שתף קטע נבחר

חתונות גאות ראשונות באוסטרליה: "עידן חדש"

אחרי שהפרלמנט אישר את החוק שמתיר נישואים חד-מיניים - נשבעו זוגות רבים אמונים זה לזה. אחת הכלות המאושרות אמרה בהתרגשות: "בסופו של דבר מדובר על שוויון". פעיל למען נישואי גייז: "זהו פרק חדש בחיי האומה"

 

 

השעון הורה חצות, המכשול החוקי והביורוקרטי האחרון שמנע קיום של חתונות גאות הוסר - והחתונות יצאו לדרך: ברחבי יבשת אוסטרליה נערכו במהלך הלילה (יום ג') טקסי נישואים חד-מיניים, זאת לאחר שלפני חודש בדיוק - ב-9 בדצמבר 2017 - אישר הפרלמנט האוסטרלי את קיומן, אך דרש מהזוגות להודיע על כוונתם לקיים את הטקסים 30 יום מראש.

 

במלבורן, העיר השנייה בגודלה ביבשת, נישאה דיאנה ריביירו לבת זוגה דין בטקס צנוע שכלל כ-60 אורחים, ובמהלכו ציינה הראשונה כי "עבורי, דין תמיד הייתה אשתי ואהבת חיי. כמובן שהחוק שמתיר לנו להינשא לא ישנה את זה", והביעה סיפוק מהחוק שעבר: "בסופו של דבר מדובר על שוויון". גם קרייג ברנס ובן זוגו לוק סאליבן, בני 29, נשבעו אמונים זה לזה בטקס שנערך בעיירה במזרח המדינה. "זו דרך נוספת להראות את אהבתך והערכתך לבן זוגך בפני יקיריך".

 

"חלמנו להיות הזוג הראשון שמתחתן". היקסון ובת זוגה (צילום: EPA) (צילום: EPA)
"חלמנו להיות הזוג הראשון שמתחתן". היקסון ובת זוגה(צילום: EPA)

 (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)

 (צילום: AP) (צילום: AP)
(צילום: AP)

בניוקאסל שמצפון לסידני נישאה רבקה היקסון (32) לבת זוגה זה תשע שנים, שרה טרנבול (34). היקסון תיארה את התקופה שבה המתינו השתיים לאישור החוק בפרלמנט האוסטרלי כ"נוראית" וציינה כי היא ובת זוגה חלמו להיות הזוג הגאה הראשון שמתחתן באוסטרליה.

 

"פרק חדש בחיי האומה"

גם לייני קרמיקל (51) ושותפתה לחיים רוז קיטשק (46) נישאו לאחר שמועד 30 הימים פקע, בטקס מצומצם שנערך לפנות בוקר בפני 65 אורחים בעיירת הולדתם פרנקלין. "זה עידן חדש", אמרה קרמיקל.

 

עו"ד רודני קרום, שנודע בתמיכתו בנישואים חד-מיניים ונכח בחתונת השתיים, אמר כי "החתונה הזו מסמלת את תחילתו של פרק חדש בחייהן של בנות הזוג הללו, אך זה גם פרק חדש בחיי האומה הזו".

 

 (צילום: AFP) (צילום: AFP)
(צילום: AFP)

 (צילום: EPA) (צילום: EPA)
(צילום: EPA)

 (צילום: Getty) (צילום: Getty)
(צילום: Getty)

בנובמבר 2017 הצביעו אזרחי אוסטרליה במשאל עם בעד החקיקה שהתירה לבסוף נישואים חד-מיניים, ולאחר מכן הודיעה לשכת הסטטיסטיקה האוסטרלית כי רוב של 61.6 אחוזים הצביע בעד החקיקה, מול 38.4 אחוזים שהצביעו נגדה.

 

במשאל, שנערך באופן התנדבותי באמצעות הדואר, השתתפו כמעט 80 אחוזים מבעלי זכות הצבעה במדינה - יותר מהמשתתפים במשאל העם שהתקיים ביוני 2016 בנוגע ל"ברקזיט", שעסק בעזיבת בריטניה את האיחוד האירופי. כעת אוסטרליה היא המדינה ה-26 מבין המדינות המפותחות דוברות האנגלית שמתירה נישואים חד-מיניים.

 

בספטמבר האחרון, לפני תחילת המשאל, הפגינו בסידני יותר מ-20 אלף בני אדם בדרישה להתיר נישואים חד-מיניים. מארגני ההפגנה טענו כי זה היה מפגן התמיכה הגדול ביותר בזכויות הלהט"בים בתולדות אוסטרליה. ראש הממשלה מלקולם טרנבול הודיע לפני המשאל כי יצביע בעד, בניגוד לראש הממשלה לשעבר ג'ון הווארד, ממנהיגיה הקודמים של מפלגתו - שהתנגד לחקיקה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים