזה", אמר אינזקוט.

 

הוא בירך את הילדים: "אני רוצה לאחל לכם שתמשיכו לחלום ושתגשימו את החלומות שלכם. תהנו מהבגרות ותעשו את הטוב ביותר שאתם יכולים למען הסביבה". הנשיא ריבלין ורעייתו סיפרו לחתני השמחה: "אנחנו מקבלים אורחים מיוחדים, ראשי ממשלות ושרים, אבל אין להשוות את ההתרגשות שלנו היום. היום הוא מפגש מיוחד במינו".

איזנקוט ובני הזוג ריבלין. "מפגש מיוחד במינו" (צילום: מארק ניימן, לע"מ) (צילום: מארק ניימן, לע
איזנקוט ובני הזוג ריבלין. "מפגש מיוחד במינו"(צילום: מארק ניימן, לע"מ)

הם הוסיפו: "הבגרות שלכם התחילה ביום שפקד את המשפחה אסון גדול, ביום שבו איבדנו את אחד מהוריכם. אנו יודעים איזה קשיים עברתם כשנותרתם לבד ואיבדתם אדם אהוב ומורה דרך. היכולת שלנו להיות יחד איתכם, לא במקום ההורה אלא יחד איתו שנמצא בליבכם ובליבנו. הוא האדם שבזכותו אנחנו כאן. מזל טוב לכולם".

 

לפני שהגיעו לבית הנשיא, הם הלכו לכותל המערבי ושם גם עלו לתורה. "עשו לנו בר מצווה בכותל, קיבלנו תפילין והנחנו אותם", סיפר ל-ynet שלו בוטבול, שאביו מוטי ז"ל נפל במלחמת לבנון השנייה. הוא הוסיף: "אני לא זוכר ממנו הרבה, הייתי רק בן שנתיים, אבל סיפרו לי עליו שהוא היה בן אדם מאוד מצחיק".

 

סילאן טאפש, שאביו עאדל נספה בשריפה בכרמל, הגיע לאירוע יחד עם אמו רואא כאביו, וסיפר: "אין לי הרבה זכרונות מאבא שלי, אני יודע רק שהוא היה גיבור. עצוב לי שאבא שלי לא איתי כאן ביום שאני הופך לבוגר".

 

מנכ"ל ארגון אלמנות ויתומי צה"ל, יובל ליפקין, אמר באירוע: "אנו נרגשים לחבק את בנות ובני המצווה שלנו ביום הזה. אנו גאים שביום הזה נוכחות ושמחות יחד איתנו גם המשפחות הבדואיות והדרוזיות. זו תזכורת מרגשת לכך שברית הדמים של משפחת השכול בישראל חוצה מגזרים ודתות. אנו מאחלים לילדינו היקרים שיצעדו קדימה וייצאו לחיים מחוזקים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מארק ניימן, לע"מ
אחד הילדים שהשתתפו באירוע
צילום: מארק ניימן, לע"מ
מומלצים