שתף קטע נבחר

שני אנשי ג'יהאד איסלאמי נהרגו בפיצוץ בעזה; צה"ל מכחיש: "לא תקפנו"

מקורות בעזה דיווחו כי בוצעה תקיפה מהאוויר נגד אופנוע בצפון הרצועה ליד בית להיא, שבה נהרגו שני בני אדם. דובר צה"ל הבהיר כי לא בוצעה תקיפה בעזה. ההערכה: השניים, פעילי הג'יהאד האיסלאמי, נהרגו ב"תאונת עבודה"

האופנוע אחרי הפיצוץ, היום בצפון רצועת עזה ()
האופנוע אחרי הפיצוץ, היום בצפון רצועת עזה

שני פעילי הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי, נהרגו בצהריים (יום ג') בעזה. מקורות ברצועה דיווחו כי השניים הותקפו מהאוויר בזמן שרכבו על אופנוע בצפון הרצועה ליד בית להיא. עם זאת, דובר צה"ל הבהיר כי בניגוד לדיווחים הפלסטיניים לא בוצעה כל תקיפה על ידי צה"ל ברצועת עזה. לפיכך קיימת הערכה ששני הפלסטינים נהרגו ב"תאונת עבודה". בפיצוץ נפצעו עוד שלושה בני אדם.

 

האירוע התרחש בצל ההסלמה בדרום, שהביאה עמה שיגורי רקטות כמעט על בסיס יומי בעת האחרונה. בימים האחרונים עלה חשד כי את ירי הרקטות לעבר שדרות בסוף השבוע ביצעו פעילי הג'יהאד האיסלאמי.

 

אמש יירטה מערכת כיפת ברזל בהצלחה רקטה ששוגרה מהרצועה לעבר אזור אשקלון. איש לא נפגע ולא דווח על נזק. הרקטה שנורתה מרצועת עזה בשעה 23:32 לערך גרמה להפעלת אזעקה באשקלון וביישובים רבים במועצה האזורית חוף אשקלון. בתגובה לירי תקף צה"ל באמצעות ירי טנק וחיל האוויר עמדות של חמאס בצפון הרצועה. מהצבא נמסר הלילה: "צה"ל רואה בארגון הטרור חמאס האחראי הבלעדי למתרחש ברצועת עזה".

 

מוקדם יותר אתמול התפוצצה רקטה שנורתה מרצועת עזה בשטח פתוח במועצה האזורית אשכול שבעוטף עזה. איש לא נפגע ולא נגרם נזק. צה"ל תקף בתגובה באמצעות ירי טנק וחיל האוויר עמדות חמאס בדרום רצועת עזה. מצה"ל נמסר כי הוא "רואה בארגון הטרור חמאס אחראי בלעדי למתרחש ברצועת עזה".

 

ההסלמה בדרום נמשכת על רקע נטרול מנהרת טרור שנייה של חמאס שחדרה מאות מטרים לשטח ישראל. חמאס איים בתגובה כי "על האויב לחשוש ועליו לדעת כי הוא ישלם את מחיר שבירת כללי העימות עם ההתנגדות בעזה. הימים הבאים יוכיחו לאויב את גודל שגיאתו ואת ההערכה השגויה שלו לכוח הרצון של ההתנגדות".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים