שתף קטע נבחר

טבח בתיכון בקנטאקי: בן 15 רצח שני תלמידים ופצע 17

הנער ירה למוות בנער ובנערה בני גילו - ופצע עוד 17 בני אדם. הוא נעצר רק אחרי רבע שעה. מניעיו אינם ברורים

נער בן 15 רצח הערב (יום ג') ביריות נער ונערה בני גילו ופצע עוד 17 בני אדם בטבח שביצע בבית ספר תיכון במערב קנטאקי שבארצות הברית. היורה הוכנע ונעצר כרבע שעה אחרי תחילת האירוע.

 

הירי החל בשעה 7:57 בבוקר (שעון מקומי) בבית ספר תיכון בעיר בנטון, כ-210 קילומטר מצפון-מזרח לנשוויל, טנסי. זהו רק האחרון בשורה של אירועי ירי שאירעו בבתי ספר יסודיים ובתיכונים ברחבי ארה"ב בשנים האחרונות.

זירת הירי בקנטאקי (צילום: CBSN) (צילום: CBSN)
זירת הירי בקנטאקי(צילום: CBSN)

הנער שפתח באש השתמש ככל הנראה באקדח. הוא צעד לתוך בית הספר - ואז החל לירות בחבריו לספסל הלימודים. מלבד שני ההרוגים, לפחות 14 מ-17 הנפגעים הנותרים הם תלמידים. המשטרה מסרה כי הנערה שנהרגה מהירי הוכרזה מתה במקום. לפחות ארבעה מהפצועים פונו לבית החולים במסוק.

 

מפקד המשטרה מסר כי היורה נעצר בסופו של דבר באמצעים לא אלימים. גורם ברשויות המקומיות אמר כי ההערכה היא שבירי לא היו מעורבים אנשים נוספים. בבית הספר לומדים 1,146 תלמידים. במחוז מרשל שבו הוא נמצא גרים כ-31 אלף בני אדם.

 

מושל קנטאקי, מאט בווין, אמר כי אירוע הירי הוא טרגדיה עצומה: "אי אפשר להאמין שדבר כזה קורה במקום קטן כמו שלנו".

 

כוחות הביטחון קיבלו קריאה ראשונה לזירה שתי דקות אחרי שהירי החל, ועברו עוד שבע דקות עד שהם הגיעו למקום. מושל קנטאקי אמר כי התגובה המהירה לדבריו של הרשויות מנעה הרוגים נוספים. נגד התלמיד היורה יוגש כתב אישום בגין שני סעיפי רצח וסעיפים נוספים של ניסיון לרצח. החוקרים בודקים כעת מה הרקע של התלמיד כדי להבין את מניעיו. פרטיו לא נחשפו.

 

במהלך האירוע ברחו מבית הספר כ-100 ילדים בחיפוש אחר מקום מבטחים. "היו בכי וצרחות", סיפר מיצ'ל גרלנד, העובד בסמוך.


פורסם לראשונה 23/01/2018 20:14

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: CBSN
זהות היורה אינה ידועה
צילום: CBSN
מומלצים