שתף קטע נבחר

צפון קוריאה: משלחת ספורטאיות ראשונה חצתה את הגבול לדרום

משלחת של 12 שחקניות הוקי קרח צפון קוריאניות חצו את הגבול לדרום קוריאה, לצורך אימון משותף ראשון לקראת אולימפיאדת החורף שבה יתחרו שתי המדינות העוינות יחדיו בענף זה. צפון קוריאה קראה לכל הקוריאנים: "הגיעו לפריצת דרך לקראת איחוד עצמאי בין המדינות"

אימון משותף ראשון. הספורטאיות הצפון קוריאניות נכנסות לדרום קוריאה (צילום: Getty Images) (צילום: Getty Images)
אימון משותף ראשון. הספורטאיות הצפון קוריאניות נכנסות לדרום קוריאה(צילום: Getty Images)

12 שחקניות הוקי קרח מצפון קוריאה חצו הלילה (ה') את הגבול אל שטח דרום קוריאה לצורך אימון משותף ראשון לקראת אולימפיאדת החורף בפיונגצ'אנג. על פי הדיווח של סוכנות הידיעות "יונהאפ", המשלחת כוללת גם מאמן ושני אנשי צוות.

 

המשלחת חצתה בצעד נדיר את הגבול, לאחר שנציגי שתי הקוריאות הסכימו לאחרונה בסבב שיחות נדיר לשלוח לתחרויות נבחרת הוקי קרח נשים משותפת. לפי ההחלטה שפורסמה על ידי משרד האיחוד בסיאול, קבוצת הנשים אפילו תצעד יחד תחת דגל "איחוד חצי האי" במהלך טקס הפתיחה של המשחקים.

צעד נדיר. אוטובוס ראשון של המשלחת חוצה את הגבול לדרום (צילום: Getty Images) (צילום: Getty Images)
צעד נדיר. אוטובוס ראשון של המשלחת חוצה את הגבול לדרום(צילום: Getty Images)

המשלחת עם כניסתה לדרום קוריאה (צילום: EPA) (צילום: EPA)
המשלחת עם כניסתה לדרום קוריאה(צילום: EPA)

 (צילום: EPA) (צילום: EPA)
(צילום: EPA)

 (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)

האוטובוס בשטח צפון קוריאה (צילום: AP) (צילום: AP)
האוטובוס בשטח צפון קוריאה(צילום: AP)

מדובר בפריצת דרך של ממש ביחסי שתי המדינות, שלא נעשה ביניהן קשר ישיר זה יותר משנתיים. צפון קוריאה צפויה לשלוח למשחקים משלחת של כ-550 משתתפים, בהם 230 מעודדות, 140 אמנים ו-30 שחקני טאקוונדו.

 

 

בתוך כך, פרסמה אמש צפון קוריאה הודעה שקוראת לכל הקוראינים "להגיע לפריצת דרך לקראת איחוד עצמאי בין המדינות". עוד נמסר בהודעה, שפורסמה בסוכנות הידיעות הצפון קוריאנית KCNA, כי "צפון קוריאה תנפץ את כל האתגרים נגד האיחוד מחדש של חצי האי הקוריאני". צפון קוריאה קראה לכל הקוריאנים לקדם קשרים, תיירות ושיתוף פעולה בין הקוריאות.

 

בסוף השבוע אישר הוועד האולימפי הבינלאומי את המהלך המסקרן של שתי הקוריאות. זאת על רקע המתיחות האדירה בחצי האי - במיוחד בשנה האחרונה. 

האם קים ג'ונג און מנסה לסכסך בין וושינגטון לבין סיאול? (צילום: AP) (צילום: AP)
האם קים ג'ונג און מנסה לסכסך בין וושינגטון לבין סיאול?(צילום: AP)

כל משלחת צפון קוריאנית שמגיעה למדינה השכנה נבחרת בקפידה, וכשהיא חוצה את הגבול היא מלווה באבטחה צמודה. לפי הדיווחים המשלחת שתגיע לאולימפיאדת החורף תגיע בספינת תענוגות שתעגון בעיר סוקצ'ו, וכך יהיה קל יותר לעקוב אחריה.

 

השיחות יצאו לפועל לאחר שמנהיג הצפון קים ג'ונג און הפתיע ודחף לשיפור היחסים עם דרום קוריאה לאחר שנה מתוחה ביותר בין ארצו לבין דרום קוריאה ושאר העולם בגלל תוכנית הגרעין ותוכנית הטילים הבליסטיים של צפון קוריאה. מבקרים טוענים שקים מנסה כנראה לסכסך בין וושינגטון לבין סיאול במטרה להחליש את הלחץ הבינלאומי ואת הסנקציות על צפון קוריאה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: Getty Images
הספורטאיות נכנסות לדרום קוריאה
צילום: Getty Images
מומלצים