שתף קטע נבחר

ביטן כתב לחוקרים: "שומר על שתיקה בשל עדויות שקר נגדי"

בצל העדות המפורטת שמסר מקורבו משה יוסף, שהוגדר "הבנקאי" שלו, ועל רקע המגעים לחתימה על הסכם עד מדינה עם היזם דרור גלזר, שב הבוקר ביטן לחדר החקירות. עם זאת, הוא יצא מהחקירה אחרי כשעה וחצי בלבד ושמר שוב על זכות השתיקה בטענה לעדויות שקר נגדו

 

 

חזר לחדר החקירות לזמן קצר מאוד: ח"כ דוד ביטן (הליכוד) יצא הבוקר (ה') מביתו והגיע למשרדי יחידת להב 433, שחוקרת את תיק 1803, פרשת השחיתות בראשון לציון, שבו חשוד ביטן בקבלת שוחד. זו הייתה החקירה הראשונה שלו זה יותר מ-10 ימים, לאחר שבאחרונה הוא שמר על זכות השתיקה. עם זאת, הוא יצא ממשרדי להב בלוד אחרי כשעה וחצי בלבד ושמר גם הפעם על זכות השתיקה. הוא העביר פתק לחוקרים שבו נכתב: "אני שומר על זכות השתיקה בגלל עדויות השקר נגדי".

 

ביטן מגיע לחקירה, הבוקר. יעומת עם העדות של משה יוסף (צילום: יובל חן) (צילום: יובל חן)
ביטן מגיע לחקירה, הבוקר. יעומת עם העדות של משה יוסף(צילום: יובל חן)

ח"ב ביטן ביציאה מביתו הבוקר, בדרך לחקירה (צילום: מוטי קמחי) (צילום: מוטי קמחי)
ח"ב ביטן ביציאה מביתו הבוקר, בדרך לחקירה(צילום: מוטי קמחי)

חקירתו היום התקיימה על רקע העדות המפורטת שמסר בלהב מקורבו של ביטן, איש העסקים משה יוסף, שהוגדר במשטרה כ"בנקאי" של ביטן. בנוסף, היא מתקיימת בצל המגעים המתקדמים, שעליהם פורסם לראשונה ב-ynet, לחתימה על הסכם עד מדינה עם היזם דרור גלזר, שחשוד שנתן שוחד לביטן.

 

התפתחות בפרשה 1803 שעלולה לסבך את ח"כ ביטן התרחשה כבר באמצע השבוע שעבר, ובמשטרה רצו להפתיע את ביטן באמצעותה. אלא שלתיק זה היה צורך גם בהתערבות אנשי רשות המיסים, שהיו אמורים להביע את הסכמתם לאותה התפתחות. לאחר שההסכמה התקבלה מיהרו במשטרה להציגה בפני בית המשפט. מאז אותה התפתחות האיצו במשטרה את חקירת פרשת השחיתות בראשון לציון.

 

בתוך כך ממשיכים במשטרה בבדיקת גזרות נוספות. כבר לפני שבועיים החלו מגעים לחתום על הסכם עד מדינה עם היזם דרור גלזר, שעל פי החשד העביר באמצעות משה יוסף סכום של 250 אלף שקלים לביטן תמורת עזרתו בקידום מתן היתר בנייה לפרויקטים בתל אביב.

 

גורמים המעורבים בחקירה אמרו כי הדבר נתון כעת רק להסכמת המשטרה, שמשהה את ההחלטה אם לחתום על הסכם עם עד נוסף. במשטרה מעוניינים לבדוק אם גלזר יכול להסגיר דברים וגורמים נוספים מלבד החשד לעסקת השוחד עם ביטן.

 

אתמול הוארך מעצרו של רונן גינזבורג, מנכ"ל ענקית הבנייה דניה סיבוס. הוא חשוד גם בהלבנת הון ובעבירות מע"מ ומס הכנסה. בין היתר נחשד שדרך העסק של יוסף, מקורבו של ביטן, הועברו מדניה סיבוס 300 אלף שקלים שבסופו של דבר הגיעו לידי ביטן.

 

 

 


פורסם לראשונה 04/01/2018 08:42

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: יובל חן
ביטן בכניסה ללהב 433
צילום: יובל חן
מומלצים