שתף קטע נבחר

 

"טרף קל": מורה שביצע מעשים מגונים - לכלא

בית המשפט גזר 44 חודשי מאסר על מורה בבית ספר דתי שביצע מעשים מגונים בכמה תלמידים בני 9-8. "הנאשם מעל באמון שניתן בו ומעל בתפקידו, ניצל את סמכותו ומרותו על תלמידים שסמכו עליו ואהבו אותו"

 

 

 "נגע בילדים מאחורי שולחן המורה". אילוסטרציה (המחשה: ויז'ואל/פוטוס) (המחשה: ויז'ואל/פוטוס)
"נגע בילדים מאחורי שולחן המורה". אילוסטרציה(המחשה: ויז'ואל/פוטוס)

"הנאשם מעל באמון שניתן בו ומעל בתפקידו, כשניצל את סמכותו ומרותו על התלמידים שסמכו עליו ואהבו אותו. הוא פעל תוך ניצול תמימותם וניצול פער הגילאים המשמעותי בינו לבינם". בית משפט השלום בפתח תקווה גזר הבוקר (יום א')  44 חודשי מאסר בפועל ושנה מאסר על תנאי על מחנך ומורה בבית ספר דתי, שהורשע בביצוע מעשים מגונים בשלושה מתלמידיו. בנוסף חייב אותו בית המשפט לשלם פיצוי בסך 8,000 שקלים לכל תלמיד.

 

בכתב האישום נטען כי הנאשם שימש כמחנך ומורה בבית ספר דתי באזור המרכז, ובמהלך השנים 2014-2012 ביצע מעשים מגונים בשלושה מתלמידיו, בני 9-8. הנאשם הכחיש בבית המשפט את המיוחס לו אך לאחר שמיעת הראיות החליטה השופטת אליאנא דניאלי להרשיעו בריבוי מעשים מגונים בתלמידים.

בהכרעת הדין נקבע כי המורה נגע בתלמידים בעת השיעורים. באחד המקרים, כאשר תלמיד לא הכין שיעורי בית, הנאשם הורה לו לגשת אליו ואז ביצע בו מעשים מגונים. עוד נקבע כי במקרה אחר שני תלמידים הגיעו לכיתה, הוא הורה להם לסגור את הדלת כדי שתלמידים אחרים לא ייכנסו וביצע בהם מעשים מגונים.

 

השופטת קבעה כי מדובר במעשים מרובים שבוצעו לאורך תקופה. "הנאשם ביצע את המעשים במהלך שעות הלימודים, בנוכחות ילדים נוספים שאינם רואים את המתרחש, שכן הוא נגע בילדים מאחורי שולחן המורה כך שמעשיו הוסתרו. בחלק מהמקרים נעשו המעשים תוך הבעת תוכחה בשל אי הכנת שיעורים. כמו כן בוצעו מעשים במסווה של העצמת התלמידים. הנאשם לקח שניים מהם לחדר מבודד, דאג לסגירת הדלת, ותוך שהילדים ביצעו מטלות שאותן הטיל עליהם ביצע בהם את זממו"

 

הילד החל להידרדר בלימודים

לאחר הרשעתו של המורה טענה התביעה כי הנאשם ראה בילדים "טרף קל" לסיפוק יצריו, וניצל את העובדה שהילדים אהבו אותו, העריכו אותו ורצו לשהות במחיצתו.

 

הוריו של אחד הילדים טענו כי בעקבות המעשים חל שינוי דרמטי אצל בנם לקראת סיום כיתה ב'. לדבריהם, מילד שמח ופעיל הפך בנם לילד שהידרדר בלימודיו, התנהגותו הפכה אגרסיבית וכעוסה ומצב רוחו קודר. עוד טענו ההורים כי עם חלוף הזמן מצבו של בנם אף החמיר והוא החל לריב איתם ולכעוס עליהם, מבלי שהיה ביכולתם להבין מדוע הוא נוהג כך. עוד טענו הוריו כי העובדה שבנם אהב את המורה שפגע בו הביאה לכך שכיום הוא מתקשה לתת אמון באנשים שקרובים אליו, לקבל מרות וסמכות ומפגין זלזול כלפי מוריו.

 

אם לשניים מהקורבנות טענה כי מאז המקרה היא חוששת לילדיה ומגבילה את חופש התנועה של כל ילדיה, ולא רק של אלה שנפגעו. היא תיארה את תחושת האשם שלה, לצד חוסר אמון בבני אדם, ומורים בפרט.

 

בבקשה להקל בעונשו של המורה טענה ההגנה כי היא השתדלה שחווית עדות הילדים לא תהיה קשה עבורם. כמו כן ציינה ההגנה את סבלם הרב של ילדי הנאשם והוריו כתוצאה ממעצרו והמשפט שהתנהל נגדו. עוד טענה ההגנה כי בשל הנאשם יאבד את כל עולמו בשל מעשיו. הנאשם עצמו ביקש להתחשב בהשפעת עונשו על כלל המשפחה, ובמיוחד על ילדיו ואמו.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים