שתף קטע נבחר

"טראמפ אמר שלמהגרים יש איידס"; הבית הלבן מכחיש

"ניו יורק טיימס" דיווח שבפגישה עם שריו בקיץ אמר טראמפ שלכל המהגרים מהאיטי יש איידס ושכשהמהגרים מניגריה יראו את ארה"ב הם "לא ירצו לחזור לצריפים שלהם". הבית הלבן פרסם הכחשה תקיפה

הבית הלבן נאלץ הערב (יום א') להכחיש דיווח ב"ניו יורק טיימס" שלפיו נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר שכל האנשים שנכנסים לארה"ב מהאיטי חולים באיידס.

הנשיא טראמפ. "עצוב שהטיימס מדפיס שקרים כאלה" (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
הנשיא טראמפ. "עצוב שהטיימס מדפיס שקרים כאלה"(צילום: רויטרס)

בַדיווח של "ניו יורק טיימס" נכתב כי שני גורמים רשמיים סיפרו לעיתון שבישיבה שנערכה ביוני השנה אמר טראמפ שלכל מי שבא מהאיטי יש איידס, ושהמהגרים שהגיעו לאחרונה מניגריה "לעולם לא יחזרו לצריפים שלהם" באפריקה אחרי שיראו את ארה"ב.

 

דוברת הבית הלבן שרה סנדרס פרסמה היום הודעה מיוחדת שבה דחתה בתוקף את הדיווח של "ניו יורק טיימס". בהודעה היא כתבה כי בכירים בממשל טראמפ שנכחו בישיבה ההיא, בהם השר להגנת המולדת ג'ון קלי ומזכיר המדינה רקס טילרסון, מכחישים נחרצות את הטענות האלה. "עצוב ש'ניו יורק טיימס' מדפיס שקרים כאלה שמשמיעים 'המקורות האנונימיים' שלו", נכתב בהודעה.

מזכיר המדינה טילרסון. נכח בישיבה (צילום: AFP) (צילום: AFP)
מזכיר המדינה טילרסון. נכח בישיבה(צילום: AFP)

לפי הדיווח ב"ניו יורק טיימס", בפגישה ההיא ביוני סיפק סטיבן מילר, יועץ בבית הלבן, פירוט של מספר המהגרים מכל מדינה שקיבלו ויזה לארה"ב ב-2017. עורכי העיתון ציינו כי לצד העדות שמסרו לו שני גורמים רשמיים, גורמים אחרים שנכחו בפגישה לא זכרו שהמילים המיוחסות לטראמפ נאמרו.

 

מאז תחילת קמפיין הבחירות שלו עורר טראמפ זעם בקרב חוגים ליברליים בשל התבטאויותיו נגד מהגרים. בין השאר הוא טען כי מקסיקו מייצאת לארה"ב רוצחים, פושעים וגנבים, ועל רקע ההגירה הבלתי חוקית משם יזם את הקמתה של חומה גבוהה וארוכה בגבול בין המדינות - חומה שהוא הבטיח שמקסיקו עצמה תממן את הקמתה. התבטאויותיו נגד מוסלמים והחלטתו לפרסם את "צו המוסלמים", האוסר על אזרחי כמה מדינות בעלות רוב מוסלמי להיכנס לארה"ב, הגבירו את הכעס עליו בקרב חוגים אלה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
טראמפ. הכחשה נחרצת
צילום: רויטרס
מומלצים