שתף קטע נבחר

גבאי: "נתניהו חלש מול חמאס, הוא לא אומר מילה". לבני: "ישראל איבדה את ההרתעה"

בכירי המחנה הציוני תוקפים את רה"מ בגין התנהלותו מול ירי הרקטות המתמשך מהרצועה. גבאי: "יורים על אזרחים ולא שומעים אותו. הוא לא רוצה להידבק לכישלון". לבני באולפן ynet: "לדברנים והמתלהמים אין פתרון קסם"

 

 

יו"ר המחנה הציוני אבי גבאי תקף היום (ב') את התנהלותו של בנימין נתניהו מול ירי הרקטות המתמשך מרצועת עזה לעבר ישראל. "ראש הממשלה חלש מול החמאס", אמר בישיבת הסיעה. "זה שבועיים יורים על אזרחינו ואנחנו לא שומעים אותו. הוא לא רוצה להידבק לכישלון. כששאלו אותו כאן בכנסת בשבוע שעבר על המצב בגבול הדרום הוא ענה 'נקסט'. למאות אלפי אזרחים תחת ירי הוא אמר 'נקסט'. הוא לא אומר מילה בעניין ואפילו לא מפגין אמפתיה לתושבים. כשחמאס רואה שראש הממשלה לא מדבר, מה הוא אמור להבין?

 

"וזה לא שלראש הממשלה אין זמן. אתמול שמענו אותו מתייחס בהרחבה לנושא הביטקוין. אבל על מאות אלפי תושבי ישראל תחת ירי אין לו זמן לדבר. על החיים עצמם, כמו שהוא אומר, הוא לא מדבר. מי שאומר לאזרחי ישראל 'נקסט', אזרחי ישראל יאמרו לו 'נקסט' בבחירות הבאות".

 

גבאי התייחס גם לשר הביטחון אביגדור ליברמן ואמר: "אסור להשלים עם מצב שבו משפחות נמצאות בממ"דים וחוטפות ירי, אבל מה מדינת ישראל עושה? שר הביטחון הפך לפרשן צבאי ומסביר שמדובר בריב בין פלגים פלסטינים. כשנחליף את הממשלה, אני מתחייב, שר הביטחון יהיה איש המקצוע המתאים ביותר לתפקיד".

נתניהו וגבאי. "האזרחים יגידו לו 'נקסט'" ()
נתניהו וגבאי. "האזרחים יגידו לו 'נקסט'"

 

 

ח"כ ציפי לבני מהמחנה הציוני התראיינה היום לאולפן ynet והתייחסה גם היא למצב הביטחוני מול חמאס בעזה. "אין לאף אחד, גם לא לדברנים הגדולים והמתלהמים, פתרון קסם בכיסו", אמרה. "הפתרון מורכב יותר מאשר תנו לצה"ל לנצח. מבצע צבאי עלול להיות הכרחי אבל הוא לא מספיק. מבצע צבאי משיג הרתעה ומעת לעת ארגון טרור כזה צריך לחטוף, אבל יש כמה דברים שצריך לעשות במקביל. מול המנהרות צריך לגמור את המכשול התת-קרקעי. ויש את המעורבות המצרית – צריך להפעיל אותם. אפשר לגייס את העולם כולו נגד החמאס".

 

- אמרת מכות חזקות על חמאס. את לא חושבת שכרגע הם מקבלים מספיק מכות?

"יש את מבחן התוצאה. מחר אני נוסעת לדרום, אזרחי ישראל שם משלמים מחיר יום יום, ולכן עובדתית - הפעולות שמתבצעות עכשיו לא עובדות".

 

- ישראל איבדה את ההרתעה שלה?

"כן. עובדתית, בוודאי. כל מבצע צבאית משיג הרתעה לזמן קצוב, וההרתעה הזאת פגה. אם הייתה הרתעה, לא היינו חוטפים עכשיו".

 

- אם ראש הממשלה ושר הביטחון היו מחלטים לצאת למבצע בעזה, את וחברייך למפלגה הייתם אומרים שנתניהו מתחמק מחקירות ושזה ספין.

"לא. הם לא יכולים ליזום דבר כזה. יש את צה"ל ויש את הרמטכ"ל, ואני לא רואה מצב שראש הממשלה ושר הביטחון מכריחים לצאת למבצע כי בא להם".

לבני באולפן ynet. "נתניהו חי על חשבון אחרים" (צילום: שאול גולן) (צילום: שאול גולן)
לבני באולפן ynet. "נתניהו חי על חשבון אחרים"(צילום: שאול גולן)

הרקע להסלמה האחרונה מבוסס לכאורה על הכרזת נשיא ארה"ב דונלד טראמפ על הכרה בירושלים כבירת ישראל וכוונה להעביר את השגרירות האמריקנית מתל לירושלים. "אני מברכת על ההכרזה, היא טובה לישראל", הוסיפה ח"כ לבני. "אבל היום שאחרי ההצהרה, אם השלום מתקדם או לא, תלוי במנהיגות של נתניהו ושל אבו מאזן, ושניהם עושים את אותו דבר. הם התעלמו מהטקסט של טראמפ שאומר שהגבולות צריכים להיקבע במשא ומתן. הימין מחבק את זה ב'כיפאק היי', הנה אנחנו יכולים לעשות מה שאנחנו עושים, ואבו מאזן לוקח את זה לאותו מקום".

 

על הפרשות הפליליות שבהן נחקר נתניהו, ועל המחאה הציבורית נגד השחיתות, אמרה לבני: "הרבה שנים הייתי שרה בממשלות ישראל, ואין חיה כזאת לקבל מעטפות או מתנות, שלא לדבר על אורח החיים על חשבון אחרים".

 

- הוא חי על חשבון אחרים?

"בוודאי".

 

- איך את יכולה לדעת?

"הוא הודה בזה. הוא אמר 'קיבלתי, אבל הם חברים שלי'. זה שהוא אומר שהם חברים שלו זה טענת הגנה, זו לא עובדה. יש חוק במדינת ישראל. שר וראש ממשלה לא יכולים לקבל מתנות. מאף אחד".

לבני באולפן ynet, היום (צילום: שאול גולן) (צילום: שאול גולן)
לבני באולפן ynet, היום(צילום: שאול גולן)

- בימים האחרונים עלה בפייסבוק קמפיין שמאשים אותך בשחיתות, שהשארת חובות גדולים במפלגת קדימה.

"מזה שנתניהו מפעיל הרבה טרולים בפייסבוק אני יכולה להבין הוא כנראה חושש. אני מוכנה להתמודד עם כל טענה. מעולם לא לקחתי דבר לכיסי. הפסדתי בפריימריז בקדימה, ולצערי היו חובות לרשויות המקומיות שהחלו עוד בתקופת אולמרט. זה שנתניהו צועק כולם מושחתים לא הופך את כולם למושחתים".

 

- אז השארת חובות?

"מה זה השארתי? כול מפלגה בישראל משאירה".

 

- נשארו חובות של מיליונים שהציבור שילם עליהם?

"אני רציתי להישאר בקדימה. אלה חובות שנוצרו עוד מלפני כניסתי לקדימה. הייתי מאוד שמחה להישאר ולהמשיך להחזיק את קדימה כמפלגה גדולה בישראל. לצערי הרב הבוחרים בחרו משהוא אחר".

 

- הכרת את החובות?

"הכרתי את החובות כי הם נוצרו במערכת הבחירות המוניציפאלית, עוד שאולמרט היה ראש קדימה וראש הממשלה. הניסיון לייצר סימטריה בין אנשים נקיים לבין מושחתים לא מקובלת עליי. זה ניסיון של ביבי להגיד שכולם כמוני. הוא מושחת ואני לא".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: שאול גולן
לבני, היום
צילום: שאול גולן
מומלצים