שתף קטע נבחר

ארוסתו ההרה ברחה לחו"ל: "לא יכול לחשוב שלא אראה את בתי"

בת זוגו של אורן לוי נמלטה לארה"ב ארבעה ימים לפני חתונתם, וניתקה את הקשר איתו. בחודש הבא היא אמורה ללדת את בתם ורק אז יוכל לוי לדרוש את החזרתה לארץ לפי אמנת האג

 
 

 

ארבעה ימים לפני שאורן לוי התחתן עם ארוסתו, שהייתה אז כבר בהריון, היא ברחה מהארץ. בחודש הקרוב היא אמורה ללדת את בתם, שאותה לוי רוצה מאוד לראות. "זו הילדה הראשונה שלי, הילדה היחידה שלי, ואני לא יכול לחשוב שלא אוכל לראות אותה, שאורח החיים שאני אצטרך לנהל מול הילדה יהיה בסקייפ, אם בכלל היא תיתן לי אפשרות כזו". מדובר בבעיה משפטית מורכבת, מכיוון שלא מדובר במקרה של חטיפת ילד על ידי אחד ההורים.

 

לוי מספר שהקשר עם ארוסתו נמשך כשנה. "היא עלתה לארץ עם תעודת זהות כחולה. התוכניות שלה היו ללמוד פה רפואה אחרי שהיא עשתה קדם-רפואה בארה"ב במשך ארבע שנים. כאשר באתי לבקש את ידה מאמה בארה"ב עשינו טיול שם וזה היה מדהים, אמא שלה וכל המשפחה שלה נורא שמחו. הצעתי לה נישואין שם".

לוי עם עורכת הדין ליאת שקלרז. בעיה משפטית סבוכה (צילום: אלי סגל) (צילום: אלי סגל)
לוי עם עורכת הדין ליאת שקלרז. בעיה משפטית סבוכה(צילום: אלי סגל)

בני הזוג נישאו בארצות הברית והתוכנית הייתה להתחתן גם בארץ, אבל ארוסתו של לוי שיבשה את התוכניות. "אלה דברים לא מובנים", אומר לוי. "כל אחד ישאל את עצמו 'איך דבר כזה יכול לקרות ולא שמת לב?', אבל זה משהו שאני לא יכול להסביר".

 

אתם נמצאים בקשר? מה היא אומרת לך?

"מאותו רגע אני מנסה להשיג אותה בכל מיני ערוצים, בוואטסאפ, אבל או שהיא חסמה אותי או שהיא החליפה מספר. את חשבון הפייסבוק שלה היא מחקה והאימייל חסום".

 

קיבלת איזשהו תירוץ, הסבר?

"שום דבר".

 

עורכת הדין ליאת שקלרז מלווה את לוי. "זה התחיל בהתכתבויות שלוש שעות לפני הטיסה שלה", היא מספרת על הבריחה של הארוסה. "היא כתבה לו 'אני מסיימת את הלימודים ומגיעה הביתה'. כשהיא לא הגיעה אורן הלך לקמפוס, חשב שקרה לה משהו. הוא התקשר למשטרה ולכולם כדי למצוא אותה ואחר כך מהמשטרה חזרו אליו ואמרו לו 'אדוני, היא לא בארץ. היא ברחה".

 

יש איזו דרישה מהצד של האם? הם דורשים הכרה בילד, מזונות?

עו"ד שקלרז: "יש פרוצדורה משפטית, יש את המושג שנקרא "אמנת האג". ברגע שיש חטיפה של ילד ממדינת ישראל יש רשות מרכזית בארץ שאתה פונה אליה והיא פונה לאותה מדינה כדי להשיב את הילד".

 

אבל פה הסיפור יותר מורכב, לא מדובר בילד אלא בעובר.

"בדיוק. נשאלת השאלה מהו מעמדו של עובר? דרך אגב, במדינת ישראל לעובר יש מעמד, אבל כאשר פנינו לרשות המרכזית כדי שהיא תגיש בשמנו את הבקשה לאמנת האג, באו ואמרו לנו: 'יש לנו פה בעיה, אין לנו ילד להחזיר'. כשהילדה תיוולד אנחנו נוכל להגיש את הבקשה".

 

לוי אומר שהוא חשב על אפשרות לטוס לארצות הברית אבל הוא מחכה לתאריך הלידה שצריך להיות לקראת ה-22 בינואר. "אני מתאר לעצמי שהיא גרה עם אמא שלה כרגע. לא שאני יודע שהיא גרה עם מישהו אחר".

 

מהמחלקה לעניינים בינלאומיים בפרקליטות המדינה נמסר: "פניית עורכת הדין התקבלה והיא מצויה בבחינה מעמיקה נוכח ייחוד המקרה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אלי סגל
אורן לוי ועו"ד שקלרז
צילום: אלי סגל
מומלצים