שתף קטע נבחר

 

רכבת קלה ביפו: יוצאות לדרך העבודות בשד' ירושלים

החל ממחר בלילה ולמשך כשנה יתבצעו עבודות ביפו במסגרת הקו האדום שיקשר בין פתח תקווה לבת ים. שדרות ירושלים, שהוקמו ב-1915, ישנו את פניהן - אך תושבים מבוגרים חוששים מפגיעה בתחבורה הציבורית הקיימת

 

הדמיית עבודות הרכבת הקלה ביפו    (נת"ע)

הדמיית עבודות הרכבת הקלה ביפו    (נת"ע)

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

חברת נת"ע, שאחראית על הקמת הרכבת הקלה בגוש דן, תתחיל מחר (ב') בלילה את העבודות בשדרות ירושלים ביפו, כחלק מבניית הקו האדום שיקשר בין פתח תקווה לבת ים. הקו ינוע לאורך 2.8 ק"מ ועליו מתוכננות להיבנות שש תחנות במפלס הרחוב.

 

העבודות כוללות הנחת מסילות, פעולות תשתית, פיתוח, תאורה וסלילה. בשלב הראשון יתבצעו עבודות במקטע שבין הרחובות הגיבורים לבעש"ט בדרום השדרה. במהלך העבודות במקטע זה, שיימשכו לאורך שנה, תתאפשר נסיעה של תחבורה ציבורית ושל רכב פרטי בשני כיווני הנסיעה, אם כי הנתיבים יצומצמו לסירוגין - חלקם יעברו לרחוב שלבים המקביל. במידת הצורך, כך ציינו בנת"ע, תתאפשר פריקה וטעינה של משאיות שמביאות אספקה לחנויות בשדרה ברחובות החוצים את השדרה. העבודות בחלק הצפוני בשדרה, סמוך לגבול עם בת ים, יתבצעו במהלך השנתיים הקרובות.

 

"רחוב מנוהל תנועה" 

לפי התוכנית שאושרה, השדרה ההיסטורית מרחוב ארליך וצפונה תרוצף בגובה אחיד מצד לצד, ואת שדרת העצים המרכזית יגביהו בעשרה סנטימטרים כדי ליצור מרחב שבו ינועו הולכי רגל ורוכבי אופניים, אלה לצד אלה. לאורך הקטע שבין רחוב ארליך לרחוב אילת יהיו מקטעים לא רציפים בנתיב מקביל לרכבת הקלה שבהם תתאפשר תנועת רכב בנתיב שייקרא "רחוב מנוהל תנועה". השעות והרשאות לנסיעה ייקבעו במסגרת ניהול התנועה שייקבע על ידי עיריית תל אביב-יפו. בשנת 2020 מתכננת נת"ע לבצע את נסיעת המבחן הראשונה ובסוף 2021 היא מתכננת להפעיל את הקו בצורה מסחרית.

 

רבים מתושבי יפו, חלקם מבוגרים וחלקם דוברי ערבית, הביעו הסתייגות מתוכנית הבנייה בשדרה שהולכת לשנות את פניה. בשיחות שקיימו התושבים עם בכירי העירייה בשנה האחרונה הם הביעו חשש מעצירת התחבורה הציבורית הפועלת בשדרה באופן כמעט מוחלט. כיום נעים בשדרה כ-170 אוטובוסים בשעה בממוצע.

הדמיית הרכבת הקלה ביפו ()
הדמיית הרכבת הקלה ביפו

 

 

שדרות ירושלים הוקמו בשנת 1915 על ידי המושל הטורקי של יפו חסן בק בעיצומה של מלחמת העולם הראשונה. ייעודן המקורי היה לחבר את פרדסי יפו אל מרכז העיר, והיא הוקמה במהירות ובעבודות כפייה שהטיל המושל על תושבי יפו היהודים והערבים. עצי הפיקוס בשדרה, חלקם בני 80 שנה ויותר, הפכו לחלק בלתי נפרד ממנה, וחשש התושבים מעקירתם הוביל בעבר לעצומות ומחאה.

 

29 עצי פיקוס ייכרתו בשדרה ההיסטורית ברציפי תחנות שלמה, בן צבי וארליך מתוך 860 עצים המוצבים בשדרה. במקביל יועתקו ארבעה עצי פיקוס עקומים, שמפריעים לתנועת הרכבת, למקום אחר - הזזה שתעלה ארבעה מיליון שקלים. במהלך העבודות ייעקרו עוד כ-50 עצים מזנים אחרים, בהם עצי זית ועצי וושינגטוניה, ובמקומם נת"ע תיטע כ-280 עצים נוספים לאורך המדרכות וברציפים.

 

מנכ"ל נת"ע, יהודה בר-און, הבטיח כי החברה תעשה כל שביכולתה כדי לצמצם את ההפרעה לתושבים ולעסקים בזמן העבודות. "אנחנו ממשיכים להתקדם לפי לוח הזמנים לביצוע הקו", אמר בר-און. "הקו האדום ישנה את פני המטרופולין ואת פני השדרה בפרט לא רק מבחינת הנגישות התחבורתית, אלא גם ברמת איכות הסביבה ואיכות החיים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים