שתף קטע נבחר

אתיופיה אוסרת על זרים לאמץ

אתיופיה חוששת שההורים מחו"ל יפגעו בילדים המאומצים, על רקע הזעזוע מהורים אמריקנים שהרעיבו למוות ילדה. מ-1999 נמסרו אלפי ילדים אתיופים לאימוץ בארה"ב. בין המאמצים: אנג'לינה ג'ולי ובראד פיט

הפרלמנט באתיופיה החליט לאסור על זרים לאמץ ילדים במדינה, מחשש שההורים המאמצים יתרשלו בטיפול בילדים וינצלו אותם.

 

החלטת הפרלמנט מגיעה אחרי ויכוח סוער במדינה האפריקנית. חלק מהפוליטיקאים הביעו חשש שלרשויות במדינה אין את היכולת להתמודד עם השלכות האיסור. מנגד טען המרכז הלאומי החדש לשלום הילד שהאתיופים היתומים צריכים לגדול רק במולדתם, ולספוק את המסורת וההשפעות התרבותיות.

בראד פיט עם זהרה מארלי ב-2005 (צילום: gettyimages) (צילום: gettyimages)
בראד פיט עם זהרה מארלי ב-2005(צילום: gettyimages)
 

לפי מחלקת המדינה האמריקנית אתיופיה היא אחת המדינות הפופולריות על אמריקנים שרוצים לאמץ ילד מעבר לים. בין 1999 ל-2016 אימצו אזרחים אמריקנים יותר מ-15 אלף אתיופים, כולל אנג'לינה ג'ולי ובראד פיט שאימצו ב-2005 את זהרה מארלי. מדינות אחרות שמובילות באימוץ ילדים אתיופים הן צרפת, איטליה וספרד.

 

ההחלטה האתיופית התקבלה בעקבות הזעזוע ממותה של האנה, ילדה אתיופית שנמסרה להורים מאמצים בארה"ב ומתה במאי 2011 בחצר המשפחה. לארי וויליאמס ורעייתו קארי הורשעו ב-2013 שהרעיבו למוות את הילדה המאומצת.

ג'ולי ובתה זהרה לפני שנתיים (צילום: gettyimages) (צילום: gettyimages)
ג'ולי ובתה זהרה לפני שנתיים(צילום: gettyimages)

בנובמבר האחרון הביעה ארה"ב בפני ממשלת אתיופיה את החשש מהגבלות האימוץ החדשות. לטענת פוליטיקאים באתיופיה המדינה צריכה לטפל בעצמה ביתומים ובילדים אחרים שזקוקים לאימוץ - ולא לשלוח אותם לעתיד של חוסר ודאות בחו"ל.

 

לטענת ארגוני זכויות אדם תהליך האימוץ באתיופיה הוא בעייתי, ומאפשר למבריחים לסחור בילדים. בעקבות הטענה הזו אסרה דנמרק לפני שנתיים על אזרחיה לאמץ ילדים אתיופים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: gettyimages
אנג'לינה ג'ולי ובתה זהרה מארלי
צילום: gettyimages
מומלצים