שתף קטע נבחר

ליברמן תוקף חזרה את בנט: "לבית היהודי יש מסורת של הפלת ממשלות ימין"

לאחר שיו"ר הבית היהודי תקף את יו"ר ישראל ביתנו והזהיר מפני בחירות, הגיב ליברמן ואמר בראיון ל-ynet: "זה שכל הגורמים המשיחיים חברו יחד, מבנט ועד דרעי, ומנסים לכפות את מרותם על תושבי ישראל, נוגד את תפישתו של ז'בוטינסקי"

 

לאחר שיו"ר הבית היהודי נפתלי בנט תקף את יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן בגלל התנגדותו לחוק המרכולים, והזהיר מפני הליכה לבחירות, מגיעה מתקפת הנגד מצד ליברמן שאמר ל-ynet: "לבית היהודי בכל הווריאציות ההיסטוריות, מאז ימי מפד"ל העליזים, יש מסורת ארוכה בהפלת ממשלות ימין. אני מקווה שפעם אחת יפיקו לקחים מההיסטוריה הלא כל כך רחוקה".

 

עוד אמר כי "זה שכל הגורמים המשיחיים חברו יחד, מבנט ועד דרעי ומנסים לכפות את מרותם על תושבי ישראל, נוגד את תפישתו של ז'בוטינסקי".

 

ליברמן התייחס להתעקשותה של הקואליציה להעלות את החוק להצבעה דווקא היום ובבהילות: "לא מובן לי למה צריך להתעקש להצביע על חוק המרכולים בכנסת בשעה שאחד החברים בליכוד קובר את אשתו. פנינו להנהלת הקואליציה וביקשנו לדחות את ההצבעה. זה לא חוק שעתידה של מדינת ישראל תלוי בו. אין שום דחיפות לאשר אותו דווקא היום. להאשים אותנו זה בבחינת רצחת וגם ירשת".

 

מפלגתו של ליברמן ספגה אש לאחר שיו"ר סיעת ישראל ביתנו, ח"כ רוברט אילטוב, הודיע כי חברי מפלגתו, החברה בקואליציה, לא יתקזזו עם ח"כ יהודה גליק (הליכוד) בהצבעה על החוק שהיא מתנגדת לו, לאחר שהבוקר נפטרה רעייתו יפה גליק. אילטוב הודיע כי לא יבוצע קיזוז לאחר שח"כ יואל חסון (המחנה הציוני), מרכז האופוזיציה, הודיע שהאופוזיציה לא תתקזז עם גליק. "שידחו את החוק", אמר חסון.

 

שר הביטחון אביגדור ליברמן (צילום: הדס פרוש/פלאש90) (צילום: הדס פרוש/פלאש90)
שר הביטחון אביגדור ליברמן(צילום: הדס פרוש/פלאש90)
   

ליברמן אמר עוד כי ש"ס והבית היהודי הכירו את ההסכם הקואליציוני שנחתם איתם ואת הסעיפים שבו, הנוגעים לדת ומדינה ולעונש מוות למחבלים: "הם הכירו את ההסכם והצביעו בעד הצטרפותנו לממשלה. ההיתממות היום היא שקר וציוניות. אנחנו נלחמים על הערכים של המחנה הלאומי ולא בכדי מי שהוביל את המאבק הזה איתנו היה יו"ר השלטון המקומי, חיים ביבס, שהיה גם ראש המטה של נתניהו בפריימריז הקודמים. רוב אוכלוסיית ישראל הם אנשים חילונים שעושים קידוש ונוסעים בשבת".

 

ליברמן תקף בחריפות את בנט גם על רקע דברים שאמר בעניין חוק עונש מוות למחבלים: "בנט טוען שלו הייתי רוצה הייתי מנחה את התביעה כיום לדרוש עונש מוות״ אומר ליברמן ״זה שקר גס וגם בנט יודע שהוא משקר וממשיך לחזור על השקר ביודעין ובכל הזדמנות. כמו ששרת המשפטים אינה רשאית להנחות פרקליט מדינה כך שר הביטחון לא רשאי להנחות פרקליט ראשי. שניהם כפופים להנחיות היועץ המשפטי לממשלה. השר בנט יודע את זה וממשיך להטעות את הציבור בלי למצמץ".

 

 

מוקדם יותר השר בנט תקף בחריפות את ליברמן. "לנו באופן עקבי חשובים דברים אמיתיים. אנחנו נלחמים על דברים אמיתיים ולא על קשקושים. אם ימשיכו לשחק את המשחקים הילדותיים האלה, הממשלה יכולה להתפרק ונלך לבחירות. אני מצפה מדרעי, מכחלון, מאיווט, מכולם. רוצים? אפשר תמיד ללכת לבחירות. אני חושב שזו שגיאה, שהממשלה היא טובה".

 

בנט הוסיף כי "ההתנהלות שלכל אחד יש את הפינוקים שלו היא התנהלות בלתי אחראית, ומניסיוני זה מה שמפרק ממשלות, לא הדברים הגדולים. גם אנחנו הצבענו על דברים שאנחנו לא אוהבים. אין פה אחד שאוהב את חוק מס על דירה שלישית, אין פה אחד שמת על חוק ההמלצות. אבל יש אחריות. לליכוד היה חשוב חוק ההמלצות, לאיווט היה חשוב חוק עונש המוות כביכול, למרות שהוא יכול לבקש עונש מוות".

 

גם יו"ר ש"ס, שר הפנים אריה דרעי, תקף מוקדם יותר את ישראל ביתנו בהצהרה מיוחדת שמסר לאחר אישור חוק המרכולים בוועדת הפנים לקריאה שנייה ושלישית: "אני לא יכול שלא להתייחס להתנהגות חסרת תקדים וחסרת רחמים של האופוזיציה, ואני כולל בה את ישראל ביתנו. אני משתומם על חוסר האנושיות של החברים, להיות אטומים לאנשים ברגעיהם הקשים ביותר. אדם שקובר את אשתו היום, ולא מוכנים לקזז אותו או אדם שנמצא בבית החולים ונאבק על חייו. האם זו האנושיות שאנו רוצים לשדר?".

 

"לעצם החוק", המשיך דרעי, "אני שומע כאילו מדובר בחוק של כפיה דתית. חשוב להבהיר, הציבור החרדי יושב בממשלות השונות, ובממשלה הזו אנחנו לשון מאזניים. אילו רצינו היינו מעלים כל יום חוקים דתיים, אבל עד היום לא הבאנו חוק דתי אחד שמשנה את הקיים. אנחנו דוגלים ב'איש באמונתו יחיה' - ועדיין יש לנו קצת אחריות לצביון היהודי של המדינה, שלא נהיה ככל העמים.

 

"הפעם הכפייה הגיעה מהצד השני. ציבור שומרי השבת והמסורת נמצא במגננה כל הזמן, אחנו מנסים להגן על צביון השבת מהכרסום". בהמשך הוסיף דרעי כי "כשיגיעו חוקי העזר אבדוק כל דבר לגופו של עניין, נראה מה עשו ונחליט. אני לא מחליט אוטומטית. אבל חייבת להיות למדינת ישראל סמכות של שלטון מרכזי להתערב בחוקי עזר".

 

עוד אמר: "תארו לכם שגבעתיים תחליט שיותר לא נוסעים במכוניות בצד ימין אלא בצד שמאל כמו באנגליה. הם רוצים להיות אנגלים. אני אסכים לקבל כזה חוק? אגיד שזו זכותו של השלטון המקומי? תחליט רשות מקומית שהיא רוצה לאשר לכל אחד לעשן גראס. גם אאשר את זה?".

 

חוק המרכולים אושר כאמור בוועדת הפנים, בנוסח המקורי - לאחר שהחרדים התנגדו לנוסח החדש שקבע כי החוק לא יכלול חנויות נוחות בתחנות דלק ולא יחול באזור סחר חופשי (אילת). החוק עצמו יעלה מחר ב-9 בבוקר לדיון ולהצבעה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים