שתף קטע נבחר

האסון של משפחת ליפניק: "כבו שני מאורות גדולים"

ביישוב שבי שומרון מתקשים לעכל את מותם של אורי בת ה-12 ורואי בן ה-8 בתאונה הקטלנית בכביש 557. "כולנו עצובים וכואבים, איבדנו שני פרחים יפים", סיפרה הסבתא עליזה. האם שירלי ובנה בן ה-13, שחגיגת בר המצווה שלו הייתה אמורה להתקיים בחודש הבא, מאושפזים במצב קשה. חברתה לאולפן ynet: "נתגייס לעזור למשפחה"

 

אבל גדול נפל על היישוב שבי שומרון עם היוודע התאונה הקטלנית בכביש 557, שהובילה למותם של שני ילדי משפחת ליפניק, אורי בת ה-12 ורואי בן ה-8. "כבו לנו שני מאורות גדולים", אמרה הבוקר (יום ד') עליזה כהן, סבתם של השניים.

 

ארבעה בני משפחה נוספים - ההורים שירלי ואוהד ושניים מילדיהם - מאושפזים בבית החולים מאיר בכפר סבא בעקבות פציעתם בתאונה החזיתית עם רכב פלסטיני, שנהגו נהרג אף הוא. מצבה של האם בת ה-35 קשה, וכך גם של בנה בן ה-13, שחגיגת בר המצווה שלו הייתה אמורה להתקיים בחודש הבא. האב נפצע קל וכמוהו גם בנו בן החמישה חודשים.

 

 (צילום: באדיבות המשפחה, יאיר שגיא)
(צילום: באדיבות המשפחה, יאיר שגיא)

 

"אנחנו עוד לא מעכלים את מה שקרה", אמרה הסבתא שמיהרה להגיע לבית החולים. "עצוב מאוד לאבד שני נכדים, צדיקים, פרחים יפים. כולנו עצובים וכואבים. יום קשה. כל אחד מבני המשפחה נמצא במחלקה אחרת ואנחנו ממתינים לקבל את כל האינפורמציה". לדבריה, ביתה שנפצעה עדיין לא יודעת מה עלה בגורל ילדיה.

 

"היה לנו לילה קשה, קיבלנו מכה כואבת", אומרת מנורה חזני, תושבת שבי שומרון וחברה קרובה של משפחת ליפניק. "כל בני המשפחה נמצאים בבית חולים - חלקם מורדמים וחלקם בהכרה. הם אמרו 'כבו לנו שני אורות'".

 

זירת התאונה ליד שבי שומרון (צילום: דוברות כיבוי והצלה מחוז יו"ש) (צילום: דוברות כיבוי והצלה מחוז יו
זירת התאונה ליד שבי שומרון(צילום: דוברות כיבוי והצלה מחוז יו"ש)

 (צילום: דוברות כיבוי והצלה מחוז יו"ש) (צילום: דוברות כיבוי והצלה מחוז יו
(צילום: דוברות כיבוי והצלה מחוז יו"ש)

"משפחת ליפניק היא משפחה מקסימה, מאוד מעורה בקהילה, אוהבת ודואגת לכולם. האם שירלי מתנדבת בוועדת חברה וקהילה, תמיד מארגנת אירועים קהילתיים, דואגת שכולם יהיו, שכולם יבואו ושכולם ירגישו טוב. אני מאוד דואגת לה ולאיך היא תתמודד עם הבשורה הזו", הוסיפה.

 

עליזה, סבתם של שני הילדים שנהרגו בתאונה (צילום: שאול גולן) (צילום: שאול גולן)
עליזה, סבתם של שני הילדים שנהרגו בתאונה(צילום: שאול גולן)

 

מנורה מספרת כי בנה היה חבר קרוב של רואי בן ה-8 שנהרג בתאונה: "הם ביחד מגיל אפס. הם נולדו וגדלו ביחד - בגן ובבית הספר. ממש חברים צמודים ששיחקו ביחד כל יום. מחנך כיתתם הגיע הבוקר לבית הספר וחיבק ילד אחר ילד, ולאחר מכן כולם נשאו תפילה. זה מצמרר. היה קשה לספר לילדים מה קרה".

 

לדבריה, "הקהילה בשבי שומרון מאוד תומכת, וכשמישהו אחד נפגע כולם מרגישים את זה מאוד חזק. כולנו נתגייס כדי לעזור למשפחה ולתמוך אחד בשני".

 

 

מחקירה ראשונית של בוחני התנועה עלה כי הרכב הפלסטיני נסע ככל הנראה במהירות מופרזת, פגע במעקה בטיחות, נזרק למרכז הכביש - וחסם את נתיב הנסיעה של הרכב שבו נסעה משפחת ליפניק, שהייתה בדרכה מכיוון כפר יונה אל ביתה בשבי שומרון.

 

"אני מקווה שמישהו יפעל לתיקון הכבישים וגם לאכיפת החוק. זו ממש הרגשה של מערב פרוע", טוענת מנורה. "שוב ושוב אנשים מקפחים את חייהם בכביש הזה, והגיע הזמן לפעול כדי למנוע את התאונות הללו".

 

יוסי דגן, ראש המועצה האזורית שומרון, הוסיף בעניין: "לצערי, גם אנחנו וגם מרחב שומרון פועלים כבר זמן רב כדי לקבל תוספת של שוטרי תנועה ולהגביר את האכיפה על הכבישים בשומרון. הבקשות הרבות שלנו פשוט לא נענו. ישנה תת-אכיפה בכל יו"ש וזאת כיוון שיש מי שלא רואה לנכון לספק כאן כוח אדם כפי שמספקים באיזורים אחרים בארץ".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: יאיר שגיא
זירת התאונה הקשה
צילום: יאיר שגיא
מומלצים