שתף קטע נבחר

גל גדות על שער עיתון בלבנון: "קצינת המוסד שגייסה מרגל עבור ישראל"

מבוכה בארץ הארזים: תמונתה של השחקנית הישראלית התנוססה בעיתון "א-ליואא" ולצידה נטען כי השתמשה בשם "קולט ויאנוי" וקיימה התכתבויות מוצפנות עם שחקן התיאטרון זיאד עיתאני, שחשוד בריגול למען ישראל. מאוחר יותר פרסם העיתון: "טעות טכנית"

 

תמונתה של גל גדות שפורסמה הבוקר בעיתון הלבנוני ()
תמונתה של גל גדות שפורסמה הבוקר בעיתון הלבנוני

 

האם גל גדות היא "סוכנת המוסד" שניהלה קשר עם שחקן התיאטרון הלבנוני זיאד עיתאני, שנעצר בחשד בריגול עבור ישראל? ספק גדול, אולם קוראיו של העיתון "א-ליואא" בהחלט יכלו הבוקר (יום ב') לקבל את הרושם המוטעה, כיוון שבעמוד הראשי התנוססה תמונתה של השחקנית הישראלית ומתחתיה הכיתוב: "קצינת המוסד הישראלי, קולט ויאנוי, שגייסה את זיאד עיתאני".

 

באתרי חדשות בלבנון תהו הבוקר לגבי אמיתותה של התמונה שפורסמה בעיתון וטענו כי מדובר בגל גדות ולא באותה "קצינת מוסד" שדובר עליה. מאוחר יותר פרסם העיתון הודעה כי מדובר בטעות טכנית.

 

בסוף השבוע הודיעו מנגנוני הביטחון בלבנון כי עצרו את השחקן והבמאי זיאד עיתאני בחשד לריגול עבור ישראל, לאחר שעקבו אחר פועלו במשך חודשים בתוך לבנון ומחוצה לה. לפי האישומים שעומדים נגד עיתאני, הוא עקב אחרי שורת אישים פוליטיים בכירים בלבנון וניסה להתקרב לעוזרים שלהם כדי לקבל מידע על תנועותיהם. כמו כן הוא מואשם שסיפק מידע למפעילים שלו על שני אישים פוליטיים בכירים שמאוד מוכרים בלבנון, אך זהותם טרם נחשפה.

 

למחרת פורסמו בעיתון "אל-אחבאר", המזוהה עם חיזבאללה, פרטים נוספים מחקירתו של עיתאני, ובהם נטען כי הסיפור החל כשאישה שהוגדרה "מושכת", בת 30 בעלת שיער שחור, צבע עור לבן ועיניים ירוקות שכינתה את עצמה "קולט ויאנוי", פנתה אליו בפייסבוק ב-2014, והשניים החליפו מסרים בחושבו של עיתאני כי היא שבדית. 

שחקן התיאטרון הלבנוני שהסתבך. זיאד עתאני ()
שחקן התיאטרון הלבנוני שהסתבך. זיאד עתאני

עוד דווח כי בתחילת 2016 הצליחה "האישה השבדית", שלטענת העיתון התברר כי שהיא קצינת מודיעין ישראלית לכאורה, לגייס את עיתאני לעבוד עבורה. הסוכנת, כך נטען, ביקשה ממנו לבחור אישים שנחשבים לליברליים ותומכים בשלום במזרח התיכון והמטרה הייתה לאסוף אותם לזרם פוליטי ותקשורתי משפיע שמקדם שלום ופתרון על בסיס הקמתה של מדינה פלסטינית ובהמשך נורמליזציה עם ישראל.  

 

עוד טוען העיתון כי היא שלחה לו רשימה עם שמות של 29 שרים בממשלת לבנון חוץ מראש הממשלה, סעד אל-חרירי, וניסתה להבין את מי הוא מכיר. עיתאני ענה שהוא מקורב מאוד ליועצו של שר הפנים, מוחמד אל-משנוק, והיא ביקשה ממנו את הכתובת של השר ואף שינסה להתקרב אליו ולחזק את הקשר עם יועצו. עיתאני אמר לה כי הוא מכיר את שר ההגנה לשעבר, עבד א-רחים מוראד, את בנו ואחרים ומסר לה מידע עליהם.

 

האישה ביקשה מידע על הכתובות שלהם והתנועות שלהם. בנוסף, היא שאלה אותו על המצב הביטחוני בדרום לבנון ובמחנות הפליטים הפלסטיניים וגם על המצב הכללי אחרי ההתפטרות של סעד אל-חרירי. היא התעניינה אם מדובר בתכסיס או בהתפטרות אמיתית. הבוקר נטען בעיתון "אל-אחבאר" שהיא גם הטילה עליו לאסוף מידע על פעילים בחיזבאללה.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
גל גדות על שער העיתון הלבנוני
מומלצים