שתף קטע נבחר

המחבל שסייע לרצח נצ"מ ברוך מזרחי מערער: "עזרתי בחקירה"

עז א-דין עווד, בנו של המחבל שרצח את נצ"מ ברוך מזרחי בפיגוע ירי בקריית ארבע ב-2014, נידון בחודש שעבר ל-21 שנות מאסר. כעת מערערים עורכי דינו בטענה, כפי שגם אמרו בשב"כ, כי מסר מידע שקשר את אביו למעשים. אלמנתו של מזרחי: "יש להפסיק את היחס המקל למחבלים"

 

 

כחודש לאחר שנגזר דינם של המחבלים זיאד ועז א-דין עווד, אב ובנו המעורבים ברציחתו של נצ"מ ברוך מזרחי ז"ל בפיגוע ירי בקריית ארבע ב-2014, החליטו עורכי דינו של הבן להגיש ערעור על ההרשעה והעונש שהוטל עליו - 21 שנות מאסר.

 

הערעור הוגש לפני כמה ימים ומתייחס לבן עז א-דין, שהורשע בסיוע לרצח ונידון ל-20 שנות מאסר ועוד שנת מאסר בגין פציעתה של הדס מזרחי, רעייתו של ברוך ז"ל. האב זיאד, ששוחרר בעסקת שליט, הורשע ברצח של נצ"מ מזרחי ז"ל ונידון לשני מאסרי עולם.

בן המחבל, עז א-דין עווד, שהורשע בסיוע (צילום: אוהד צויגנברג) (צילום: אוהד צויגנברג)
בן המחבל, עז א-דין עווד, שהורשע בסיוע(צילום: אוהד צויגנברג)

הדס, אלמנתו של מזרחי, הגיבה בזעם לעצם הגשת הערעור ואמרה: "מי שמערער על עונשו שלא נגזר למקסימום, ראוי שבית המשפט יחמיר בעונשו כדי להרתיע את המחבלים הבאים שחושבים לעשות מעשי טרור. יש להפסיק את היחס המקל למחבלים - הן בכלא והן בבתי המשפט".

 

באפריל 2014, ערב חג הפסח, נסע נצ"מ ברוך מזרחי יחד עם משפחתו לבלות את ליל הסדר אצל קרובי משפחה בקריית ארבע. באותו הזמן המתין על כביש 35, צפונית-מזרחית לחברון, המחבל זיאד עווד וביצע ירי מרובה מסוג קלציניקוב לעבר רכבים ישראלים. כתוצאה מהירי נפגע מזרחי באורח אנוש ומותו נקבע זמן קצר. באירוע נפצעה באורח בינוני גם אשתו של מזרחי, הדס, וגם בנם שהיה ברכב ונפצע קל.

 

ברוך מזרחי ז"ל ()
ברוך מזרחי ז"ל

על פי השב"כ, הבן עז א-דין הודה כי ידע שאביו מתכוון לבצע פיגוע לקראת חג הפסח, ואף סייע לו להימלט, הסגיר את הנשק ששימש לביצוע הפיגוע ומסר מידע נוסף שקשר את אביו למעשים. בחסות המידע שמסר, מנסים כעת עורכי דינו של הבן להמתיק את עונשו ומגישים ערעור לבית המשפט.

 

עו"ד חיים בלייכר מארגון "חוננו" המסייע למשפחה מסר: "במקרה שלנו לא מוצה הדין עד תום עם בנו של הרוצח, שתכנן וסייע לניסיון רצח של משפחות שלמות על ילדיהן, ולרצח הנתעב של תנ"צ ברוך מזרחי ז"ל - והנה, המחבל הארור עוד מעז לערער על פסק דינו. אנו קוראים למערכת המשפט להחמיר את עונשו".

הדס ואיתי מזרחי, אמש בהפגנה מול מעון רה"מ (צילום: הלל מאיר / TPS) (צילום: הלל מאיר / TPS)
הדס ואיתי מזרחי, אמש בהפגנה מול מעון רה"מ(צילום: הלל מאיר / TPS)

 

איתי, בנו של נצ"מ מזרחי ז"ל, נשא דברים אמש בעצרת המחאה שנערכה מול ביתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, ובה קראו משפחות שכולות וראשי מועצות ביו"ש להעביר תקציבים למרכיבי ביטחון וכבישים עוקפים בהתנחלויות.

 

"את אבא שלי אי אפשר כבר להחזיר", פנה איתי לראש הממשלה. "בבקשה תעשה את מה שצריך כדי שאמא שלי תחזור הביתה. מקומה בבית ולא במאהל מחאה מול הבית שלך".

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אוהד צויגנברג
המחבל, עז א-דין עווד
צילום: אוהד צויגנברג
מומלצים