שתף קטע נבחר

יוזמה חדשה: להתחתן עם פליטים כדי למנוע את גרושם

איילה רינג, נכדה של פליטים יהודים, יזמה רעיון כדי להשאיר בארץ פליטים שמיועדים לגירוש. "אנחנו מזועזעים מהיחס שיש לפליטים ורוצים להציל אותם, זה התחיל כרעיון רטורי והופתענו מכך שזה קורם עור וגידים"

 

 

"אנחנו מזועזעים מהיחס שיש לפליטים ורוצים להציל אותם. זה התחיל כרעיון רטורי, כדי לעורר את המודעות. אנחנו הופתענו מכך שזה קורם עור וגידים ומקווים שלא נצטרך להגיע לידי כך". איילה רינג, משוררת ופעילה במאבק נגד גירוש הפליטים התארחה היום (א') באולפן ynet וסיפרה על היוזמה החדשה שלה וחבריה - להתחתן עם פליטים כדי למנוע את גירושם מהארץ.

 

הפגנה של מבקשי מקלט מול הכנסת (צילום: AP) (צילום: AP)
הפגנה של מבקשי מקלט מול הכנסת(צילום: AP)
 

מה המשמעות של המהלך שאת רוצה לבצע?

"העניין הוא לעורר את המודעות. אנחנו חבורה של פעילים במאבק נגד גירוש הפליטים, כמובן שהם פליטים ולא מסתננים, זה מאוד מאוד חשוב. המודעות מתעוררת וצוברת תאוצה".

 

רינג עונדת על טלאי שחור, במסגרת מאבקה נגד גירוש הפליטים. "אני עצמי נכדה לפליטים. אבא שלי נולד במחנה פליטים באיטליה, בדרך לארץ. חלק מהעניין של לעורר מודעות זה גם לזעזע ואני חושבת שלאור מה שקורה אנחנו מוכנים לזעזע, כי אנחנו בעצמנו מזועזעים מהניסיון לגירוש. אנחנו רואים בעניין הזה דבר מאוד מאוד בהול".

 

רינג חוששת כי במקרים מסוימים, גירוש הפליטים עלול יהיה להוביל לרציחתם.  "ברגע ששולחים אותם הם חשופים לסכנות, מדובר בעונש של פליטות כששולחים אותן מכאן, ברצח של פליטים במדינות היעד".

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AP
הפגנה של מבקשי מקלט
צילום: AP
מומלצים