שתף קטע נבחר

אלפי אסירים איראנים ניצלו מהוצאה להורג

אחרי שבאיראן הודו שהגזימו במספר ההוצאות להורג מנסח חוק חדש את העונש למורשעים בעבירות סמים. כ-5,000 נידונים למוות יישלחו למאסר במקום לתלייה

אלפי אסירים שנידונו לעונש מוות בגלל עבירות סמים יינצלו מהוצאה להורג באיראן, בעקבות רפורמה בחוק הענישה. ראש הרשות השופטת, האייתוללה סאדק לריג'אני, הורה אתמול (יום ג') לשופטים לבחון מחדש, ובזריזות, את כל התיקים של הנידונים למוות.

 

במסגרת ההקלה החדשה מעריכים באיראן שכ-5,000 אסירים יינצלו ממוות בתלייה. רובם יישלחו לעונשי מאסר של בין 25 ל-30 שנה. איראן לא מספקת נתונים רשמיים על הוצאות להורג, אך ארגון זכויות האדם "אמנסטי" העריך שבשנת 2016 רק סין הקדימה אותה במספר ההוצאות להורג.

כ-5,000 יינצלו מעונש מוות ()
כ-5,000 יינצלו מעונש מוות
בשנה הקודמת, 2015, הייתה איראן ראשונה במספר ההוצאות להורג. לפי "אמנסטי" לפחות 977 בני אדם הוצאו להורג ברפובליקה האיסלאמית, רובם בגלל עבירות של סחר בסמים.

 

באוגוסט 2016 אמר שר המשפטים האיראני, מוסטפא פורמוחמאדי, שאיראן מחפשת "ענישה יעילה" שתחליף את ההוצאות להורג. השר הודה שחשב שעונשי המוות יפחיתו את מספר הפשעים החמורים, אך התבדה. הוא אמר שעונש המוות לא משיג את האפקט הרצוי, ושיש לשמור את עונש המוות בתלייה "לאנשים מושחתים".

 

ראש הרשות השופטת למעשה הורה ליישם תיקון לחוק הסמים במדינה, שאושר בקיץ בפרלמנט אחרי ויכוח של שנים בנושא בין המשטרה, הפוליטיקאים ומערכת המשפט. במסגרת החוק החדש יוצא להורג רק מי שהחזיק יותר מ-50 ק"ג אופיום ומריחואנה או יותר מ-2 ק"ג הירואין, קוקאין ואמפטמין.

 

החוק הקודם גזר עונש מוות על מי שהחזיק ברשותו יותר מ-20 ק"ג אופיום ומריחואנה או יותר מ-30 גרם הירואין ואמפטמין. החוק החדש עדיין מטיל עונש מוות על מי שעמד בראש כנופיות סמים וניצל קטינים כדי לבצע עבירות סמים, או החזיק נשק בזמן ביצוע העבירות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
"לבחון בזריזות את התיקים של הנידונים למוות"
מומלצים