שתף קטע נבחר

אושר בוועדת שרים: לשלול תושבות קבע ממורשעים בעבירות ביטחוניות

הצעת החוק של ח"כ אוחנה (ליכוד) קובעת כי בסמכותו של שר הפנים לשלול את תושבות הקבע של מורשעים בעבירות ביטחוניות. הצעת החוק שמכונה חוק "מוחמד אבו טיר" מגיע בהמשך לפסיקת בג"ץ לפסול החלטות של שרי פנים ששללו תושבות קבע מאנשי חמאס

שר הפנים יוכל לשלול תושבות קבע של מורשעים בעבירות ביטחוניות. כך על פי החלטת הממשלה, שאישרה היום (א') את הצעת חוק "מוחמד אבו טיר" של חבר הכנסת אמיר אוחנה (ליכוד).

 

על פי ההצעה, יוסמך שר הפנים לשלול את תושבות הקבע של מורשעים בעבירות ביטחוניות, זאת בהמשך לפסיקת בג"ץ מוקדם יותר השנה, שפסלה החלטות של חמישה שרי פנים. אלה שללו את תושבות הקבע מאנשי חמאס המתגוררים במזרח ירושלים, ובהם גם את תושבותו של חבר הפרלמנט הפלסטיני מוחמד אבו טיר.

ח"כ אוחנה (צילום: דוברות הכנסת) (צילום: דוברות הכנסת)
ח"כ אוחנה(צילום: דוברות הכנסת)
 

ח"כ אוחנה מסר: "סברתי כי החוק הסמיך את שר הפנים לעשות זאת על פי שיקול דעתו כבר קודם, וכי בג"ץ לא צריך היה להתערב בהחלטותיהם של שרי הפנים שעשו כן, אך משהחליט להתערב - חיפשתי ומצאתי את הפתרון שיאפשר למדינת ישראל לנקוט סנקציה שהיא זקוקה לה נגד אנשי החמאס".

 

לדבריו, "לא ייתכן שהם יישבו כאן ויוסיפו ליהנות מכספי משלם המסים הישראלי, אך יקראו לפעול להשמדתו. יש שופטים בירושלים - אך יש בה גם מחוקקים".

 

בג"ץ ביטל את החלטת שר הפנים כבר ב-2006, לאחר שהחליט לשלול את תושבות הקבע של ארבעה תושבי מזרח ירושלים. השר דאז, רוני בר-און, שלל את מעמדם עקב "הפרת אמונים". השופטים קבעו כי לא הייתה לו סמכות לעשות כן, אך הוא השהה את ההחלטה כדי לאפשר לכנסת לחוקק חוק שיאפשר שלילת מעמדם של הארבעה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: EPA
תושבות קבע (ארכיון)
צילום: EPA
מומלצים