שתף קטע נבחר

השחיתות בראשל"צ: התפתחות דרמטית שתסבך את ח"כ ביטן

בפרשת השחיתות בעיריית ראשון לציון מעורב גם הח"כ מהליכוד, שחשוד בעבירות שוחד. התפתחות משמעותית נרשמה היום בחקירת הפרשה, אך לא ניתן לפרט. לאחרונה פורסם כי התנהלו מגעים לחתימה על הסכם עד מדינה עם משה יוסף, שכונה "הבנקאי" של ביטן, שהגיע היום למסור עדות נרחבת במשטרה

 

ח"כ ביטן (צילום: אלכס קולומויסקי) (צילום: אלכס קולומויסקי)
ח"כ ביטן(צילום: אלכס קולומויסקי)

תיק 1803 מסתעף: התפתחות דרמטית נרשמה בחקירת פרשת השחיתות בעיריית ראשון לציון, שבגינה נחקר גם ח"כ דוד ביטן (הליכוד), שחשוד בפרשה בעבירות שוחד. לא ניתן לפרט מה טומנת בחובה ההתפתחות בחקירת התיק. לאחרונה פורסם כי מתנהלים מגעים על הסכם עד מדינה עם מי שכונה "הבנקאי" של ביטן, משה יוסף, ועם היזם דרור גלזר. יוסף ועורכי דינו אילן סופר, גיל דחוח וגלית רוטנברג הגיעו היום (ג') למשרדי יחידת להב 433, שם מוסר יוסף עדות נרחבת בפרשה.

 

לפי המשטרה, פרשת החשד לשחיתות בראשון לציון נחקרת כבר כשנה וחצי. במסגרת הפרשה נחקר ביטן כמה פעמים בחשד לעבירות שוחד. בחקירתו האחרונה הוא שמר על זכות השתיקה. היום היה ביטן אמור לשוב לחדר החקירות במשרדי להב 433, אך החקירה נדחתה בשל ההצבעה על חוק המרכולים. ההחלטה התקבלה לפני שהיה ידוע כי ההצבעה על החוק תידחה.

 

הגיע היום שוב למשרדי להב 433. משה יוסף (מימין) עם עורכי דינו אילן סופר, גיל דחוח וגלית רוטנברג (ארכיון) (צילום: מוטי קמחי) (צילום: מוטי קמחי)
הגיע היום שוב למשרדי להב 433. משה יוסף (מימין) עם עורכי דינו אילן סופר, גיל דחוח וגלית רוטנברג (ארכיון)(צילום: מוטי קמחי)

עורכי דינו של משה יוסף גיל דחוח ואילן סופר (צילום: מוטי קמחי) (צילום: מוטי קמחי)
עורכי דינו של משה יוסף גיל דחוח ואילן סופר(צילום: מוטי קמחי)

גם ראש העיר ראשון לציון דב צור חשוד בפרשה ואף נעצר בגינה. המשטרה ביקשה אתמול להרחיק את צור מהעירייה לעוד ארבעה חודשים. כמו כן ביקשה המשטרה להרחיק מהעירייה גם את סגנו של צור, אייל מושיוב. צור התנגד לבקשה באמצעות עורכי דינו, גיורא אדרת וטל שפירא, וביום חמישי הקרוב יתקיים בנושא דיון בבית המשפט.

  

בחקירה האחרונה שלו שמר כאמור ביטן על זכות השתיקה ולא השיב לשאלות החוקרים. החוקרים רצו שביטן יספק להם רשימה של כל המוזמנים לחתונת בתו, אולם הוא לא מסר אותה מחשש שהמסמך יודלף. במשטרה מבינים כי ח"כ ביטן יסכים לתת את הרשימה בכפוף לצו איסור פרסום שיוצא עליה, אולם זו טרם הסכימה לכך.

 

אחרי החקירה הקודמת מסר עורך דינו של ביטן, אפרים דמרי: "נאלצנו לקבל החלטה היום על שתיקה בחקירה - לצערנו הרב עקב פרסומים רבים בשבועות האחרונים שפגעו בכבודו של ח"כ ביטן. זכויותיו הבסיסיות נפגעו, והדרך היחידה שנותרה לו להתגונן מכך זו זכות השתיקה. ח"כ ביטן אינו חושש מאף עד מדינה, אם יהיה כזה. הוא שיתף פעולה במשך שלוש חקירותיו הראשונות, אך המצב הנתון אילץ אותו לשתוק. יובהר כי איננו מאשימים את המשטרה בפרסומים שהיו בתקשורת".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים