שתף קטע נבחר

הבית הלבן: הנשים שמאשימות את טראמפ בהטרדה מינית - שקרניות

בשבוע שעבר התייחס טראמפ לטענות שהועלו נגדו מצדן של 16 נשים במהלך הקמפיין לנשיאות, וכינה אותן "פייק ניוז". בתדרוך לעיתונאים בבית הלבן הבהירה הדוברת סנדרס כי זו גם העמדה הרשמית של הבית הלבן

דוברת הבית הלבן אישרה את העמדה הרשמית: "הנשים שהתלוננו נגד טראמפ שיקרו" (צילום: EPA) (צילום: EPA)
דוברת הבית הלבן אישרה את העמדה הרשמית: "הנשים שהתלוננו נגד טראמפ שיקרו"(צילום: EPA)

"העמדה הרשמית" של הבית הלבן בנוגע לטענות להתנהגות מטרידה מינית ובלתי הולמת שהושמעו נגד דונלד טראמפ לפני בחירתו לנשיאות היא כי כל הנשים שהתלוננו משקרות, כך התברר בסוף השבוע האחרון במסיבת עיתונאים רשמית במשפט אחד קצר – בעל משמעות אדירה.

 

ה"גרדיאן" הבריטי דיווח אמש (שבת) כי ביום שישי האחרון, על רקע כמה פרשות שונות שנוגעות להטרדות מיניות שמסעירות בתקופה האחרונה את ארצות הברית, כתבת רשת CBS ציינה בתדרוך העיתונאים של הבית הלבן כי טראמפ עצמו כינה את הטענות שהופנו במהלך הקמפיין לנשיאות כלפיו מצדן של 16 נשים שונות "פייק ניוז". "האם העמדה הרשמית של הבית הלבן היא שכל הנשים האלו שיקרו?", שאלה את דוברת הבית הלבן, שרה האקבי סנדרס.

 

 

 

"הטענות להטרדה מינית - פייק ניוז". טראמפ (צילום: EPA) (צילום: EPA)
"הטענות להטרדה מינית - פייק ניוז". טראמפ(צילום: EPA)
 

 (צילום: EPA) (צילום: EPA)
(צילום: EPA)

"כן, והיינו ברורים לגבי זה מההתחלה", השיבה סנדרס, "וגם הנשיא כבר דיבר על זה". סנדרס לא הוסיפה על הנושא ועברה במהירות הלאה לשאלה הבאה.

 

טראמפ דחה שוב ושוב את ההאשמות נגדו בגין הטרדות ותקיפות מיניות שהועלו במהלך המרוץ לנשיאות. בין היתר נחשפה קלטת של דברים שאמר ב-2005 למנחה התוכנית Access Hollywood, בילי בוש, ובהם התרברב שנישק נשים ללא הסכמן ואמר שכוכבים גדולים כמוהו יכולים "לתפוס אותן ב*** (איבר המין הנשי)".

 

הטענות שהועלו כבר לפני יותר משנה קיבלו בשבועות האחרונים זרקור מחודש על רקע מפולת של טענות חמורות על עשרות תקיפות מיניות ואונס נגד המפיק ההוליוודי המפורסם הארווי ויינשטיין. הפרשה הביאה להצפת מקרים דומים ורבים בתעשיית הבידור ומחוצה לה, ובין היתר הולידה את קמפיין #MeToo העולמי שבמסגרתו שורדי תקיפה מינית מספרים את שעבר עליהם.

 

דבריה של סנדרס נאמרו גם על רקע טענות מצדן של חמש נשים נגד העיתונאי האמריקני הבכיר מארק הלפרין. רשת MSNBC השעתה אותו בינתיים, והוא פרסם התנצלות רשמית בתקשורת.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: EPA
הנשיא דונלד טראמפ
צילום: EPA
מומלצים