תורים של שעות בביקורת הדרכונים בעובדה: "אין כוח אדם"
נמל התעופה הסמוך לאילת רואה עלייה דרמטית של נוסעים - אך לא של בקרי גבולות. התוצאה: תורי ענק של שעות אחרי הנחיתה. נציגי רש"ת ורשות האוכלוסין מגבשים תוכנית להוספת עמדות בידוק, אך לטענתם משרד האוצר לא מאשר הוספת תקנים: "העובדים קורסים תחת הנטל"
תקועים שעות בתור. הנוסעים בעובדה
עשרות ישראלים ותיירים מפולין ומגרמניה, שרק נחתו בישראל בנמל התעופה עובדה הסמוך לאילת, נאלצו לעמוד הערב (יום ב') שעות ארוכות בעמדות ביקורת הדרכונים. העובדים טוענים ש"קרסו תחת העומס". בחודשים האחרונים התקיימו פגישות בין נציגי רשות שדות התעופה לבין נציגי רשות האוכלוסין וההגירה כדי לגבש תוכנית שבמסגרתה יתווספו עמדות בידוק דרכונים עם העלייה הדרמטית בכמות הנוסעים – אולם לטענתם, משרד האוצר מסרב לאשר הוספת תקנים.
כתוצאה מהעיכוב האדיר הערב בכניסה לישראל, הטיסות שמפעילה חברת "רייאנאייר" בחזרה לגרמניה ולפולין ימריאו גם הן באיחור. "בעמדות היו רק שני עובדים שצריכים לטפל ביותר מ-300 נוסעים שרק נחתו בישראל", ניסה להסביר אחד מעובדי נמל התעופה עובדה. "מצד אחד מגיעים לישראל הרבה מאוד תיירים ומצד שני אין יכולת לקלוט אותם וזה הזוי".
אלכסה, תיירת שהגיעה על טיסת רייאנאייר מפוזנן (FR1916), ציינה תוך כדי עמידה בתור הארוך שהופתעה מההתנהלות בשדה. "זה לקח כמעט שעה וחצי להיכנס לישראל", סיפרה. "ראיתי רק שני שוטרים (הכוונה לבקרי גבולות, א"ב) שנמצאים בעמדות וחשבתי שדווקא בישראל ההליך הזה אמור להיות יעיל יותר. למה לא היו עוד שוטרים? הגעתי לישראל לטיול של שבוע. עכשיו נוסעים לאילת וברביעי לתל אביב".
בימים האחרונים מתריעים עובדי ביקורת הגבולות של רשות האוכלוסין וההגירה על עומס כבד בעובדה כתוצאה מעלייה דרמטית בכמויות הנוסעים הנכנסים לישראל ויוצאים ממנה. בוועד העובדים ציינו כי מאז שנת 2010 לא אושרו תקנים חדשים, כך שהעובדים קורסים תחת הנטל.
מרשות האוכלוסין וההגירה נמסר: "מצוקת כוח האדם בביקורת הגבולות מוכרת לנו. לשם גיוס כוח אדם נוסף תוקצבנו על ידי רשות שדות התעופה ואנו נמצאים במשא ומתן עם משרד האוצר במטרה להתחיל את הגיוסים בקרוב".
ממשרד האוצר נמסר בתגובה: "רשות האוכלוסין קיבלה תוספת משמעותית של תקנים בתקציב המדינה לשנת 2019 והיא מוזמנת לעשות בה שימוש כראות עיניה".
כך זה נראה: תורים של שעות בעובדה
מומלצים