שתף קטע נבחר

הרוג שני תוך יומיים בתאונת עבודה: פועל נמחץ למוות במפעל בטייבה

אסלאם מסארוה בן ה-19 נמחץ במכונה במפעל. הוא פונה לבית החולים מאיר, שם נקבע מותו. "זה אסון מזעזע, אנחנו מתקשים לעכל", סיפרו חבריו. שלשום נהרג פועל נוסף באתר הרכבת הקלה בקריית אריה בהתהפכות מנוף

 

מימין: אסלאם מסארוה שנהרג היום בטייבה, ובהאא קנאנה שנהרג שלשום בפתח תקווה ()
מימין: אסלאם מסארוה שנהרג היום בטייבה, ובהאא קנאנה שנהרג שלשום בפתח תקווה
 

 

אסלאם מסארוה, פועל בן 19, נמחץ בשעות אחר הצהריים (יום ה') למוות בתוך מכונה שבמפעל שבו עבד בטייבה. הוא פונה מהמקום על ידי אמבולנס של החברה המקומית אלתמים לבית חולים מאיר בכפר סבא, שם נאלץ הצוות הרפואי לקבוע את מותו. מדובר בתאונת העבודה הקטלנית השנייה בתוך יומיים - לאחר שבהאא קנאנה בן ה-19 מיפיע נהרג בהתהפכות מנוף באתר בנייה של הרכבת הקלה בפתח תקווה.

 

זירת התאונה בטייבה ()
זירת התאונה בטייבה

כוחות משטרה מתחנת קדמה הגיעו לזירה ופתחו בחקירה. הנסיבות לתאונה הקטלנית עדיין אינן ברורות. דובר מרכז אלתמים, מנהל בלעום, מסר: "הגענו לזירה וראינו שם פועל שנפצע באורח קשה מאוד. פנינו אותו במהרה לבית חולים מאיר בכפר סבא תוך פעולות החייאה, אבל לצערי בסוף נקבע מותו".

 

רבים מתושבי טייבה הגיעו לביתו של ההרוג במטר כדי להשתתף בצערם של המשפחה. חבר של הפועל שנהרג סיפר: "זה אסון מזעזע. אנחנו עוד מתקשים לעכל את המקרה. מדובר באדם נהדר שהיינו רואים ממנו רק דברים טובים. מאוד חבל עליו".

זירת התאונה בפתח תקווה, שלשום (צילום: הפורום למניעת תאונות עבודה) (צילום: הפורום למניעת תאונות עבודה)
זירת התאונה בפתח תקווה, שלשום(צילום: הפורום למניעת תאונות עבודה)
 

התאונה הקשה הזו התרחשה רק יומיים לאחר שפועל נוסף, בהאא קנאנה (19) מיפיע, נהרג בהתהפכות מנוף באתר "דיפו" של הרכבת הקלה באזור התעשייה קריית אריה בפתח תקווה. האתר, שבו מבוצעות עבודות להקמת מרכז התחזוקה של הקו האדום, הושבת ליומיים על ידי חברת נת"ע (נתיבי תחבורה עירוניים).

 

מתחקיר ראשוני עלה כי המנוף הופעל ללא מלווה נוסף, בניגוד להוראות הבטיחות. נציג מנהל הפרויקט מטעם נת"ע הגיע לאתר, עצר את העבודה והנחה את מנהל העבודה ואת מנהל הבטיחות מטעם סולל בונה להצמיד למפעיל המנוף מלווה שיכווין אותו מבחוץ. מבירור עלה שאכן הוצב מלווה למנוף, אך המפעיל קנאנה לא שמע את קריאותיו – והתהפך. הוא פונה לבית חולים במצב קשה ושם מת מפצעיו.

 

ראובן בן שמעון, מייסד הפורום למניעת תאונות עבודה, מסר: "שנת 2017 התחילה במחיר דמים כבד בענף הבנייה והתעשייה. רצף התאונות וחומרתן מלמדים כי מדינת ישראל ומשרד העבודה והרווחה הפקירו למעשה את הפועלים הכי חלשים והכי שקופים בחברה הישראלית. בהעדר אכיפה והרתעה נמשיך לקבור את הפועלים הצעירים שמשלמים את מחיר הדמים כתוצאה מאוזלת היד של רשויות האכיפה וההזנחה הפושעת של המעסיקים".

 

בן שמעון הוציא אתמול מכתב חריף לשר העבודה והרווחה חיים כץ, ובו דרש לפרסם באופן גלוי את שמות הקבלנים והמעסיקים שאצלם היו תאונות עבודה קשות. הוא פנה גם למבקר המדינה לבדוק ולבחון הפרת חובות חקוקות בגין אי פרסום רשימת צווי הסגירה לאתרים בניגוד לחוק ארגון הפיקוח על העבודה (תיקון מס' 10), התשע"ו–2016 המורה למשרד העבודה לפרסם באופן פומבי את שמות החברות הקבלניות שאצלם ניתנו צווים בגין תאונות קשות.

 

בתוך כך השתתפו היום מאות בהלווייתו של מוחמד עבד אלקרים טהא, בן 32, שנהרג אתמול לאחר שנפל מגובה רב בג'לג'וליה. גופתו הועברה לנתיחה במרכז לרפואה משפטית באבו כביר והיום שוחררה לקבורה. המשטרה עדיין חוקרת את נסיבות האירוע.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
שני פועלים נהרגו בתוך יומיים
מומלצים