שתף קטע נבחר

ברחה מבית הזוועות עם טלפון ישן ותמונות מפלילות: "פחדתי שירצחו אותי"

הנערה האמיצה שנמלטה מהבית שבו כלאו הוריה אותה ואת 12 אחיה בתנאי התעללות סיכנה את חייה כדי להציל את משפחתה. ההורים הציגו לעולם "חיים מושלמים" ושלל תמונות של בילויים בדיסנילנד. "שמור מקום בגיהינום לאנשים כאלה", אמרו שכנים. "הילדים נראים כמו ערפדים"

 

משפחת טורפין במלואה לפני כשנתיים בלאס וגאס. "הציגו חיים מושלמים" ()
משפחת טורפין במלואה לפני כשנתיים בלאס וגאס. "הציגו חיים מושלמים"

הנערה בת ה-17 שהצליחה להימלט מבית הזוועות של הוריה בקליפורניה, שם החזיקו אותה ואת 12 אחיה ואחיותיה בתנאי רעב והיגיינה מזעזעים, אמרה לשוטרים שהיא מפחדת שהוריה ירצחו אותה אם יתפסו אותה, כך דיווחו הלילה (יום ד') כלי תקשורת בארה"ב ובבריטניה. הנערה האמיצה, שברחה מהחלון עם טלפון ישן בידה, היא שהביאה בתחילת השבוע לחשיפת ההתעללות הקשה בה ובאחיה, בני שנתיים עד 29, שנמשכה לפי החשד שנים ארוכות.

 

גורמים המעורבים בחקירה חשפו בפני עיתונאים את מראות האימה שגילו בבית משפחה טורפין בעיר פריס שבקליפורניה, אך הבהירו כי מדובר בחקירה רגישה ביותר וכי שלומם של הילדים הוא הדבר החשוב ביותר. שלשום נעצרו ההורים, דייוויד אלן טורפין (57) ולואיז אן טורפין (49), והם יואשמו בתשעה סעיפים של התעללות ובעשרה סעיפים של סיכון ילדים. דמי הערבות לשחרורם נקבעו על 9 מיליון דולרים לכל אחד.

 

הנערה שהצליחה לברוח חששה לחייה ואף פחדה שהוריה ינסו להרוג אותה אם יגלו שנמלטה, כך אמרה לשוטרים. היא יצאה דרך חלון הבית בשעה 6 בבוקר ביום ראשון ובידה טלפון ישן שמצאה בבית, שעליו עדויות מצולמות למתרחש בו. לאחר שהגיעה לאזור בטוח, לדעתה, התקשרה למוקד המשטרה ודיווחה כי היא ואחיה כלואים בביתם בניגוד לרצונם. השוטרים שהוזעקו למקום מצאו לפחות שלושה מבין הילדים כבולים בשלשלאות ובמנעולים לריהוט או לאזורים שונים בבית, שעלתה ממנו צחנה חזקה מאוד.
19 סעיפי התעללות וסיכון ילדים. דיוויד ולואיז טורפין (צילום: AFP) (צילום: AFP)
19 סעיפי התעללות וסיכון ילדים. דיוויד ולואיז טורפין(צילום: AFP)
"בראש שלה, היא סיכנה את חייה", אמר גורם בחקירה ל"מירור" הבריטי. המקור הוסיף כי הנערה שנמלטה "אינטליגנטית ביותר" אף שכנראה הייתה לה גישה מוגבלת ביותר לעולם החיצוני בילדותה. בשלב זה עדיין לא ברור בדיוק כמה זמן הוחזקו הילדים בתנאים שבהם נמצאו, ואיך הצליחו ההורים למנוע כל ניסיון בריחה.

 

השוטרים חשבו שהנערה בת ה-17 שדיווחה על הזוועה היא ילדה בת 10 בשל המצב הפיזי הקשה ביותר שהיא נתונה בו. תחילה אף לא הבינו ששבעה מבני המשפחה הם בגירים – כיוון שהם רזים באופן קיצוני.

 

"אם אתם יכולים לדמיין נערה בת 17 שנראית כמו בת 10, קשורה למיטה, בתת-תזונה ועם פגיעות לגוף הקשורות לכך, הייתי מכנה זאת התעללות", אמר מפקד משטרת פריס, גרג פלוס, לעיתונאים.

כלי תקשורת מחוץ לבית הזוועות (צילום: AP) (צילום: AP)
כלי תקשורת מחוץ לבית הזוועות(צילום: AP)

 (צילום: MCT) (צילום: MCT)
(צילום: MCT)
  

לפי המשטרה, ב-2014 עברה המשפחה מטקסס לעיר פריס, כ-110 קילומטרים דרומית-מזרחית ללוס אנג'לס. בני הזוג החליטו לחנך את הילדים בבית ולא לשלוח אותם לבית הספר. עוד נמסר מהמשטרה כי בשלב זה אין כל אינדיקציה לעבירות של התעללות מינית בילדים, אך חודד כי החקירה עדיין נמשכת. מכל מקום, הבהירו החוקרים, בני הזוג טורפין הם הוריהם הביולוגיים של כל 13 הילדים.

 

ב"ניו יורק טיימס" דווח כי מסמכים בקליפורניה מראים שהאב קיבל אישור מהמדינה לנהל בית ספר פרטי בביתו בשם the Sandcastle Day School. בבית הספר היו רשומים השנה שישה תלמידים בכיתה ו' עד י"ב, והאב היה רשום כמנהל המוסד.

 

"יש מקום מיוחד בגיהינום לאנשים כאלה"

ההורים, החשודים בהתעללות והזנחה חמורה ביותר של ילדיהם, הציגו לעולם תמונה אחרת לגמרי. בעמוד הפייסבוק המשותף של בני הזוג הם פרסמו תמונות שלהם עם ילדיהם בתלבושות אחידות ואת הבילויים המשפחתיים - בעיקר בדיסנילנד - חרף דיווחים על קשיים כלכליים של המשפחה.

 

הזוג הגיש בקשה לפשיטת רגל ב-2011 בהצהירם בפני בית משפט שנקלעו לחובות בגובה של 500-100 אלף דולרים. באותו הזמן עבד האב כמהנדס בחברת נורת'רופ גראמן, יצרנית מערכות ביטחוניות, והרוויח 140 אלף דולרים בשנה. האם הייתה רשומה כעקרת בית.

 

אחותה של האם, תרזה רובינט, אמרה בריאיון לרשת NBC בטנסי: "תמיד חשבנו שהיא חיה חיים מושלמים. היא הייתה מספרת לנו על נסיעות לדיסנילנד כל הזמן. הם נסעו לווגאס". לוחיות הזיהוי של שלושה מארבעת רכבי המשפחה הן DL4EVER, DSLAND, 4EVERDL – משחקי מילים הקשורים למילה "דיסנילנד".

 

"הם נראו חיוורים כמו ערפדים וגם מאוד רזים", סיפרה אחת השכנות, קימברלי מיליגן, על כמה מהילדים שהצליחה לראות פעמים ספורות מחוץ לבית. "הם אף פעם לא אירחו חברים או משפחה. הרבה דברים היו מוזרים בהם, אבל לא מספיק כדי להתקשר למשטרה. שמור לאנשים כאלה מקום בגיהינום".

 

שכנה נוספת, ג'וליה אולהה, סיפרה גם היא לרשת NBC: "הבית הזה שם - הוא נוראי. היה אפשר לראות שהם מאוד זהירים, הם לא רצו להסתכל על אנשים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
בני הזוג טורפין עם הילדים בלאס וגאס לפני שנתיים
מומלצים