שתף קטע נבחר

טענה: קידום "חוק ההמלצות" בוועדה של ח"כ אמסלם - הפרת תקנון

יו"ר סיעת המחנה הציוני טוען בפנייה ליו"ר הכנסת וליועץ המשפטי כי העברת קידום החוק לוועדת הפנים, שבראשה עומד יוזם החוק, מנוגדת לתקנון. "שערורייה שעולה ממנה ריח רע במיוחד. אמסלם מבזה את מעמד בית הנבחרים"

 

ח"כ חסון (מימין) וח"כ אמסלם ()
ח"כ חסון (מימין) וח"כ אמסלם

האופוזיציה מנסה להמשיך לבלום את קידומו של החוק שיאסור על המשטרה להמליץ לפרקליטות על כתב אישום בתום חקירה: יו"ר סיעת המחנה הציוני, ח"כ יואל חסון, פנה אמש (יום ד') ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין וליועץ המשפטי של הכנסת עו"ד איל ינון, והתריע בפניהם כי קידום "חוק ההמלצות" בוועדת הפנים של הכנסת מהווה הפרה של התקנון.

 

חסון פנה ליו"ר וליועץ המשפטי לאחר שאתמול אישרה ועדת הכנסת כי הצעת החוק, שאותה יזם ח"כ דודי אמסלם (הליכוד), תקודם בוועדת הפנים שבראשה הוא עומד. "מעבר לריח המבאיש, מדובר גם בהפרה בוטה של תקנון הכנסת שקובע כי ועדה לא תכין לקריאה ראשונה הצת חוק שיושב ראש הוועדה הוא אחד מיוזמיה, כל עוד מצויה על סדר יומה הצעת חוק פרטית אחרת שאושרה בדיון המוקדם ועברו שישה חודשים מהיום שהצעת החוק האחרת הועברה אליה או מהיום שבו נדונה לאחרונה בוועדה, אלא אם כן ביקש יוזם אותה הצעת חוק לדחות את הדיון בהצעתו".

 

 

הוא הוסיף כי "צר לי שח"כ אמסלם לא מודע לתקנון הכנסת ומצליח לבזות שוב ושוב את מעמד בית הנבחרים. בזמן שהוא בולם בגופו שורה של הצעות חוק חשובות, הוא מנסה להביא לוועדה בהליך בחזק את החוק על אף שהנושא לא קשור בשום צורה לוועדת הפנים. הכול כדי להציל את ראש הממשלה מחקירותיו הנערמות".  

 

"חוק ההמלצות" אושר בשבוע שעבר במליאת הכנסת בקריאה טרומית ברוב של 52 תומכים מול 42 מתנגדים. ח"כ רחל עזריה (כולנו) מהקואליציה הצביעה נגד. בקואליציה סוכם כי החוק יקודם לקריאות נוספות במתן הסכמה של השר לביטחון הפנים גלעד ארדן.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אוהד צויגנברג
ח"כ דודי אמסלם
צילום: אוהד צויגנברג
מומלצים