שתף קטע נבחר

נשיא איראן: "לא ליפול למלכודת של ישראל"

חסן רוחאני אמר כי חיזבאללה מגן על העם הלבנוני ונשקו הוא לצורכי הגנה בלבד. בנוסף, הוא הפציר במדינות האזור שלא ליפול במה שהוא הגדיר "מלכודת של ישראל". במקביל, ראש ממשלת לבנון המתפטר בדרכו למצרים

 

ארכיון. נשיא איראן חסן רוחאני (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
ארכיון. נשיא איראן חסן רוחאני(צילום: רויטרס)

אזהרה איראנית והאשמה כלפי ישראל: נשיא איראן חסן רוחאני קרא היום (ג') למדינות המזרח התיכון להיזהר מפעולותיה של ישראל ואמר: "על המדינות לא ליפול למלכודת של ישראל".

 

הדברים נאמרים על רקע הטלטלה הפוליטית בלבנון, שבמסגרתה התפטר ראש הממשלה סעד אל-חרירי. במקביל, אל-חרירי עזב את פריז ועושה דרכו למצרים. משם הוא צפוי לשוב ללבנון, שבועיים לאחר הודעת ההתפטרות שנשא מסעודיה.

 

 

רוחאני גם הגן על תפקידה של חיזבאללה בהגנה על לבנון. "תפקידו של חיזבאללה הוא להגן על העם הלבנוני. הנשק שלו הוא לצורכי הגנה בלבד", אמר רוחאני.

 

אתמול אמר מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה שארגונו שלח טילים נגד טנקים לרצועת עזה: "אני מתגאה וזה כבוד עבורי לומר ששלחנו טילי קורנט לרצועת עזה. גם בסוריה אנחנו משתמשים בנשק שלנו". עם זאת הוא הגיב בביטול להאשמות שארגונו אחראי לטיל הבליסטי ששוגר מתימן לסעודיה בידי המורדים החות'ים - הפועלים תחת חסות איראנית.

 

מפקד צבא לבנון, הגנרל יוסף עון, הורה היום לכוחותיו להישאר במוכנות מלאה בגבול לקראת מה שהוא כינה "איומים של האויב הישראלי וההפרות שהוא מבצע". הוא קרא לחייליו ליישם את החלטת 1701 של האו"ם לשמירה על יציבות בגבול. גורם ישראלי בכיר אמר בתגובה לסוכנות הידיעות "רויטרס" כי האזהרה של הגנרל הלבנוני מפני תוקפנות ישראלית היא "שטויות".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים