שתף קטע נבחר

היילי: צריך להקשיב למתלוננות, גם נגד טראמפ

הבית הלבן ממשיך להתעקש כי הנשים שהתלוננו שטראמפ תקף אותן מינית משקרות, אבל השגרירה שלו באו"ם הפתיעה בריאיון: "צריך להקשיב לנשים שמתלוננות על תקיפות מיניות - גם כשמדובר בטראמפ"

שגרירת ארצות הברית באו"ם ניקי היילי, אחת הנשים המוערכות ביותר על הנשיא דונלד טראמפ ומי שמגינה בתוקף על ישראל במוסדות הבינלאומיים, הפתיעה הערב (יום ה') כשאמרה באומץ שהנשים המאשימות מישהו בעבירות מין צריכות להישמע – גם כשמדובר בטראמפ.

 

"אני יודעת שהוא נבחר, אבל נשים תמיד צריכות להרגיש בנוח לבוא ולומר את הדברים. וכולנו צריכים להיות נכונים להקשיב להן", אמר היילי בתוכנית Face the Nation.

השגרירה היילי והנשיא דונלד טראמפ (צילום: EPA) (צילום: EPA)
השגרירה היילי והנשיא דונלד טראמפ(צילום: EPA)

טראמפ ניצח בבחירות בשנה שעברה אף שבמהלך קמפיין הבחירות התלוננו כמה נשים כי בעבר הוא תקף או הטריד אותן מינית. מעט לפני עימות טלוויזיוני בינו לבין יריבתו הילרי קלינטון פורסמו צילומי וידאו משנת 2005 שבהם הוא נשמע מתרברב בכך שנגע באבריהן המוצנעים של נשים מבלי שהן הסכימו לכך.

 

דוברת הבית הלבן שרה האקבי הדגישה מאז שוב שעמדת הבית הלבן היא כי הנשים שהאשימו את טראמפ בתקיפה מינית משקרות.

 

היילי, שהייתה האישה הראשונה שנבחרה למושלת דרום קרוליינה, שיבחה היום בשידור את האומץ של הנשים שהתלוננו על תקיפות מיניות נגד אישים שונים, בכלל זה אישים בממשל או בהוליווד.

 

"כל אישה שמאשימה אדם כלשהו צריכה להישמע", אמרה היילי. "הן צריכות להישמע וצריך להתמודד איתן, ואני חושבת ששמענו אותן לפני הבחירות. אני חושבת שכל אישה שהרגישה שפגעו בה או התנהגו כלפיה באופן לא ראוי בדרך כלשהי – יש לה זכות לדבר על כך".

היילי באו"ם. האם הפרשה נסגרה? "את זה העם יחליט" (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
היילי באו"ם. האם הפרשה נסגרה? "את זה העם יחליט"(צילום: רויטרס)

כשהיילי נשאלה אם ניצחונו של טראמפ בבחירות סגר את עניין התלונות נגדו על עבירות מין היא השיבה: "את זה העם צריך להחליט".

 

גל התלונות על תקיפות מיניות והטרדות מיניות גרם בשבועות האחרונים להתפטרותם של שלושה אישים חברי קונגרס אמריקנים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
ניקי היילי. גם טראמפ לא חסין
צילום: רויטרס
מומלצים