שתף קטע נבחר

זוכה מאונס אחרי 46 שנה בבית הסוהר

ווילברט ג'ונס היה בן 19 כשנעצר על חטיפה ואונס אחות בלואיזיאנה, ובהמשך נידון למאסר עולם בלי אפשרות לחנינה. היום, בגיל 65, הוא שוחרר אחרי שהשופט קבע שהרשויות הסתירו מידע שהיה משחרר אותו כבר לפני שנים רבות

גבר מלואיזיאנה שוחרר היום (ד') מהכלא אחרי 46 שנה, כששופט ביטל את הרשעתו בחטיפה ובאונס של אחות. לאחר הכרעת השופט הודה ווילברט ג'ונס לאלוהים ולמשפחתו הנאמנה, שלעולם לא איבדה תקווה.

 

בחודש שעבר ביטל השופט המחוזי בבאטון רוז', ריצר'רד אנדרסון, את הרשעתו של ג'ונס ואת מאסר העולם שנגזר עליו. ג'ונס, בן 65, היה בן 19 כשנעצר ב-1971 בחשד שחטף אחות באיומי אקדח ממגרש חנייה של בית חולים ואנס אותה. שלוש שנים אחר כך הוא הורשע ונידון למאסר עולם – ללא אפשרות לחנינה.

ג'ונס יוצא לחופשי (צילום: AP) (צילום: AP)
ג'ונס יוצא לחופשי(צילום: AP)

השופט ריצ'רד אנדרסון אמר כי התיק נגד ג'ונס הסתמך לחלוטין על עדותה של האחות, שהלכה לעולמה ב-2008, שהצביעה עליו במסדר זיהוי שלושה חודשים אחרי האונס. עם זאת אמרה האחות שהגבר שאנס אותה היה גבוה מג'ונס – ועם קול "מחוספס בהרבה".

 

לפי אנדרסון המשטרה והרשויות הסתירו את החלק הזה בעדות, חלק שהיה יכול לשחרר את ג'ונס לפני שנים רבות מהכלא. "המדינה כשלה באספקת מידע להגנה", כתב השופט בהחלטתו.

 

עורכי דינו של ג'ונס טענו כי לפי התיאור של ג'ונס מדובר בגבר שנעצר אך לעולם לא הואשם בחטיפה ובאונס של אישה באותו מגרש חנייה, 27 ימים אחרי אונס האחות. אותו אדם גם נעצר ב-1973, על אונס אישה אחרת, אך מעולם לא הועמד לדין על אונס והורשע רק בשוד מזוין.

 (צילום: AP) (צילום: AP)
(צילום: AP)
  

עורכי דינו של ג'ונס, מארגון Innocence Project New Orleans, מתארים אותו כ"איש אמין, חלש ומזדקן" שלא מהווה סכנה לקהילה. הסניגורים אמרו לבית המשפט כי האלמן של האחות המנוחה לא מתנגד לשחרורו. "הוא מרגיש שג'ונס היה מספיק זמן בכלא, וצריך לבלות את השנים שנותרו לו עם משפחתו", כתבו.

 

עורכת הדין אמילי מו שיבחה את בית המשפט על הנכונות להיאבק בחוסר הצדק ולשחרר את ג'ונס – אחרי יותר מ-16,000 ימים מאחורי הסורגים על פשע שלא ביצע. התביעה במשפט אמרה כי "לפעמים לוקח לבית המשפט הרבה זמן להודות בטעות".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים