שתף קטע נבחר

ממשל טראמפ ניצל מהשבתה: אושר תקציב זמני לארבעה שבועות

יומיים אחרי אישור רפורמת המסים הגדולה שלו, הנשיא האמריקני ניצל בעור שיניו מהשבתת ממשלו כשהקונגרס אישר תקצוב זמני. עם תחילת 2018 חברי הקונגרס יהיו חייבים לאשר תקציב חדש, ככל הנראה עד סוף ספטמבר

 

ממשלו ניצל מהשבתה רק יום לאחר שהצליח להעביר רפורמה גדולה. טראמפ (צילום: AFP) (צילום: AFP)
ממשלו ניצל מהשבתה רק יום לאחר שהצליח להעביר רפורמה גדולה. טראמפ(צילום: AFP)
 

 

ממשלו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ניצל הלילה (ו') מהשבתה לאחר שהקונגרס, ואחריו הסנאט, אישר תקציב זמני לתפעול הממשלה למשך כארבעה שבועות, עד 19 בינואר. התקציב עבר רק יום אחד לפני פקיעת המועד לאישורו, ברוב של 231 חברי קונגרס בעד לעומת 188 שהתנגדו. התקציב הזמני יעבור לטראמפ לחתימה סופית לפני שיאושר.

 

לצד אישור התקציב הזמני, אישר הקונגרס גם מימון של שלושה חודשים נוספים לתוכנית הביטוח הרפואי לילדים והאריך את תקצובה של תוכנית המעקב של הממשל בשלושה שבועות. מלבד אישור התקצובים הללו, העביר הקונגרס הצעת חוק שתגדיל ב-81 מיליארד דולרים את כספי הסיוע למקרי אסון כמו הוריקנים ושריפות ענק - שתי תופעות שגרמו לנזק רב ברחבי המדינה במהלך השנה האחרונה.

 

הצעת חוק תקצה כספים לאזורים שנפגעו כבר בשנה זו כמו קליפורניה, פלורידה ופוארטו ריקו, אך היא תעלה לאישור הסנאט רק לאחר תחילת שנת 2018. בנוסף, המחוקקים האמריקנים יצטרכו לפעול לאחר תחילת השנה החדשה לחקיקת הקצאת תקציב נוסף לימים שאחרי 19 בינואר. על פי הדיווחים, התקצוב הנוסף יחזיק את מוסדות הממשלה עד סוף ספטמבר 2018.

 

  

אישור התקציב הזמני מגיע יומיים לאחר אישורה הסופי של רפורמת המסים הנרחבת של הנשיא טראמפ, ההישג הגדול ביותר שלו מאז שנכנס לתפקיד. במסגרת הרפורמה נחתך מס החברות מ-35% ל-21% ומפחיתה את מדרגות המס ליחידים.

 

חלק ממנהיגי הדמוקרטים בקונגרס, בהם ננסי פלוסי, קראו לחבריהם במפלגה להצביע נגד אישור התקציב והשבתת הממשל - מהלך שעשו חברי הקונגרס הרפובליקנים לנשיא לשעבר ברק אובמה בשנת 2013. הנשיא טראמפ תקף את חברי הקונגרס הדמוקרטים האלו בחשבון הטוויטר שלו וכתב: "חברי הקונגרס הדמוקרטים רוצים השבתה לחגים כדי להסיח את הדעת מרפורמת המסים, המאוד פופולרית, שרק אושרה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים