שתף קטע נבחר

מנכ"ל דניה סיבוס חשוד בשוחד לביטן, מעצרו הוארך

הותר לפרסום: מנכ"ל ענקית הבנייה רונן גינזבורג הוא המנכ"ל שנעצר בחשד למתן שוחד לחבר הכנסת. הוא נחקר משעות הבוקר ומעצרו הוארך בשישה ימים. במקביל: משה יוסף, מקורבו של ביטן, מוסר עדות בפני חוקרי להב 433

 

דוד ביטן ושתי החברות שעל-פי החשד העבירו כספי שוחד ()
דוד ביטן ושתי החברות שעל-פי החשד העבירו כספי שוחד

זהו המנכ"ל החשוד במתן שוחד לחבר הכנסת דוד ביטן: מנכ"ל ענקית הבנייה דניה סיבוס, רונן גינזבורג, הוא המנכ"ל שנחקר מהבוקר בפרשת 1803. המשטרה ביקשה משופט בית המשפט השלום בראשון לציון להאריך בתשעה ימים את מעצרו של המנכ"ל, שנחקר במשך שעות ארוכות וחשוד גם בהלבנת הון ובעבירות מע"מ ומס הכנסה. בסופו של דבר החליט השופט עמית מיכלס להאריך את מעצרו בשישה ימים. במקביל, משה יוסף, מקורבו של ביטן, מוסר גם היום עדות במשרדי להב 433, שם שהה אתמול למעלה מ-10 שעות.

 

בין היתר החשד הוא שדרך העסק של יוסף, מקורבו של דוד ביטן, הועברו מדניה סיבוס 300 אלף שקלים שבסופו של דבר הגיעו לידי ביטן. "העובדות בפני המשטרה והוא משתף פעולה", אמר סנגורו של גינזבורג, עורך הדין איתן מעוז. "אין סיבה להשאירו במעצר. השופט מיכלס קבע בהחלטתו: "קיים חשד סביר הקושר את החשוד למיוחס לו. עתה לאחר שייחשפו בפניו חומרי החקירה יגדל החשש משיבוש. המעשים המיוחסים לו ופעולות החקירה מחייבים את השארתו במעצר".

 

הבוקר דיווחה אפריקה ישראל לבורסה כי "למיטב ידיעתה, מתנהלת חקירה משטרתית בקשר עם פרויקט שבו מעורבת דניה סיבוס בע"מ בראשון לציון". חוקרי להב 433 פשטו על משרדי החברה ותפסו מסמכים. במשטרה חושדים כי דניה סיבוס וחצי חינם העבירו כספי שוחד ליו"ר הקואליציה לשעבר.

 

גינזבורג הובא לחקירה ביחידת להב 433, וכעבור כמה שעות החליטו להביאו לדיון בהארכת מעצרו בבית משפט השלום בראשון לציון. "החקירה מנוהלת על ידי משטרת ישראל, במשותף עם רשות המיסים - חקירות מע"מ באר שבע וחקירות מס הכנסה תל אביב, בסיוע הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור ובליווי פרקליטות מיסוי וכלכלה", נמסר בהודעת המשטרה.

רונן גינזבורג, מנכ"ל דניה סיבוס (צילום: אוראל כהן) (צילום: אוראל כהן)
רונן גינזבורג, מנכ"ל דניה סיבוס(צילום: אוראל כהן)
 

דוברות המשטרה אישרה כי ראש עיריית ראשון לציון דב צור וסגנו יוסי חממי נחקרו גם הם במשך כמה שעות.

 

אתמול דווח כי על פי החשד העבירו שתי חברות גדולות כספי שוחד ליו"ר הקואליציה לשעבר, ח"כ דוד ביטן. במשטרה חושדים שכספים הועברו מהחברה הציבורית לידיו של משה יוסף, מקורבו של ביטן, וממנו לביטן עצמו. משה יוסף, מי שהוגדר "הבנקאי" של ביטן, התייצב אתמול במשרדי להב 433 ומסר עדות מפורטת במשך עשר שעות. הוא שיתף פעולה עם החוקרים וענה על כל השאלות. במסגרת הפרשה נחקר ביטן כמה פעמים בחשד לעבירות שוחד. בחקירתו האחרונה הוא שמר על זכות השתיקה.

 

גם ראש העיר ראשון לציון דב צור חשוד בפרשה ואף נעצר בגינה. היום הוארכה בהסכמה הרחקתו של ראש העיר מהעירייה בעוד 25 ימים. בנוסף הורחקו גם שני סגניו, אייל מושיוב ויוסי חממי, לתקופה דומה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אוראל כהן
מנכ"ל דניה סיבוס, רונן גינזבורג
צילום: אוראל כהן
מומלצים