שתף קטע נבחר

טעות של שוטרים גרמה לשחרור חשוד באחזקת אקדח

בלשי היחידה המרכזית מצאו אקדח ברכב של חשוד שאחריו עקבו. הם ביקשו ממנו להוציא את המחסנית, ובבית המשפט טען סניגורו כי בכך הם גרמו שטביעות אצבעותיו יהיו על האקדח. השופט הורה לשחרר את החשוד

 

השוטרים לא הצליחו להוציא את המחסנית מהאקדח  (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
השוטרים לא הצליחו להוציא את המחסנית מהאקדח (צילום: shutterstock)
 

חשוד באחזקת אקדח שוחרר - כי השוטרים ביקשו ממנו להוציא ממנו את המחסנית. שתי תקלות במהלך מעצר של היחידה המרכזית במחוז מרכז הביאו לשחרור עבריין שנעצר בחשד לאחזקת אקדח. בית המשפט קיבל את טענת הסניגור של החשוד, עו"ד עדי כרמלי, כי החיפוש היה לא חוקי וכי בדרישתם מהחשוד להוציא את המחסנית השוטרים זיהמו את הראייה המזכה של הלקוח שלו. למרות שהאקדח נמצא ברכבו - בית המשפט הורה לשחרר את החשוד.

 

עו"ד כרמלי, סניגורו של החשוד ששוחרר. "מחדל חקירתי" (צילום: עמית שעל) (צילום: עמית שעל)
עו"ד כרמלי, סניגורו של החשוד ששוחרר. "מחדל חקירתי"(צילום: עמית שעל)

על פי פרטי החקירה עולה כי בימ"ר מרכז עקבו אחרי חשוד, תושב השפלה, שלפי המידע המודיעיני החזיק ברשותו אקדח שלא ברישיון. בתחילת השבוע הם עצרו את החשוד וביקשו לערוך חיפוש ברכבו. המידע שהיה בידי השוטרים התברר כנכון, והם אכן מצאו  ברכב אקדח טעון, שעל פי החשד היה גנוב.

 

השוטרים ניסו להוציא את המחסנית מהאקדח ואחרי שלא הצליחו ביקשו מהחשוד לפרק את המחסנית והוא עשה כבקשתם. לאחר מכן הוא נעצר והובא בפני שופט. סניגורו, עורך הדין כרמלי, טען בבית המשפט כי האקדח הוא כלל לא של מרשו, אבל השוטרים בהתנהלותם גרמו בעצם לחשוד "לזהם" את האקדח ולהשאיר עליו טביעות אצבע. עו"ד כרמלי טען גם שהחיפוש היה לא חוקי, שכן הוא בוצע ללא נוכחות עדים.

 

"זכותו של הלקוח שלי - להציג לשוטרים ראייה מזכה בדמות היעדר טביעות אצבע ו-D.N.A שלו על כלי הנשק - נשללה ממנו עקב מחדל חקירתי", טען עו"ד כרמלי. "מרשי הכחיש כל קשר לנשק שנתפס והשחרור ממעצר היה התוצאה המתבקשת בנסיבות העניין".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים