שתף קטע נבחר

כך ניסה ניצב ריטמן למנוע את פרישתו

יממה לפני ששיגר ניצב ריטמן את מכתב התפטרותו, הוא ניסה בכל דרך לשנות את המצב. כשהבין שגם בסביבת המפכ"ל וגם בסביבת השר לביטחון פנים מעוניינים בהדחתו, ביקש להישפט בבית הדין המשמעתי של המשטרה על התלונה שהטריד מינית

יום אחרי הבקשה לסיים את תפקידו כמפקד יחידת להב 433 של משטרת ישראל חושף "ידיעות אחרונות" את הדרמה מאחורי הקלעים שקדמה למהלך: ניצב רוני ריטמן ביקש לעמוד לדין משמעתי כדי להוכיח את חפותו, אך הצעתו נדחתה על ידי היועצת המשפטית של המשטרה. 

המפכ"ל רוני אלשיך וניצב רוני ריטמן שנאלץ לפרוש (צילום: אוהד צויגנברג, צביקה טישלר) (צילום: אוהד צויגנברג, צביקה טישלר)
המפכ"ל רוני אלשיך וניצב רוני ריטמן שנאלץ לפרוש(צילום: אוהד צויגנברג, צביקה טישלר)
 

ניצב ריטמן התמודד בתקופה האחרונה עם תלונה של קצינה שטענה כי הוא הטריד אותה מינית. לאחר שהעניין נדון בפורומים שונים החליט מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך להחזירו לתפקיד כמפקד 433, זאת על אף שמדובר ביחידה המנהלת את החקירות הרגישות ביותר של המשטרה.  

 

נוכח תפקידו, והפרשיות המורכבות שעליהן הוא ממונה, הבין ריטמן כי המפכ"ל אלשיך והשר לביטחון פנים גלעד ארדן, מצפים ממנו לפרוש מתפקידו. משכך, חודשיים לאחר שהורה בג"ץ למפכ"ל אלשיך לשקול מחדש את החזרתו לתפקיד, שיגר ניצב ריטמן בשני האחרון במפתיע את המכתב שמבשר את התפטרותו. גורמים במשטרה גרסו כי מכתבו היה מאולץ, והוא ניסה להציג מצג שווא של "פרישה", זאת על אף שלא היתה לו ברירה אלא לנקוט בצעד זה. בהודעה שפרסם השר ארדן הוא רמז כי פרישתו מהתפקיד הייתה עניין של זמן. לטענתו, לאור פסיקת בג"ץ, מדובר ב"צעד מתבקש".

  

כעת מתברר, כי בשלב מסוים, כשהבין ריטמן שגם בסביבת המפכ"ל וגם בסביבת השר דורשים להעניש אותו, הוא ביקש להישפט בבית הדין המשמעתי. בזמנו, לא נפתח כנגד ריטמן הליך משמעתי בעניין, וזאת לאור העובדה שחלה התיישנות על העבירה. "אני מוכן לוותר על התיישנות ולעמוד לדין כדי להוכיח את חפותי", הסביר ריטמן. בקשתו הועברה לעיונה של היועצת המשפטית של משטרת ישראל, וזו דחתה אותה בנימוק כי "אי אפשר להמציא את החוקים מחדש".

   

היום אמור המפכ"ל אלשיך להציג מול בג"ץ את הצעדים משמעתיים שיופעלו כנגד ניצב ריטמן. ככל הידוע מדובר בנזיפה שיקבל ריטמן על התנהגותו - וזאת למרות שכאמור לא עמד בפני בית דין משמעתי, ולמרות שלא בטוח שעונש מסוג זה יתקבל על-ידי השר ארדן.

 

כך או כך, העובדה שריטמן ביקש להמשיך לשרת גורמת ללא מעט כאבי ראש לצמרת המשטרה, בעיקר כי הם אינם יודעים לאיזה תפקיד ניתן לשבצו. בנוסף, במשרד לביטחון פנים אמרו כי לא סביר שהשר יאשר את מינויו למפקד מחוז תפקיד שעלול להיתפס כקידום.

  

מרגע שהודיע ריטמן על פרישתו החל הקרב על התפקיד היוקרתי של מפקד להב 433. בתקופה הקרובה יצטרך המפכ"ל להביא לאישור שם של מועמד או מתוך צמרת הפיקוד המשטרתית או מבחוץ. בין השמות שעלו כמועמדים ־ ניצב משה ברקת, תת ניצב יגאל בן שלום מפקד יאחב"ל ומוטי לוי סגן ראש אח"מ.

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עידו ארז
ניצב רוני ריטמן
צילום: עידו ארז
מומלצים