שתף קטע נבחר

אימהּ של אדל ביטון הטיחה בנתניהו: "נמאס, למה מחכים? לאסון הבא?"

הורים שכולים השמיעו את זעקתם בסיעת הליכוד ודרשו תקציבים למיגון הכבישים ביהודה ושומרון. אדווה ביטון: "קברתי את בתי. אנחנו מתמודדים יום-יום עם הכאב והאובדן. כולם מגלים אמפתיה, אבל נמאס". הדס מזרחי, שבעלה נרצח: "עשרים דקות חיכיתי בשטח בלי תאורה ובלי תקשורת סלולרית"

 

זעקת ההורים השכולים מיהודה ושומרון הגיעה בצהריים (יום ב') לסיעת הליכוד. בני המשפחות השמיעו את זעקתם לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו הבטיח להקצות מאות מיליונים לפתרון בעיות האבטחה בכבישים: "שמי אדווה ביטון. אימהּ של אדל ביטון. קברתי את בתי בגיל ארבע ושמונה חודשים. למה מחכים, לאסון הבא?" הטיחה בראש הממשלה.

 

אדל ביטון נפטרה ב-2015, שנתיים לאחר שנפצעה קשה בפיגוע יידוי אבנים בכביש חוצה שומרון. אימהּ אמרה לנתניהו: "אנחנו מתמודדים יום-יום עם הכאב והאובדן. אנחנו נוסעים יום-יום בכבישים ברחבי יו"ש ללא תאורה ראויה, ללא תקשורת סלולרית. מגיעים אלינו נציגים ומנחמים אותנו. כולם מגלים אמפתיה. כולכם מגלים גילוי לב, אבל נמאס. אנחנו רוצים החלטות בפועל, תקציבים. מגיע לאזרחים ביו"ש החלטה".

ביטון (במרכז) ומזרחי (מימין) בישיבת סיעת הליכוד בכנסת (צילום: יואב דודקביץ) (צילום: יואב דודקביץ)
ביטון (במרכז) ומזרחי (מימין) בישיבת סיעת הליכוד בכנסת(צילום: יואב דודקביץ)

הדס מזרחי, אלמנתו של סגן-ניצב ברוך מזרחי ז"ל, שנרצח בפיגוע ירי ליד חברון בערב ליל הסדר לפני שלוש שנים, סיפרה בישיבת סיעת הליכוד: "עשרים דקות חיכיתי בשטח בגלל שהרשת נפלה. עשרים דקות אין תאורה. שלוש וחצי שנים אני עוברת את הגיהינום הזה. שוכחים אותנו".

 

המשפחות השכולות, שאיבדו את יקיריהן בפיגועים ביהודה ושומרון, מוחות זה כמה שבועות במאהל מול ביתו של ראש הממשלה בירושלים. לפני העימות בין הצדדים ציין נתניהו במהלך ישיבת סיעת הליכוד כי בישיבה שקיים היום עם שר האוצר משה כחלון הוחלט על הקצאה מיידית של 200 מיליון שקלים עבור ההשקעה במרכיבי הביטחון ביהודה ושומרון. מדובר בהקצאה ראשונית מתוך 800 מיליון שקלים שהובטחו לטובת סלילת כבישים עוקפים, שיפור הקליטה הסלולרית ומרכיבי ביטחון נוספים.

 

נתניהו אמר כי "יש לנו התחייבות לפתור ולסייע לפתרון בעיית הכבישים העוקפים ביו"ש, כולל בעיית התאורה ובעיות אחרות. אנחנו לא מדברים, אנחנו עושים. הפעולה שלנו עקבית, שיטתית ונחושה. אנחנו צריכים להביא את הכסף, אנחנו לא רוצים להתחייב על כסף בלי שיהיה כיסוי לכסף. אני בא עכשיו מפגישה עם שר האוצר, והחלטנו להקצות מיידית 200 מיליון שקלים לסלילת הכבישים שכבר מתוכננים".

 

ראש הממשלה הוסיף כי "אנחנו הולכים להביא לכבישים האחרים הקצאה מיידית, עכשיו, לתכנון, כי כדי להקצות כספים אתה חייב תכנון. זה כולל תהליכים סטטוטוריים וכיוצא בזה של שאר הפרויקטים. נביא בתחילת ינואר לתקציב 2019 הרשאה להתחייב לסכום של עוד 600 מיליון שקלים כדי להשלים את הכבישים הללו וגם את התאורה".

 

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, שמוביל את המחאה, אמר: "אנו מצפים לא להבטחות, כי כבר שבענו מהבטחות בנושא הזה. אנו מצפים להחלטה אמיתית המגובה בסעיף תקציבי, ועד שהיא תגיע אנחנו ממשיכים בשביתת הרעב על המדרכה מול בית ראש הממשלה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: יואב דודקביץ
אדווה ביטון בישיבת סיעת הליכוד
צילום: יואב דודקביץ
מומלצים