יום נוסף של כאוס בכבישים: "אי אפשר להגיע לשום מקום"
סגירת קו הרכבת שבין בנימינה לתל אביב גורמת גם הבוקר לעומסים כבדים בכבישים. "אתמול זה היה סיוט", סיפרה ולנטינה מחיפה. גיל, שעושה את הדרך מהכרמל לת"א באוטובוס: "עם הרכבת אפשר לתכנן סדר יום - ועכשיו הכול משתבש"
יום נוסף של כאוס בכבישים: עבודות התשתית ברכבת ישראל נמשכות גם היום (ד'), וכל התחנות שבין בנימינה לתל אביב יישארו סגורות עד ליום ראשון הקרוב לפנות בוקר. הרכבות לדרום יתחילו את נסיעתן בתחנת סבידור מרכז בתל אביב - כך שהצפון והדרום התנתקו לחלוטין.
רציפי האוטובוסים לתל אביב בתחנה המרכזית חוף הכרמל לא היו עמוסים, הנוסעים דרומה השתמשו בכלי הרכב הפרטיים או ויתרו על הנסיעה, נוכח ביטול קווי הרכבת דרומה. בחברת אגד המשיכו עם זאת בהזרמת הנוסעים לאוטובוסים בקווים 901 ו-980 לתחנת הרכבת תל אביב מרכז. האוטובוסים פעלו בשיטת "מלא וסע".
ולנטינה, תושבת חיפה, נוסעת בחודשים האחרונים לעבודתה בתל אביב מדי יום ברכבת. היא התייצבה בשעת בוקר מוקדמת בתחנה המרכזית חוף הכרמל ועלתה לאוטובוס. "אתמול זה היה סיוט - התורים והפקקים. היום אני מקווה שזה פחות נורא כי גם ידעתי מתי להגיע ואני מקווה להגיע לתל אביב מהר יותר", סיפרה ל-ynet והוסיפה: "התחושה בלי רכבות זה כאילו שהורידו לך את הרגליים. אי אפשר להגיע לשום מקום. אני רק מקווה באמת שזה לטובה, שהעבודות האלה יביאו לדברים חיוביים".
עו"ד גיל גולדרייך, אחד ממארגני מאבק הנכים, עשה את דרכו באוטובוס מחיפה למשרד בתל אביב. "ידעתי שצפויה השבתה בקו, אבל האמת היא שעד שהגעתי לפה עוד לא ידעתי שזה כבר בתוקף. אני מקווה שלא יהיו יותר מדי פקקים. מי יודע, אולי גם הנכים יפתיעו ויחסמו. מבחינתי הרכבת היא כלי אמין ומדויק ואפשר לתכנן סדר יום כשאתה נוסע בה. עכשיו אני בכביש והכול משתבש. כבר מהבוקר אני בטלפונים של דחייה וביטול פגישות", אמר.
שלב הסיכומים בעבודות הנוכחיות עוד רחוק, וברכבת ישראל מתכוננים כבר לסגירה הבאה של התחנות. ל-ynet נודע כי בסוף חודש פברואר מתוכננת סגירה נוספת של הקו לצורך עבודות תשתית בתחנת הרצליה לטובת הכפלת מסילות החוף. בפעם הקודמת שהתקיימו העבודות בוטל הקו שחיבר בין תל אביב לבית יהושע, וכך גם צפוי הפעם. ברכבת סירבו להתייחס לסגירה המתוכננת, אך אישרו את קיומן של סגירות נוספות בקרוב.
בניגוד לעבודות הקודמות, הפעם במשרד התחבורה נמנעו מלספק פתרונות אמת לנוסעי הרכבת. מערך השאטלים החינמיים שהונהג בדרך כלל סופק רק לנמל התעופה בן גוריון, שמנותק משאר התחבורה הציבורית. במשרד התהדרו בהוספת אוטובוסים, אך אלו לא הצליחו לעמוד בעומס הנוסעים ונדמה היה שזהו קרב אבוד מראש.
בשעות הבוקר מרבית הנוסעים ברכבת יוצאים מחיפה לכיוון תל אביב, ובימי חול נעות לא פחות מחמש רכבות בקו בין השעות 08:05-07:00. ברכבת עם שתי קומות נכנסים בין 800 ל-1,000 נוסעים, כך שבשעה אחת עוברים ברכבת עד 5,000 נוסעים בדרך לעבודה. הבוקר, באותן שעות עמוסות, יצאו ממרכזית חוף הכרמל לתחנה המרכזית החדשה בתל אביב 19 אוטובוסים - 15 אוטובוסים יותר מביום רגיל - שיכולים להכיל 900 נוסעים בלבד.
כאמור בשל סגירת קו הרכבת שמחבר בין בנימינה לתל אביב, תנועת הרכבות מהצפון תסתיים בתחנת חיפה חוף הכרמל או בתחנת בנימינה. הרכבות לדרום יתחילו את נסיעתן בתחנת סבידור מרכז בתל אביב - כך שהצפון והדרום התנתקו לחלוטין.
חברת "אגד" הודיעה שתתגבר את קווי האוטובוסים הבאים: 901, 910 ו-980 שנוסעים בקו חיפה-תל אביב, קו 872 מתל אביב לבנימינה יתוגבר גם כן בעזרת קו 873, וקו 701 יצטרף לקווים 852 ו-872 מתל אביב לחדרה והם יפעלו במתכונת מוגברת.
עוד נמסר כי הסדר נסיעה "חופשי חודשי" של רכבת ישראל בקו חיפה-ת"א יכובד בקווים 701, 873, 901, 910, 980.