שתף קטע נבחר

שרה אנג'ל ספדה לשופט וינוגרד שזיכה אותה: "תודה לך איש יקר, הצלת את חיי"

לאחר מותו של שופט העליון אליהו וינוגרד נזכרה שרה אנג'ל בזיכוי המהדהד ובפגישה עם השופט לפני כשנה: "התרגשתי כמו ילדה קטנה ורעדתי כמו עלה נידף". היא סיפרה כיצד במהלך המשפט, כתב מילון לשפת עבריינים: "יש לי באות נ' - נגלה, באות ע' - עוונטה, באות w - נכניס את המילה וואהבוה"

 

אליהו וינוגרד ושרה אנג'ל  (צילום: מיכאל קרמר, מאיה גול) (צילום: מיכאל קרמר, מאיה גול)
אליהו וינוגרד ושרה אנג'ל (צילום: מיכאל קרמר, מאיה גול)

שרה אנג'ל ספדה בפוסט בפייסבוק לשופט שזיכה אותה אליהו וינוגרד, שהלך לעולמו שהוא בן 91'.

 

בין שלל המשפטים שניהל שופט העליון ונשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב לשעבר, היה גם המשפט המתוקשר משנות ה-80', שבו הואשמו העבריין שמעיה אנג'ל ושרה אנג'ל, אז אשתו וכיום סופרת, במעורבות ברצח הכפול של שולמית שלי ומישל נחמיאס.

 

שמעיה אנג'ל, שכבר איננו בין החיים, הורשע ברצח הכפול בבית המשפט המחוזי בתל אביב. שרה אנג'ל, אז צעירה בשנות ה-20' המוקדמות לחייה, זוכתה. השופט וינוגרד כתב עליה בעת הזיכוי: "אני בדעה ששרה הייתה בסוד האירועים. אך מכאן ועד לקבלת דברי העדים על היותה יוזמת משדלת ומתכננת את רצח השניים - עדיין המרחק רב". בהמשך גוללה אנג'ל את סיפור חייה בספרה "מלאך או שטן".

 

היום כאמור התייחסה לוינוגרד בדף הפייסבוק שלה: "הייתי ילדה בת 22. והמשפט התנהל ברציפות שנתיים. מעבר לעדויות שנשמעו ולראיות שהוצגו, ניכר על השופט וינוגרד שהוא רוצה לרדת לחקר האמת עד הליבה. הוא לא הניח לשום אמירה או מבט לעבור לו מתחת לרדאר. הכול הוא רשם בפנקס קטן".

 (צילום: אלכס קולומויסקי) (צילום: אלכס קולומויסקי)
(צילום: אלכס קולומויסקי)
 

"זה היה משפט שערורייתי, מסוכן ומטורף. חלק מהנאשמים קיללו והעיפו חפצים על השופטים. שמעיה בכלל התנהג כאיש שנטרפה עליו דעתו, והוא נחוש לחטוף מאסר עולם ויהי מה. הוא ירק על וינוגרד ופגע במצחו של שופט אחר, הוא זרק עליו קופסאות סיגריות... הכול מתואר בספר פרט לפרט".

 

"השופט ויונגרד נתן פייט: הוא הורה לכבול את שמעיה, להוריד אותו למרתף, לעיתים נזף בו כילד, לעיתים הטיף לו מוסר. הרבה פעמים היה סתם משועשע. ואז התגלה שהוא גם בדרן. מכיוון שרוב העדים והנאשמים היו עבריינים והעגה שדוברה בבית המשפט לא הייתה נהירה לשופטים, וינוגרד המציא מילון פשע. ובכל פעם שהייתה נזרקת בחלל האולם מילה שאינה מוכרת לו, הוא היה עוצר את הישיבה, מכניס אותה למילון ומקריא: 'יש לי באות נ' - נגלה, באות ע' – עוונטה, באות w - נכניס את המילה וואהבוה' וכן הלאה. ידעתי שהוא איש מצחיק. פשוט הסיטואציה הייתה לא מצחיקה".

 

"פעם שמעיה אמר לי: 'אם הצלת חיי אדם, הוא ישנא אותך אחר כך. זה חוב גדול מדי'. משפט חכם שיש להתעכב עליו. לא במקרה שלי. איך אפשר לשנוא איש שלא רק זיכה אותי אלא גם הוציא אותי מחיי חושך לאור?" היא סיפרה כיצד לפני כשנה זכתה לפגוש את השופט באירוע חברתי. "התרגשתי כמו ילדה קטנה ורעדתי כמו עלה נידף. וינוגרד לא השתנה - היה זקן, נשאר זקן. אני לעומת זאת השתניתי מאוד. מנערה הפכתי לאישה. כשלחצנו ידיים הוא הביט למרחק כמו ציפה שאותה שרה אנג'ל ורודת לחיים תופיע לפניו. אם התאכזב הוא לא הראה".

 

"אחר-כך ישבנו בסלון, השקנו כוסיות יין. וכל הזמן צבטתי את עצמי בירך כדי לוודא שזה אמתי, שאני אכן שותה יין עם השופט שזיכה אותי לפני 34 שנה. זה באמת היה אחד הקטעים הסוריאליסטיים שעברתי בחיי. ישבנו סמוכים עם הכוסיות. וינוגרד סיפר לי שקרא את 'מלאך או שטן', ומאוד נהנה, גם מדמותו כפי שהוצגה. הייתה זאת הזדמנות חד-פעמית ונדירה. רכנתי אליו ולחשתי באוזנו: 'תודה רבה. אתה הצלת את חיי'. וינוגרד הפנה את פניו אלי, חייך חיוך רחב, הרים את כוסו, ואמר לי: 'לחיים'. כמו הצדיק שהיה, הוא מת בן 91, צלול, חד וחם. תודה לך איש יקר. תודה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מיכאל קרמר, מאיה גול
שרה אנג'ל והשופט וינגורד שנפטר בסוף השבוע
צילום: מיכאל קרמר, מאיה גול
מומלצים