שתף קטע נבחר

"פצצת ציקלון" תכה בארה"ב: קר יותר מבמאדים

ארה"ב קופאת: בטלהסי שבדרום ירד שלג לראשונה מאז 1989, בניו המפשייר שבצפון מצפים למינוס 35 מעלות - וגם בניו יורק קפוא

 

 

אנחנו בישראל מחכים לסערה קצרה ביום שישי - ואילו האמריקנים יצטרכו להתמודד עוד לפני כן עם סופה אימתנית בהרבה. "פצצת ציקלון" תכה בצפון מזרח ארצות הברית ביום חמישי, תוריד בין 15 ל-40 ס"מ שלג בניו אינגלנד ותביא עמה רוחות אדירות במהירות של 65 עד 100 קמ"ש, כמעט כמו בהוריקן.

 

בצפון מזרח ארצות הברית יהיה בסוף השבוע קר יותר מבמאדים. לפי התחזית שהובאה ב-CNN, בתחנה המטאורולוגית הר וושינגטון שבניו המפשייר הטמפרטורות יצנחו ביום שישי בלילה למינוס 35 מעלות. הטמפרטורות במאדים הן מינוס 19 מעלות, לפי המדידה האחרונה. אבל מדינות ניו אינגלנד, שמתמודדות מדי יום עם מזג אוויר קר מאוד, לא יהיו היחידות שיסבלו מטמפרטורות קפואות.

קרחונים ליד חופי בוסטון (צילום: AP) (צילום: AP)
קרחונים ליד חופי בוסטון(צילום: AP)

 (צילום: AFP) (צילום: AFP)
(צילום: AFP)

שלג במפלי הניאגרה (צילום: EPA) (צילום: EPA)
שלג במפלי הניאגרה(צילום: EPA)

 (צילום: EPA) (צילום: EPA)
(צילום: EPA)

תמונת הלוויין של הסערה (צילום: EPA) (צילום: EPA)
תמונת הלוויין של הסערה(צילום: EPA)
שלג נדיר בג'ורג'יה (צילום: EPA) (צילום: EPA)
שלג נדיר בג'ורג'יה(צילום: EPA)

שלג וגשם מעורב בשלג נרשמו כבר אתמול בדרום מזרח ארצות הברית. כך, למשל, בטלהסי שבפלורידה ירד שלג לראשונה מאז 1989. בעקבות מזג האוויר החריג סגרו האוניברסיטאות הגדולות פלורידה סטייט ופלורידה איי אנד אם את שעריהן. הלימודים בבתי ספר רבים במדינות בדרום מזרח ארצות הברית בוטלו, חודשים אחרי שדבר דומה קרה בסופות ההוריקן שפקדו את האזור.

 

בנוסף, נסגרו גם פארקי המים של אורלנדו. בפנסקולה שבפלורידה המזרקות הפכו לפסלי קרח. הרשויות במדינה הדרומית והחמה בימים כתיקונם החליטו עקב הסערה לפתוח עשרות מקלטי חירום.

 

רשויות החירום בדרום קרוליינה אמרו כי החזאים מצפים לטמפרטורות מתחת לאפס במשך כל הימים הקרובים, בכל המדינה. בעיר הגדולה במדינה, צ'רלסטון, צפויים לרדת 10 ס"מ שלג. זו תהיה כמות השלג הגדולה ביותר שירדה שם מאז 1989.

 

מסלולי ההמראה בשדה התעופה הבינלאומי בעיר נסגרו והשלג גרם לעשרות תאונות בכבישים. הרשויות הפצירו בתושבים להישאר בבתים בזמן שאלף מפלסות שלג פילסו את הדרכים ופיזרו מלח על הכבישים והגשרים.

קר מאוד בוושינגטון (צילום: AFP) (צילום: AFP)
קר מאוד בוושינגטון(צילום: AFP)

 (צילום: AFP) (צילום: AFP)
(צילום: AFP)

נערכים לסופה בניו יורק (צילום: AFP) (צילום: AFP)
נערכים לסופה בניו יורק(צילום: AFP)

מושל ג'ורג'יה נתן דיל הודיע לקראת הסופה על מצב חירום ב-28 מחוזות חוף. שדה התעופה הבינלאומי בסוואנה שבג'ורג'יה, שלרוב עמוס בתיירים בעונה זו של השנה, נסגר אתמול עקב תנאי מזג האוויר. "העיר נטושה כמעט כמו בהוריקן אחרון", אמר וויליאם שואו, בן 65 מסוואנה. "אין איש ברחוב".

 

לפחות 16 בני אדם נהרגו השבוע בארצות הברית עקב מזג האוויר הסוער. בין ההרוגים - שני הומלסים ביוסטון שהיו בחוץ בקור המקפיא. גם ניו יורק עצמה, שם נרשמו בליל השנה החדשה 12 מעלות מתחת לאפס, לא התחממה מאז - והקור רק יגבר. "זה הקור הכי עז שהרגשתי ב-50 השנה האחרונות", אמר ג'רי גורנס, תושב פרסנו בקליפורניה שהגיע לבקר את משפחתה של אשתו במרילנד. "זה פשוט קפוא. כפות הרגליים שלי כואבות, האוזניים שלי כואבות".

 

 

 

 

 

  

  

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AFP
קרחונים במסצ'וסטס
צילום: AFP
מומלצים