שתף קטע נבחר

התפתחות בחקירת שומר החשוד בביצוע עבירות מין: "היועצת לא חקרה ולא טיפלה"

ההורים זועמים על התנהלות בית הספר וטוענים כי התגלו כשלים בהתנהלות יועצת בית הספר בטיפול במקרים, ואף דרשו להוציאה לחופשה. ממשרד החינוך נמסר: "עד שהוגשה תלונה, איש מצוות בית הספר לא ידע דבר על התנהלות המאבטח"

התפתחות נרשמה היום (ה') בחקירת החשדות נגד שומר בית ספר יסודי באזור השרון החשוד בביצוע עבירות מין חמורות בתלמידות בנות 8-7. בנוסף, תלונות נוספות הוגשו נגדו בגין ביצוע מעשים מגונים חמורים בילדים. הורים זועמים ואומרים: "הכתובת הייתה על הקיר. התגלו כשלים רבים בהתנהלות בית הספר". בית משפט השלום בפתח תקווה אסר לפרסם את פרטי החשוד.

 

מורה פוטר: "חשף תלמידים בכיתה ה' לתכנים מיניים"

 

החשוד, בן 73, שבבית הספר זכה לכינוי "השומר חביב" נמצא במעצר זה כמה שבועות בחשד לביצוע העבירות. מה שהתחיל בתלונה אחת גדל, והיום יש כבר תלונות רבות של תלמידות שסיפרו כי הותקפו מינית על ידו בביתן השומר.

 

ההורים זועמים על מה שקרה ולטענתם חלק ניתן היה למנוע חלק מהאירועים אילו בית הספר והמועצה שבתחומה נמצא בית הספר היו ערים להתרחשויות. לדברי ההורים השומר כיסה את קירות הביתן שלו בקרטונים מבפנים ובאדניות פרחים מבחוץ, כך שאף אחד לא יכול לראות את המתרחש בתוך הבוטקה. "זוהי עמדת שומר ולא חדר פרטי. אחת האימהות התלוננה על הנושא למנהלת בית הספר והנושא כמובן לא טופל", אומרים הורים.

 

ההורים מוסיפים: "ביולי אשתקד הגיעה תלונה מהורים שהשומר נישק את הילדה שלהם בפה. מאחר שהדבר התרחש במסגרת קייטנת קיץ יועצת בית הספר לא ראתה לנכון לטפל בנושא, כי הקייטנה אינה בתחום טיפולה - למרות שהשומר הוא אותו שומר, בית הספר הוא אותו בית הספר והילדה היא אותה הילדה". "אימא אחרת התלוננה בפני היועצת שהילדה שלה אומרת שלשומר יש כתם לידה באזור מוצנע. תשובת היועצת הייתה שהן יודעות שהילדה שלה מפנטזת וממציאה סיפורים לעיתים. הנושא לא נחקר ולא טופל", סיפרו ההורים.

 

עוד טוענים ההורים כי "האחת האימהות דיווחה למורה שהילדה שלה כל הזמן הולכת לביתן השומר בכל הפסקה במקום לשחק עם החברות שלה – עוד התנהגות חריגה שלא טופלה או נחקרה". "מבחינת ההורים, בית הספר איפשר לשומר שעובד בבית הספר כבר ארבע שנים ליהנות מפעילותו הפדופילית החשודה ללא הפרעה. אי אפשר כרגע לאמוד את גודל הנזק הנוראי שנגרם לילדים בבית הספר. זהו בית ספר עם 500 תלמידים - 1000 הורים. התחושה היא שישנה תחושת השתקה וטיוח של הפרשה", אמרו בנוסף.

 

בעקבות החשדות דרשו ההורים להוציא לחופשה את היועצת, שלכאורה ידעה על האירועים הללו ולא חקרה או טיפלה. "היועצת יצאה לחופשה מאולצת. חובת הדיווח חלה על כל איש מקצוע שעובד עם ילדים שנחשבים חסרי ישע, ובמיוחד על יועצת בית הספר, שאגב לא עדכנה את מנהלת בית הספר", מסרו ההורים.ההורים מוסיפים ואומרים: "הוקם צוות ניהול משבר בבית הספר על ידי הנהגת ההורים והוקמה גם ועדת בדיקה מטעם משרד החינוך. הורים רבים זועמים על התנהלות צוות בית הספר וחוסר הטיפול המשווע של כל הגורמים המטפלים".

 

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "משרד החינוך מתייחס לאירוע במלוא החומרה, הן מבחינה טיפולית-חינוכית, והן מבחינת אבטחת המוגנות של כל הילדים. יודגש שעד שהוגשה תלונה, איש מצוות בית הספר לא ידע דבר על התנהלות המאבטח".

 

מיד כאשר התבררה התנהלותו, צוות בית הספר פעל בהתאם להנחיות. כמו כן, הנהלת בית הספר קיימה פגישה עם הורי התלמידים ודיווחה להם על האירוע, וכן הוקם צוות בין-מקצועי שכולל את נציגי הרשות המקומית, השירות פסיכולוגי ייעוצי והפיקוח, אשר ליוו את כל מעגלי הפגיעה: תלמידים, מורים, הורים וצוות בית הספר. נמשיך ללוות אותם ככל שיידרש".

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אילוסטרציה: Shutterstock
אילוסטרציה
אילוסטרציה: Shutterstock
מומלצים