שתף קטע נבחר

נתניהו בהודו: "מחסלים מנהרות באופן שיטתי. שלא יתעסקו איתנו"

בפגישה עם שרת החוץ של הודו התייחס ראש הממשלה לפיצוץ המנהרה שנחפרה מתחת למעבר כרם שלום: "חושב על העבודה הנפלאה שעשו חיילי צה"ל אתמול". מתאם פעולות הממשלה בשטחים לתקשורת הערבית: "המוח היהודי מצא פיתרון לכל מנהרות הטרור"

 

 

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הערב (יום א') בהתייחסו לפיצוץ המנהרה שנחפרה מתחת למעבר כרם שלום: "כשאני נמצא פה בהודו אני חושב עליכם, חיילי צה"ל, על העבודה הנפלאה שעשיתם אתמול, שחיסלתם עוד מנהרה. אנחנו מחסלים באופן שיטתי את תשתית המנהרות של חמאס ושל הג'יהאד האיסלאמי - שלא יתעסקו איתנו", אמר נתניהו בפתח פגישתו עם שרת החוץ של הודו סושמה סוואראג'.

 

השמדת המנהרה בכרם שלום: חמאס ניסה לרמות את מצרים

 

נתניהו אמר לשרה כי "זה כבוד ועונג אמיתי להיות כאן. יש התלהבות רבה, לא רק ברמת הממשלה והמנהיגים - יש התלהבות גם בקרב העם. זה מחמם את הלב ואני מבקש להודות לך על קבלת הפנים הזאת. אני מצפה לדון איתך כיצד נוכל לשפר עוד יותר את הקשרים בינינו. אנחנו פה בהודו בביקור היסטורי. חשוב למדינת ישראל שאחת המעצמות הגדולות בתבל רוצה לפתח איתנו קשרים הדוקים בכלכלה, במסחר, בביטחון, בחקלאות, בהרבה מאוד תחומים".

 

נתניהו ושרת החוץ ההודית סוואראג': "ביקור היסטורי" (צילום: אבי אוחיון/לע"מ) (צילום: אבי אוחיון/לע
נתניהו ושרת החוץ ההודית סוואראג': "ביקור היסטורי"(צילום: אבי אוחיון/לע"מ)

הזוג נתניהו במעונו של ראש ממשלת הודו מודי (צילום: אבי אוחיון/לע"מ) (צילום: אבי אוחיון/לע
הזוג נתניהו במעונו של ראש ממשלת הודו מודי(צילום: אבי אוחיון/לע"מ)

 (צילום: אבי אוחיון/לע"מ) (צילום: אבי אוחיון/לע
(צילום: אבי אוחיון/לע"מ)

 

שרת החוץ בירכה את נתניהו: "התחושה היא הדדית. ציפינו בשקיקה לביקורך. אחרי הביקור של ראש הממשלה מודי, כולנו מתרגשים מאוד לקבל את פניך בהודו; והיום, החלום הזה התגשם". שרת החוץ הדגישה את הידידות החמה והמיוחדת בין המדינות וציינה כי ברצונם להעמיק את שיתופי הפעולה בכל התחומים.

 

 

"כפי שיש כיפת ברזל, יש כיפה טכנולוגית מתחת לאדמה"

מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב (פולי) מרדכי, התייחס אף הוא להשמדת המנהרה בריאיון לערוץ הטלויזיה הערבי "אל-חורה". "הגאונות הישראלית והמוח היהודי מצאו פתרון לכל מנהרות הטרור", הכריז מרדכי והבהיר: "כפי שיש 'כיפת ברזל' לאוויר, יש כיפה טכנולוגית מפלדה מתחת לאדמה".

 

אלוף מרדכי הוסיף: "אני רוצה לשלוח מסר לכל מי שחופר ומתקרב למנהרות: כמו שראיתם בחודשיים האחרונים, במנהרות האלה יש רק מוות. אני גם מתפלא מכיוון שאלה ימים של פיוס, ואילו את המנהרה הזאת חפרו לכיוון ישראל ומשם למצרים. איזה מסר זה למצרים החשובה שחמאס חופר מנהרה לכיוונה? מצרים! מצרים, שהייתה אחראית לפיוס ותמכה בו?".
 
לדברי המתפ"ש, לישראל "יש מידע על מנהרות נוספות ובקרוב נשמע על חשיפת המנהרות הקיימות. כפי שאמרתי, המוח היהודי מצא פתרון למנהרות ובקרוב יציג "כיפה" טכנולוגית מפלדה, שתחשוף את כל המנהרות".
 

מפקד החטיבה הדרומית באוגדת עזה, אלוף-משנה קובי הלר, אמר כי "בתקופה האחרונה פועל צה"ל במערכה רחבה נגד המנהרות שנחפרות על-ידי ארגוני טרור שונים ברצועת עזה לעבר שטח מדינת ישראל. שיתוף פעולה יוצא דופן ושילוב זרועות יחד עם כוחות הנדסה, מודיעין ואנשי המעבדה הטכנולוגית לגילוי המנהרות באוגדת עזה, הביא לפריצת דרך בתחום הטכנולוגי ולהישגים משמעותיים מאוד בתחום גילוי התת-קרקע".

 

לדבריו, "המנהרה, עוברת מתחת למעבר הסחורות היחיד משטח מדינת ישראל לרצועת עזה ובצמוד לצינורות הגז והסולר אשר ייתכן שהיו היעד של מנהרת הטרור. קרבת המנהרה לשטח המעבר מסכנת את המשך פעילותו כעורק חיים ראשי לרצועת עזה".

 

"ארגון הטרור חמאס הוא הריבון ברצועת עזה ועליו האחריות למנוע כל פעולת טרור שתפר את ריבונות מדינת ישראל לרבות בתווך התת-קרקעי. חיל האוויר תקף את המנהרה בצד הפלסטיני מזרחית לרפיח, מרחק של מאות מטרים משטח מדינת ישראל. בפעולה זו, סיימנו את השמדת המנהרה והיא אינה מהווה יותר איום של תושבי עוטף עזה".

 

המנהרה שהושמדה (צילום: דובר צה"ל) (צילום: דובר צה
המנהרה שהושמדה(צילום: דובר צה"ל)

אורכה של מנהרת הטרור כקילומטר וחצי והיא נחפרה מרפיח עד לצד המצרי, ועברה מתחת למעבר הסחורות היחיד מישראל לרצועה. אמש סמוך ל-23:00 הפציצו מטוסי קרב את פתח המנהרה בצידה העזתי, בעיר רפיח, כ-900 מטרים מהגבול עם ישראל.

 

 

בשטח הישראלי היא עברה לאורך 180 מטרים, מתחת לאתרים מרכזיים במעבר כרם שלום שנסגר היום לתנועה: מתחת לצינורות הגז והסולר דרכם מוזרמת האנרגיה לתושבי הרצועה ומתחת לאנטנה של מתחם המעבר.

 

השיטה שבאמצעותה טופלה המנהרה, רביעית שצה"ל זיהה והשמיד בשלושת החודשים האחרונים, היא שונה מהפעמים הקודמות, והיא חלק מהמערכת הכללית של ישראל נגד האיום המנהרות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אבי אוחיון/לע"מ
נתניהו ושרת החוץ ההודית
צילום: אבי אוחיון/לע"מ
מומלצים