שתף קטע נבחר

"היום לו ציפיתי כל השנה": טראמפ פתח את אירועי חג המולד

בטקס הדלקת עץ חג המולד הלאומי של ארה"ב, שהתקיים בפארק צמוד לבית הלבן, הדליק הזוג הנשיאותי את עץ האשוח. כפי שהבטיח בקמפיין הבחירות כשביקר את "האובססיה לתקינות פוליטית" - איחל טראמפ לאומה האמריקנית ולעולם "חג מולד שמח"

 

הזוג הראשון של ארצות הברית, הנשיא דונלד טראמפ ורעייתו מלניה, הדליקו הלילה (ו') לראשונה את עץ חג המולד בבית הלבן. זוהי הפעם הראשונה שבני הזוג פותחים את חגיגות חג המולד מאז שטראמפ נכנס לתפקידו בינואר האחרון.

חג המולד הראשון שלהם בבית הלבן. בני הזוג טראמפ (צילום: Douliery Olivier -ABACA) (צילום: Douliery Olivier -ABACA)
חג המולד הראשון שלהם בבית הלבן. בני הזוג טראמפ(צילום: Douliery Olivier -ABACA)

חג ראשון בתפקיד. חוגגים את חג המולד על רקע הבית הלבן (צילום: TNS) (צילום: TNS)
חג ראשון בתפקיד. חוגגים את חג המולד על רקע הבית הלבן(צילום: TNS)

בטקס הדלקת עץ חג המולד הלאומי של ארה"ב, שהתקיים בפארק האליפסה מדרום לבית הלבן, הדליקו בני הזוג טראמפ את העץ המסורתי יחד עם "סופרמן" האמריקני - דין קיין, כוכב סדרת הטלוויזיה "לויס וקלארק: הרפתקאותיו החדשות של סופרמן". "היום זה זה היום שלו ציפיתי כל השנה, ועכשיו, כנשיא ארה"ב, יש לי את הכבוד העצום לאחל לאמריקה ולעולם חג מולד שמח", בירך טראמפ.

 

במהלך קמפיין הבחירות שלו הכריז טראמפ כי אם ייבחר לנשיאות "אנשים יחזרו לאחל 'חג מולד שמח'", זאת על רקע הביקורת שמתח נגד מה שהגדיר כ"אובססיה של המדינה לתקינות פוליטית".

 

מזכיר הפנים של ארה"ב, ראיין זינקי, פתח את האירוע החגיגי, וכשהזמין את טראמפ לבמה כינה אותו: "אדם שאוהב את הפארקים שלנו, אוהב את הצבא שלנו ואוהב את מדינתנו". עוד הוסיף זינקי: "אתה האדם שהחזיר את ברכת חג המולד לבירת המולדת שלנו".

 (צילום: AFP) (צילום: AFP)
(צילום: AFP)

 (צילום: ABACA) (צילום: ABACA)
(צילום: ABACA)

 (צילום: AFP) (צילום: AFP)
(צילום: AFP)

מוקדם יותר השבוע, אירחה הגברת הראשונה מלניה טראמפ ילדים בבית הלבן, והציגה את הקישוטים המרהיבים במשכן הנשיאותי לקראת החג. בבית הלבן אמרו שטראמפ בחרה בשנתה הראשונה בבית לקשט אותו בעיצוב "מסורתי", שנועד להתכתב עם השנים הרבות שבהן חוגגים בבית הלבן את חג המולד.

 (צילום: Douliery Olivier -ABACA  ) (צילום: Douliery Olivier -ABACA  )
(צילום: Douliery Olivier -ABACA )

 (צילום: Douliery Olivier -ABACA) (צילום: Douliery Olivier -ABACA)
(צילום: Douliery Olivier -ABACA)

 (צילום: ABACA) (צילום: ABACA)
(צילום: ABACA)

 (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)

 (צילום: TNS) (צילום: TNS)
(צילום: TNS)

 (צילום: EPA ) (צילום: EPA )
(צילום: EPA )

מדי שנה לקראת חג המולד "מזעיק" הבית הלבן מתנדבים שיעבדו במרץ כדי להפוך את המקום למרהיב ככל שניתן. השנה הגיעו יותר מ-150 מתנדבים מ-29 מדינות בארה"ב, שעבדו מסביב לשעון בסוף השבוע, יותר מ-1,600 שעות במצטבר. טראמפ, שחזרה מחופשת חג ההודיה בפלורידה, הצטרפה להכנות והייתה מעורבת בכל הפרטים.

 

הקישוט של הבית הלבן השנה כולל 71 זרים, 53 עצי אשוח, יותר מ-18 אלף נורות ו-12 אלף קישוטים שנתלו על העצים. עוד מנתוני הבית הלבן: סרטים באורך כולל של 2,800 מטרים ו-300 מטרים של שרשראות דקורטיביות.

 

חגיגות חג המולד יימשכו בשבועות הקרובים בשלל אירועים – לפעמים שניים ביום. יותר מ-25 אלף מבקרים צפויים להגיע למתחם במהלך החגים, ובמטבח מתכוננים במרץ: לקראת קבלות הפנים אפו הטבחים לא פחות מ-31 אלף עוגיות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AFP
בני הזוג טראמפ בטקס החגיגי
צילום: AFP
מומלצים