שתף קטע נבחר

אחרי הפיגוע: טראמפ רוצה לבטל את הגרלת הגרין קארד

דונלד טראמפ יפעל לביטול התוכנית שמעניקה 50,000 ויזות גרין קארד בשנה - ושבזכותה הגיע לארה"ב המחבל האוזבקי שרצח שמונה במנהטן: "ניפטר ממנה כדי להגן על העם שלנו, חייבים להיות פחות פוליטיקלי קורקט". ב-2016 עלו בהגרלה 35 ישראלים, 1,700 אוזבקים ו-2,700 איראנים

בעקבות פיגוע הדריסה אתמול (יום ד') במנהטן אמר נשיא ארה"ב דונלד טראמפ כי הוא יפעל לביטול תוכנית הגרלת הגרין קארד השנתית, שבזכותה הגיע לארה"ב המחבל האוזבקי סייפולו סייפוב.

 

"היום אני מתחיל בתהליך לביטול תוכנית הגרלת הגיוון. אני הולך לבקש מהקונגרס להתחיל לעבוד מיד, כדי שניפטר מהתוכנית הזאת", אמר טראמפ במהלך פגישת קבינט בבית הלבן. "אני אנקוט את הצעדים ההכרחיים כדי להגן על העם שלנו", אמר טראמפ.

 

 

טראמפ היום בישיבת הקבינט בבית הלבן (צילום: AFP) (צילום: AFP)
טראמפ היום בישיבת הקבינט בבית הלבן(צילום: AFP)
  

 (צילום: AFP) (צילום: AFP)
(צילום: AFP)

יום אחרי פיגוע הדריסה הוסיף הנשיא: "אנחנו חייבים להיות קשוחים וחכמים יותר, והרבה פחות פוליטיקלי קורקט. אנחנו כל כך פוליטיקלי קורקט שאנחנו מפחדים לעשות משהו".

 

הערב אישרה המחלקה לביטחון המולדת את הדיווחים על כך שסייפוב הגיע לארה"ב מאוזבקיסטן ב-2010 בעקבות ההגרלה של מחלקת המדינה. ההגרלה נועדה לגוון את מוצאם של מקבלי הגרין קארד, ולהעניק אשרות שהייה לאזרחי ממדינות בעלות שיעור הגירה נמוך לארה"ב.

המחבל סייפולו סייפוב (צילום: AFP/משטרת מחוז סיינט צ'רלס) (צילום: AFP/משטרת מחוז סיינט צ'רלס)
המחבל סייפולו סייפוב(צילום: AFP/משטרת מחוז סיינט צ'רלס)
 

שוטרים משתלטים על המחבל, אתמול במנהטן (צילום: AFP) (צילום: AFP)
שוטרים משתלטים על המחבל, אתמול במנהטן(צילום: AFP)
 

התוכנית מעניקה 50,000 ויזות גרין קארד מדי שנה. בשנת 2016, השתתפו בהגרלה שמונה מיליון בני אדם ברחבי העולם. 35 ישראלים בלבד עלו בהגרלה, לעומת 1,700 אוזבקים ו-2,700 איראנים.  

 

נשיא ארה"ב הוסיף בישיבת הקבינט כי "כל אמריקה מתאבלת על הקורבנות ומתפללת עבורם". הוא אמר כי המחבל שרצח שמונה הוא "חיה", וסיפר שהוא ישקול לשלוח אותו לכלא גואנטנמו ביי. "אני בהחלט אשקול את זה", הבהיר הנשיא.

בטנדר הדורס: פתקים של דאעש וסכינים (צילום: MCT) (צילום: MCT)
בטנדר הדורס: פתקים של דאעש וסכינים(צילום: MCT)

היום סיפקה משטרת ניו יורק פרטים נוספים על סייפוב בן ה-29. לפי המשטרה הוא תכנן את פיגוע הדריסה במשך שבועות, ופעל בשם דאעש. בטנדר ששכר נמצא פתק בערבית שבו נכתב כי "דאעש יחזיק מעמד לנצח". סגן נציב משטרת ניו יורק ג'ון מילר אמר כי חוץ מפתקים שמביעים זיקה לדאעש נמצאו בטנדר סכינים רבות.

 

סייפוב נורה על ידי שוטר, נפצע ופונה לבית החולים. גורם שמעורב בחקירתו אמר ל-ABC כי הוא גאה בפיגוע הדריסה. גורם בממשל האמריקני מסר לרויטרס כי סייפוב היה בקשר עם אדם שנמצא תחת חקירת ה-FBI בחשד לפעילות טרור.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
טראמפ בבית הלבן
צילום: רויטרס
מומלצים